Nissan X-Trail 1.3 DIG-T 160 PS DCT. Mε έμφαση στην άνεση

0
nissan-x-trail-13-dig-t-160-ps-dct.-mε-έμφαση-στην-άνεση

Μπορεί το Nissan X-Trail να βρίσκεται αρκετά χρόνια στην αγορά, παραμένει ωστόσο ένα άκρως ενδιαφέρον και ανταγωνιστικό μοντέλο στη κατηγορία του. Η προσθήκη μάλιστα του νέου κινητήρα βενζίνης των 1.3 λίτρων σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων, του έδωσε νέα πνοή και φυσικά περισσότερη έμφαση στην άνεση. Επιπλέον η ευκολία με την οποία ο οδηγός χειρίζεται τα διάφορα συστήματα του αυτοκινήτου, η αλήθεια είναι ότι μας άρεσε πολύ περισσότερο σε σχέση με τις πιο σύγχρονες προτάσεις του ανταγωνισμού.

Εντυπωσιακό εξωτερικά

Το Nissan X-Trail ήταν πάντα γνωστό για το γλυπτό και μυώδες στυλ του, με σμιλευμένες γραμμές, ψηλούς θόλους και έντονες καμπύλες στο καπό αλλά και στα φτερά του. Στην “καρδιά” της μπροστινής όψης του X-Trail, βρίσκεται η τελευταία ενσάρκωση της γνωστής “εικονικής” μάσκας “V-motion” της Nissan, η οποία πλαισιώνει το νέο σήμα της φίρμας.

Τα οφέλη του επανασχεδιασμού γίνονται άμεσα ορατά χάρη στην  εκτεταμένη εφαρμογή του χρώματος του αμαξώματος, με τα μαύρα πλαστικά μέρη να “επωφελούνται” από ένα έξυπνο γυαλιστερό φινίρισμα. Στο πίσω μέρος ο προφυλακτήρας και τα πιο σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα είναι ικανά να κάνουν τη διαφορά. Το μήκος του X-Trail ότι είναι 4.690mm από τον εμπρόσθιο έως και τον πίσω προφυλακτήρα. Το πλάτος 1.830mm,  το ύψος 1.710mm  και το μεταξόνιο 2.705mm.

Με άνεση χώρων

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του διαπιστώνεις από τη πρώτη στιγμή πως το X-Trail μπορεί να φιλοξενήσει άνετα πέντε ενηλίκους επιβάτες και 565 λίτρα αποσκευών για την πενταθέσια έκδοση, η οποία διαθέτει συρόμενο πίσω κάθισμα. Η θέση οδήγησης είναι αυτή που περιμένεις από ένα SUV. Δηλαδή, κάθεσαι ψηλά και έχεις άπλετη ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις.

Η συνολική εικόνα της καμπίνας είναι αποδεκτή, με καλά υλικά και καλή συναρμολόγηση, εικόνα που ενισχύει ο πολύ καλός εξοπλισμός. Η οθόνη αφής NissanConnect 7”, διαθέτει σύστημα πλοήγησης και ξεχωρίζει για την ευκολία χρήσης και τη διαισθητική φύση της, όμως δεν υποστηρίζει συνδεσιμότητα Apple CarPlay ή Android Auto.

Διαθέσιμα είναι όμως όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, από τις κάμερες για το παρκάρισμα (σύστημα περιμετρικής θέασης με τέσσερις κάμερες) έως το αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών, και από σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου, έως αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας. Όλα αυτά εντάσσονται στο πακέτο Nissan Intelligent Mobility που κάνει την καθημερινότητα του οδηγού σαφώς πιο άνετη, αλλά κυρίως πιο ασφαλή.

Εξαιρετικό δείγμα μηχανικής

Ο λόγος φυσικά για τον βενζινοκινητήρα των 1.3 λίτρων ο οποίος αποδίδει 160 ίππους και έχει 270 Nm ροπής. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας συνδυαζόταν με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, επτά σχέσεων και το σύνολο λειτουργεί με τέτοιο τρόπο, που αν δεν το γνωρίζεις, δυσκολεύεσαι να το πιστέψεις πως πρόκειται για έναν κινητήρα μόλις 1300 κυβικών.

Πρόκειται για ένα πολύ εξελιγμένο σύνολο που εκτός από τα αναμενόμενα όπως άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων, έχει μεγαλύτερη πίεση καυσίμου στα 250 bar, φίλτρο μικροσωματιδίων GPF, ειδική επίστρωση στους κυλίνδρους. Η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς, βάζοντας όρια στις εκτός δρόμου αναζητήσεις σας, παρά  την απόσταση των 20 εκατοστών από το έδαφος.

Όσον αφορά στις επιδόσεις, το X-Trail χρειάζεται 9,7 δευτερόλεπτα για να αγγίξει τα πρώτα 100 χλμ. από στάση ενώ η τελική του ταχύτητα προσδιορίζεται στα 198 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση, τέλος, κυμαίνεται σε καλά επίπεδα, καθώς δεν ξεπέρασε τα οκτώ λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Ξεκούραστο

Σε καθημερινή χρήση το X-Trail αποδεικνύεται άνετο και φιλικό προς τον οδηγό και παρά τις αυξημένες του διαστάσεις η κίνηση στην πόλη αποδείχθηκε αρκετά εύκολη. Οι αναρτήσεις κάνουν καλά τη δουλειά τους, απορροφώντας αποτελεσματικά τις περισσότερες ανωμαλίες. Παρότι μάλιστα έχουν αυξημένη διαδρομή, λόγω χαρακτήρα του οχήματος, δεν το αφήνουν να πλέει.

Στις υψηλές ταχύτητες είναι ευθύβολο και σταθερό, ενώ στις στροφές, χωρίς να προβληματίζει απαραίτητα, δεν κρύβει το βάρος του σε όποιον αποπειραθεί να εξερευνήσει τα όριά του. Γενικά είναι ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά μοντέλα της κατηγορίας, γέρνοντας σαφώς προς τη λογική των SUV, έναντι των καθαρόαιμων 4Χ4. Το X-Trail με τον 1.300άρη κινητήρα των 160 ίππων αποτελεί μια οικονομική λύση για όσους θέλουν ένα μεγάλο σε διαστάσεις SUV με πλούσιο εξοπλισμό, καθώς οι τιμές του ξεκινούν από τα 29890 Ευρώ.

  • Εμφάνιση
  • Άνεση
  • Ευκολία χρήσης
  • Χώροι
  • Κατανάλωση
  • Τιμή




Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1300 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 160
0-100 9.7″
Τελική ταχύτητα 198 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 8 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 145 γρ/χλμ

ΠΗΓΗ: