Volvo XC40 Recharge. Η απολαυστική πλευρά του εξηλεκτρισμού

1
volvo-xc40-recharge.-Η-απολαυστική-πλευρά-του-εξηλεκτρισμού

Είναι δεδομένο ότι οι περισσότεροι, για να μην πούμε όλοι, έχουμε τις αμφιβολίες μας και κυρίως τα ερωτηματικά μας για τον εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης. Ερωτηματικά που έχουν να κάνουν με την αυτονομία, με τον τρόπο χρήσης, με τη φόρτιση και φυσικά με την απόλαυση στην οδήγηση που για πολλούς από εμάς, εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο σοβαρά χαρακτηριστικά που οφείλει να διαθέτει ένα αυτοκίνητο.

Και έρχεται μία παρουσίαση ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου και πιο συγκεκριμένα του Volvo XC40 Recharge P8 AWD, όπως είναι η πλήρης ονομασία του, να μας απαντήσει τη πλειονότητα των ερωτηματικών και κυρίως να διώξει πολλές από τις αμφιβολίες μας. Πάμε ωστόσο να πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Σουηδικής εταιρίας, κατασκευάζεται στη Γάνδη και εμείς είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε σε κάποιες πολύ όμορφες διαδρομές της Χαλκιδικής.

Χωρίς αμφιβολία πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό, όχι μόνο μοντέλο αλλά σταθμό θα λέγαμε, στην ιστορία της Volvo, η οποία αφενός θέλει το 2030 τα αυτοκίνητα της να είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά, αφετέρου στοχεύει το 2040 να είναι συνολικά μία περιβαλλοντικά ουδέτερη αυτοκινητοβιομηχανία. Και βεβαίως αμφότεροι οι παραπάνω στόχοι κάθε άλλο παρά εύκολοι είναι στην επίτευξή τους. Ωστόσο η πολύ σημαντική αύξηση των plug-in υβριδικών μοντέλων της τα τελευταία χρόνια, της δίνει κάθε δικαίωμα να αισιοδοξεί πως τελικά θα καταφέρει να πιάσει τους στόχους που έχει θέσει.

Άλλωστε το γεγονός πως το σύνολο της παραγωγής του XC40 Recharge για το 2021 είναι ήδη πουλημένο, αποτελεί ίσως τον πιο βάσιμο λόγο της αισιοδοξίας. Και εμείς θα προσθέταμε, μετά τη γνωριμία μας με το μοντέλο, πως αν το C40, η κουπέ έκδοση του XC40, καθώς και το ολοκαίνουριο XC30 έχουν τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου που οδηγήσαμε, καλά κάνουν οι άνθρωποι της Volvo και χαμογελούν.

Καταρχήν θα πρέπει να σημειώσουμε πως το ηλεκτρικό XC40 βασίζεται στην πλατφόρμα CMA (Compact Modular Architecture). Oι διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι 4,425 το μήκος, 1,863 μέτρα το πλάτος,1,647 το ύψος και το μεταξόνιο του  2,702 μέτρα. Χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα με την συνολική ισχύ να φτάνει τους 408 ίππους και τη ροπή τα 660 Nm. H αυτονομία του φτάνει τα 418 χιλιόμετρα, είναι τετρακίνητο, ενώ έχει δυνατότητα ρυμούλκησης έως 1500 κιλά.

Επίσης θα πρέπει να σημειώσουμε πως η μπαταρία των 78Kw μπορεί να φορτιστεί στο 80% της χωρητικότητας της σε σχεδόν 40 λεπτά (σε DC 150 kW) με τη χρήση συστήματος ταχείας φόρτισης, ενώ η πλήρης φόρτιση, σε AC 11 kW, έχει διάρκεια 8 ωρών. Η μπαταρία, που σημειωτέον ζυγίζει 500 κιλά, είναι τοποθετημένη στο δάπεδο του αυτοκινήτου, μειώνοντας έτσι  το κέντρο βάρους και βελτιώνοντας την οδική συμπεριφορά.

Μπαίνοντας στη καμπίνα των επιβατών, η σχεδίαση, η ποιότητα όπως επίσης και οι χώροι, και αυτό είναι πολύ σημαντικό, είναι ίδιοι με τις άλλες εκδόσεις του XC40 και βρίσκονται όλα σε πολύ υψηλό επίπεδο. Αυτό που έχει αλλάξει είναι το γεγονός πως το ηλεκτρικό XC40 είναι ακόμη πιο εκσυγχρονισμένο τεχνολογικά τόσο σε ότι έχει να κάνει με τα διαθέσιμα, ως στάνταρ, συστήματα ασφάλειας, όσο και σε σχέση με τις διάφορες εφαρμογές που το συνοδεύουν.

Η διαφορά της ηλεκτρικής οδήγησης

Και ερχόμαστε στην ουσία του κάθε αυτοκινήτου, που δεν είναι άλλη από την οδήγησή του και την αίσθηση που αυτή σε αφήνει. Καταρχήν το πρώτο και πλέον εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του είναι η απίστευτη δύναμη από τα μηδέν χιλιόμετρα και η ακόμη πιο απίστευτη ευκολία διάθεσης της ροπής των 660 Nm. Η επιτάχυνση είναι καταιγιστική (0-100 χλμ./ώρα σε 4/9’’) μέχρι τη τελική των 180 χιλιομέτρων και ίσως για πολλούς από τους καθημερινούς οδηγούς η δύναμη αυτή όχι μόνο δεν είναι αναγκαία, αλλά θα λέγαμε πως δεν είναι και τόσο εύκολα διαχειρίσιμη.

Από εκεί και πέρα και αφού εξοικειωθήκαμε με τη δύναμη, η πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης και η σχεδόν παντελής απουσία κάθε είδους θορύβου ακόμη και κοντά στη τελική ταχύτητα, είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν το Volvo XC40 Recharge, των 2184 κιλών παρακαλώ. Εξαιρετική ωστόσο είναι η διαχείριση του βάρους και της ισχύος από τις αναρτήσεις  (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) καθώς αφενός καταφέρνουν να αποσβένουν αποτελεσματικά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, αφετέρου προσφέρουν πολύ καλό έλεγχο σε κάθε κατάσταση. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο και οι γρήγορες καμπές είναι το στοιχείο του, και μάλιστα με ασφάλεια.

Η απόσταση από το έδαφος των 176 χιλιοστών σε συνδυασμό με την τετρακίνηση δίνουν δυνατότητες και για εκτός δρόμου κίνηση, ενώ φυσικά θα πρέπει να σημειώσουμε πως το σύνολο του ηλεκτρικού συστήματος-μπαταρίες, είναι πλήρως στεγανοποιημένο. Στη χώρα μας θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, Standart και Upgrade, με τιμές 58.020 και 61.998 ευρώ, αντίστοιχα, ενώ αν κάνετε χρήση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», οι παραπάνω τιμές μειώνονται κατά 6000 Ευρώ.

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

ΠΗΓΗ: