Rally Estonia Debrief: Ίδια γεύση με διαφορετικούς πρωταγωνιστές (+videos)

0
rally-estonia-debrief:-Ίδια-γεύση-με-διαφορετικούς-πρωταγωνιστές-(+videos)

Το Ράλλυ Εσθονίας επιβεβαίωσε όσα ήδη γνωρίζαμε, καθώς η Toyota έφτασε στην 5η συνεχόμενη νίκη της με τρίτο διαφορετικό οδηγό και η Hyundai, παρηγορείται από την ταχύτητα στις ειδικές διαδρομές.

Έπειτα από σερί τριών αγώνων σε πανομοιότυπη επιφάνεια (Πορτογαλία, Σαρδηνία, Σαφάρι) με σκληρό χώμα, το WRC μεταπήδησε σε γρήγορες χωμάτινες ειδικές διαδρομές.

Η εξέλιξη του Ράλλυ Εσθονίας δεν ήταν ιδιαίτερα διαφορετική, σε σύγκριση με όσα είχαν συμβεί σε προηγούμενους αγώνες.

Τα Hyundai i20 Coupe WRC, επέδειξαν ταχύτητα, όμως οι Ott Tanak-Martin Jarveoja που ξεκινούσαν ως φαβορί, εγκατέλειψαν.

Έτσι, η σκυτάλη πέρασε σε πλήρωμα της Toyota, αυτή τη φορά στους Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC).

Οι Φινλανδοί έλεγξαν τον συναγωνισμό, δεν παρασύρθηκαν και έφτασαν στην πρώτη τους νίκη, που κατέστησε τον Rovanpera, στο νεότερο νικητή αγώνα του WRC (διαβάστε το αφιέρωμά μας στον νεαρό)

Highlights από το shakedown

Παρά το διπλό βάθρο της Hyundai, με τους Craig Breen-Paul Nagle και Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (μετά το τέλος του αγώνα έλαβαν πρόστιμο για κίνηση με υπερβολική ταχύτητα σε απλή διαδρομή), η κατήφεια ήταν φανερή.

Από την άλλη, στην M-Sport Ford φαίνεται πως ήδη περιμένουν το 2022, όταν η ομάδα θα συμμετάσχει με το υβριδικό Ford Puma Rally1.

Ας αναλύσουμε όσα παρακολουθήσαμε το τετραήμενο 15-18 Ιουλίου, στο Ράλλυ Εσθονίας.

Rally Estonia Debrief Toyota

Toyota Debrief: Καλύτερη από ποτέ

Με την επικράτηση στο Ράλλυ Εσθονίας χάρη στους Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen , η ομάδα του Jari Matti Latvala έφτασε στις 6 νίκες σε 7 αγώνες. Ταυτόχρονα, οι 5 συνεχόμενες νίκες αποτελούν το μεγαλύτερο σερί που έχει σημειωθεί από την Toyota, σε όλα τα χρόνια εμπλοκής της στο θεσμό.

Ο αγώνας ξεκίνησε με υπερειδική στο επίκεντρο του Ράλλυ Εσθονίας, Tartu

Επιπλέον, το Toyota Yaris WRC είναι το πιο αποδοτικό αυτοκίνητο στη νέα εποχή του WRC, αφού στα πηδάλιά του έχουν αναδειχθεί νικητές, 6 διαφορετικοί οδηγοί (Jari Matti Latvala, Esapekka Lappi, Ott Tanak, Sebastien Ogier, Elfyn Evans, Kalle Rovanpera).

Η θετική αύρα στην ομάδα είναι φανερή, γεγονός που αντικατοπτρίζεται και στα αποτελέσματα, αφού η Toyota προηγείται με διαφορά 59 βαθμών από τη Hyundai, ενώ οι οδηγοί της βρίσκονται στις θέσεις 1 (Sebastien Ogier), 2 (Elfyn Evans) και 4 (Kalle Rovanpera) της αντίστοιχης βαθμολογίας.

Kalle Rovanpera and Jari Matti Latvala

Σημαντικό ρόλο στο θετικό κλίμα παίζει η παρουσία του Jari Matti Latvala, ο οποίος στηρίζει διαρκώς τους οδηγούς του. Χαρακτηριστική ήταν η αντίδρασή του στο πρόσφατο κακό σερί αποτελεσμάτων του Kalle Rovanpera, ο οποίος μέχρι την Εσθονία μετρούσε 4 συνεχόμενες εγκαταλείψεις.

Ωστόσο, ο Latvala με κάθε ευκαιρία εκδήλωνε τη στήριξή του στο νεαρό, τονίζοντας πως η πρώτη νίκη είναι κοντά και αναδεικνύοντας την επιθυμία του, να διατηρήσει τον συμπατριώτη του στην ομάδα και το 2022.

Στην Εσθονία, ο Kalle Rovanpera αντάμειψε τον team manager του πλήρως, έστω και αν του πήρε το ρεκόρ νεότερου νικητή στο WRC, που ο Latvala κατείχε από το Ράλλυ Σουηδίας 2008.

Πλάνα από τις ειδικές διαδρομές 2-5, δηλαδή το loop όπου εγκατέλειψε o Tanak

Ο 20χρονος οδηγός της Toyota επέδειξε ταχύτητα και ωριμότητα, στο μέγιστο βαθμό.

Από τη στιγμή που βρέθηκε επικεφαλής μετά από την εγκατάλειψη του Tanak έμεινε μακριά από λάθη.

Στην πρώτη ειδική διαδρομή της δεύτερης ημέρας έκανε μια επίδειξη δύναμης που έχουμε συνηθίσει από κορυφαίους οδηγούς, επικρατώντας με διαφορά άνω των 10” οποιουδήποτε αντιπάλου και δείχνοντας, πως δεν πρόκειται να χάσει τη νίκη.

Rally Estonia Debrief Rovanpera Halttunen

Από τη στιγμή που ο Kalle Rovanpera ανέλαβε ρόλο πρωταγωνιστή, οι δύο “βασικοί” οδηγοί της ομάδας, πέρασαν σε δεύτερο πλάνο.

Οι Sebastien Ogier-Julien Ingrassia δε χρειάστηκε να ρισκάρουν, αφού η 4η θέση γενικής -με δεδομένο ότι την πρώτη ημέρα θα έχαναν χρόνο επειδή ξεκινούσαν πρώτοι, καθαρίζοντας την αγωνιστική γραμμή- τους ικανοποιεί.

Highlights από τις ειδικές διαδρομές 6-9

Βλέπετε, οι βασικοί τους αντίπαλοι Elfyn Evans-Scott Martin τερμάτισαν πίσω τους, ενώ και οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe βρέθηκαν μόλις μία θέση εμπρός τους, μειώνοντας αλλά όχι πολύ, τη διαφορά.

Rally Estonia Debrief Evans 100

Όσον αφορά στον Evans που γιόρτασε τη συμπλήρωση 100 αγώνων στο WRC, ο Ουαλός φάνηκε για ακόμη έναν αγώνα προβληματισμένος, αφού δείχνει να μην έχει βρει φέτος το κάτι παραπάνω που απαιτείται για την οδήγηση στο όριο και εντέλει, τις νίκες στα ίσια.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και στην Εσθονία, όπου περιορίστηκε σε επιμέρους καλούς χρόνους, χωρίς πάντως να νιώθει εμπιστοσύνη στο όριο.

Σε κάθε περίπτωση, διαθέτει την ταχύτητα και μπορεί να επανέλθει, αρχής γενομένης από τη γλιστερή -και ίσως βρεγμένη- άσφαλτο του Βελγίου.

Rally Estonia Debrief Breen-Nagle

Hyundai Debrief: Μια από τα ίδια

Οι νίκες της Toyota, αυξάνουν τον προβληματισμό στην Hyundai. Στο Ράλλυ Εσθονίας, οι Ott Tanak-Martin Jarveoja, που αντιμετωπίζονται στη χώρα τους σαν rock stars, ξεκίνησαν ως φαβορί να επαναλάβουν την περσινή νίκη

Ο Εσθονός είχε αρχικά κλατάρισμα στην 3η ειδική διαδρομή του αγώνα και ενώ είχε μόλις τεθεί επικεφαλής, για να εγκαταλείψει αμέσως μετά με δύο επιπλέον κλαταρίσματα, μετά από έξοδο σε χωράφι.

Rally Estonia Debrief Tanak

Αυτή η εξέλιξη, κατέδειξε μια ανυπομονησία του Tanak να “τελειώσει την παρτίδα” νωρίς, η οποία εκ του αποτελέσματος, δε χρειαζόταν. Με δεδομένη την ταχύτητά του -ακόμη και έτσι κέρδισε τις περισσότερες ειδικές διαδρομές- και τη γνώση των συνθηκών, η λογική λέει πως θα μπορούσε να κινηθεί πιο μεθοδικά ώστε να φτάσει στη νίκη, κάτι που δεν έγινε.

Θεαματικές λήψεις από τις ειδικές διαδρομές 10-13

Από την άλλη, οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν τους teammates τους, Craig Breen-Paul Nagle, εν πολλοίς λόγω μιας ποινής 10” για καθυστερημένη άφιξη στην προτελευταία ειδική διαδρομή, από πρόβλημα στα ηλεκτρικά.

Τα προβλήματα αξιοπιστίας των Hyundai i20 Coupe WRC συνεχίζουν να ταλανίζουν τα πληρώματα ρίχνοντας και το ηθικό της ομάδας, αφού εμφανίζονται διαρκώς, δημιουργώντας “ανάχωμα” στις προσπάθειες των ανθρώπων του Andrea Adamo.

Rally Estonia Debrief Breen

Φωτεινή εξαίρεση σε έναν αγώνα που παρά την ταχύτητα, για ακόμη μια φορά η Hyundai δεν είχε την αποτελεσματικότητα ώστε να φτάσει στη νίκη, ήταν οι Craig Breen-Paul Nagle.

Η καλή σειρά εκκίνησης της πρώτης ημέρας, βοήθησε τους Ιρλανδούς να αντιπαρέλθουν την αποχή από το χώμα με το i20 Coupe WRC, αφού η τελευταία φορά που είχαν αγωνιστεί σε αυτές τις συνθήκες, ήταν το περσινό Ράλλυ Εσθονίας.

Οι ειδικές διαδρομές 14-17 στο Ράλλυ Εσθονίας

Σε έναν αγώνα με γρήγορες ειδικές διαδρομές, στη μορφολογία των οποίων αρέσκεται, ο Craig Breen επιβεβαίωσε την ταχύτητα και την αξιοπιστία του, ισοφαρίζοντας το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του, πέρυσι στον ίδιο αγώνα αλλά και στο Ράλλυ Σουηδίας 2020.

Με κάθε ευκαιρία, ο 31χρονος αναφερόταν στην ανάγκη να αποκτήσει πλήρες πρόγραμμα, ώστε όπως τόνισε, να βρει αυτό το 1-2% που απαιτείται για το απόλυτα κορυφαίο επίπεδο.

Καθώς οι Ott Tanak και Thierry Neuville έχουν ανανεώσει τα συμβόλαιά τους, αλλά και με τον Oliver Solberg να κερδίζει πόντους -αν και στην Εσθονία απογοήτευσε εγκαταλείποντας ξανά νωρίς, όταν έσπασε το ψυγείο του Hyundai i20 R5– ώστε να βρεθεί έστω και για επιλεκτικούς αγώνες στην “πρώτη ομάδα” της Hyundai το 2022, ο δρόμος του Breen για πλήρες πρόγραμμα, δείχνει δύσκολος.

Βέβαια, τον τελευταίο καιρό υπάρχουν πληροφορίες για επαφές με την M-Sport Ford, η οποία βρίσκεται σε αναζήτηση οδηγών για την επόμενη χρονιά, ωστόσο προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι επίσημο.

Rally Estonia Debrief M-Sport

M-Sport Ford: Με το βλέμμα στο 2022

Μια και η αναφορά στην M-Sport Ford, οι άνθρωποι της ομάδας έχουν ήδη στρέψει το βλέμμα στο 2022. Τα Ford Fiesta WRC υπολείπονταν σε ταχύτητα, ενώ αντιμετώπισαν και προβλήματα αξιοπιστίας.

Οι Gus Greensmith-Chris Patterson εγκατέλειψαν από πρόβλημα στην αντλία νερού την πρώτη ημέρα, ενώ πρόβλημα με τον κινητήρα είχαν και οι Teemu Suninen-Mikko Markkula, που επέστρεψαν στο Ford Fiesta WRC.

Highlights από τις ειδικές διαδρομές 19-23

Σε αυτό το πλαίσιο, η πραγματική δυναμική της ομάδας δεν έγινε φανερή, όμως οι χρόνοι που είδαμε, δείχνουν πως ακόμη και χωρίς τα προβλήματα, τα πληρώματά της δε θα μπορούσαν να ανταγωνιστούν εκείνα των Toyota και Hyundai, οπότε θα έπρεπε απλά να περιμένουν ατυχίες για να ανελιχθούν στην κατάταξη.

Η κατάσταση δεν αναμένεται να αλλάξει φοβερά στη συνέχεια, οπότε ίσως σε εξειδικευμένους αγώνες όπου η ταχύτητα θα περάσει σε δεύτερη μοίρα, όπως το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στις 9-12 Σεπτεμβρίου, τα πληρώματα των Ford Fiesta WRC, να διεκδικήσουν κάτι καλύτερο.

Rally Estonia Debrief Lukyanuk

Alexey Lukyanuk: Ικανός για όλα

Ένας οδηγός που χρίζει επιπλέον αναφοράς, είναι ο Alexey Lukyanuk. Ο 40χρονος οδηγός, γνωστός στους Έλληνες από τα Ράλλυ Ακρόπολις του ERC και πρωταθλητής Ευρώπης 2018 και 2020, έλαβε μέρος στο Ράλλυ Εσθονίας, στο πλαίσιο της κατηγορίας WRC3, για ιδιώτες με αυτοκίνητα Rally2.

Αυτή η συμμετοχή, με Skoda Fabia Rally2 evo και συνοδηγό τον Yaroslav Fedorov, ήρθε ως δώρο από τον “μαθητή” του Lukyanuk, Ρώσο επιχειρηματία Alexander Rzhevkin.

Ο Ρώσου εντυπωσίασε, καθώς με το γνωστό ορμητικό του στυλ ήταν ο ταχύτερος οδηγός με αυτοκίνητο προδιαγραφών Rally2 συνολικά, τερματίζοντας στην 8η θέση.

Rally Estonia Debrief Lukyanuk Fabia

Κυρίως όμως, επικράτησε κατά κράτος αντιπάλουν που διαθέτουν εμπειρία ή διεκδικούν θέσεις στην κορυφαία κατηγορία του WRC, όπως οι Andreas Mikkelsen, Mads Ostberg, Adrien Fourmaux, την ώρα που οι Oliver Solberg και Jari Huttunen, τέθηκαν νωρίς από δικά τους λάθη.

Η ταχύτητα του Lukyanuk ήταν γνωστή, όπως βέβαια και η τάση του προς το λάθος, κάτι που επιβεβαιώθηκε Power Stage, όταν είχε τουμπάρισμα που ευτυχώς για τον ίδιο, δε στοίχισε παρά μόνο σε υλικές ζημιές.

Η αγωνιστική δραστηριότητα του WRC δεν παύει για πολύ, αφού επόμενος προγραμματισμένος αγώνας είναι το ασφάλτινο Ράλλυ Ypres Βελγίου, στις 13-15 Αυγούστου.

Photos: Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, M-Sport Ford, FIA ERC

Θυμηθείτε τι έγινε στην Power Stage

ΠΗΓΗ: