Smartphone σε 4 ρόδες;

2
smartphone-σε-4-ρόδες;

Είναι λογικό η καινοτομία στο αυτοκίνητο να ακολουθεί εκείνη του πιο καλοπουλημένου προϊόντος της εποχής μας;

Αν για τον 20ό αιώνα το αυτοκίνητο ήταν το μέσο εκείνο που εκτόξευσε τις δυνατότητές μας για επικοινωνία, διευκόλυνε την καθημερινότητά μας και μας συντρόφευε στον ελεύθερο χρόνο μας, δεν υπάρχει αμφιβολία πως τα έξυπνα τηλέφωνα προσφέρουν σήμερα στους κατόχους τους αντίστοιχες υπηρεσίες με πολύ χαμηλότερο κόστος, και μάλιστα από τη βολή του καναπέ.

Η αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να κατανοήσει το φαινόμενο και, επειδή θεωρεί τη μικρή αυτή θαυματουργή συσκευή ως εν δυνάμει ανταγωνιστή της, αντιδρά αμήχανα, «φυτεύοντας» ολοένα και πιο μεγάλες οθόνες αφής στο εσωτερικό των νέων μοντέλων, σε μια προσπάθεια να επανεφεύρει τον εαυτό της.

Αυτό σε μεγάλο βαθμό υλοποιείται μέσα από την ψηφιοποίηση και τον εξηλεκτρισμό του αυτοκινήτου, κάτι που χωρίς αμφιβολία αποτελεί ένα πολύ μεγαλύτερο άλμα σε σχέση με ό,τι είχε να επιδείξει η αυτοκινητοβιομηχανία μέχρι σήμερα, και ίσως περισσότερο απ’ όσο μπορεί να αντέξει ο κόσμος.

Η καινοτομία όμως από μόνη της δε φέρνει πωλήσεις. Παρακολουθούσα τις προάλλες ένα βίντεο που αναφερόταν στην τεχνολογία των κινητών τηλεφώνων. Εξηγούσε, λοιπόν, πως όποτε κάποια -πολλές φορές άγνωστη- εταιρεία παρουσίαζε μια συσκευή με καινοτόμα χαρακτηριστικά, κατάφερνε να τραβήξει μεμιάς την προσοχή του κόσμου, σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό μάλιστα απ’ ό,τι το λανσάρισμα ακόμα και μιας ναυαρχίδας της Apple ή της Samsung. Εντούτοις, όταν η ίδια αυτή επαναστατική συσκευή έβγαινε στην αγορά, οι πωλήσεις της κάθε άλλο παρά ανταποκρίνονταν στο αρχικό ενδιαφέρον του κοινού.

Το συμπέρασμα είναι ότι ο κόσμος παρακολουθεί και μοιράζεται σαν τρελός τις ειδήσεις καινοτόμων προϊόντων, αλλά όταν φτάνει στο ταμείο λειτουργεί απόλυτα λογικά. Ο καθένας μας μπορεί να αποδεικνύεται κάπως πιο τολμηρός να δοκιμάσει ένα καινούργιο πιάτο σε ένα εστιατόριο, αλλά δεν είναι διατεθειμένος να ρισκάρει για ένα τηλέφωνο που θα το κρατήσει για δύο χρόνια – πόσω μάλλον για ένα αυτοκίνητο, που κάποιοι θα το «παντρευτούν» για μια ζωή.

Πώς πρέπει, λοιπόν, να αξιοποιήσει η αυτοκινητοβιομηχανία την καινοτομία προκειμένου να κερδίσει το χαμένο έδαφος;

Κατά τη γνώμη μας, η υιοθετούμενη τεχνολογία πρέπει να υπηρετεί τις ανάγκες της αυτοκίνησης και να μην καταστρατηγεί τις βασικές της αξίες. Η αίσθηση ελευθερίας και η απόλαυση της οδήγησης δεν ενισχύονται από τα συστήματα συνδεσιμότητας, ούτε από τα υπερβολικά παρεμβατικά συστήματα ασφαλείας. Η αυτοκινητοβιομηχανία, αντί να επιχειρεί να αναθεωρήσει τη φιλοσοφία του αυτοκινήτου, θα πρέπει να ενισχύσει και να επικοινωνήσει όσα έχει να προσφέρει αυτό το μέσο.

Τι κι αν μέσα στην πανδημία υποχώρησαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων και εκτοξεύτηκαν εκείνες των ηλεκτρονικών συσκευών. Στη μετα-Covid εποχή, να είστε σίγουροι ότι η ασφάλεια του καναπέ μας μπορεί να αποτελεί μια έως και ενοχλητική ανάμνηση, όταν ο κόσμος θα επιδιώκει σαν τρελός να αποδράσει, να κοινωνικοποιηθεί, να αγαπήσει. Από κοντά, όχι εικονικά…_ Μ. Σ.

ΠΗΓΗ: