Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Ηybrid 140 PS. Αλλάζει επίπεδο και ακουμπάει στα premium

0
0
nissan-qashqai-13-dig-t-Ηybrid-140-ps.-Αλλάζει-επίπεδο-και-ακουμπάει-στα-premium

Kάθε φορά που μία συζήτηση για αυτοκίνητα περιστραφεί γύρω από τη κατηγορία των SUV, εννέα στις 10 φορές δηλαδή, δεν υπάρχει περίπτωση να μην αναφερθεί το Qashqai. Και πως θα μπορούσε να είναι αλλιώς, καθώς το μοντέλο της Nissan αφενός ήταν αυτό που στη πρώτη του γενιά έκανε την υπέρβαση και επι της ουσίας δημιούργησε τη συγκεκριμένη κατηγορία, αφετέρου κατάφερε, μόνο στη χώρα μας, να πουλήσει σχεδόν 40 χιλιάδες μονάδες. Και το πιο σπουδαίο είναι το γεγονός πως η εμπορική αυτή πορεία διαγράφηκε και μέσα στη δεκαετή οικονομική κρίση που όλοι βιώσαμε, αποδεικνύοντας στη πράξη την πραγματικά απίστευτη δυναμική που είχαν οι δύο πρώτες γενιές του μοντέλου.

Ωστόσο όπως ήταν φυσικό ήρθε η ώρα για την αντικατάστασή του τόσο διότι η προηγούμενη γενιά ήταν πλέον αρκετά χρόνια στην αγορά, όσο κυρίως διότι ο ανταγωνισμός είχε πραγματικά εκτιναχθεί στα ύψη, τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά. Το σύνολο σχεδόν των αυτοκινητοβιομηχανιών είχαν αντιληφθεί τη δυναμική της συγκεκριμένης κατηγορίας και είχαν προχωρήσει στη δημιουργία των δικών τους προτάσεων. Ο ρόλος λοιπόν της ολοκαίνουριας, τρίτης γενιάς του Qashqai, είναι διττός και πολύ δύσκολος. Από τη μία οφείλει να αντιμετωπίσει τον πολύ σκληρό ανταγωνισμό, ενώ από την άλλη θα πρέπει να διατηρήσει και αν είναι εφικτό να αυξήσει και την απήχησή του στο αγοραστικό κοινό.

Στη δύσκολη παραπάνω εξίσωση ήρθε να προστεθεί και το θέμα των ρύπων, που επί της ουσίας έβγαλε εκτός τους, εξαιρετικούς είναι η αλήθεια, πετρελαιοκινητήρες με τους οποίους εξοπλίζονταν το Ιαπωνικό μοντέλο. Το έργο των ανθρώπων της Nissan κάθε άλλο παρά εύκολο ήταν, στη προσπάθειά τους να δώσουν λύση σε όλα τα θέματα και να παρουσιάσουν τη νέα γενιά του μοντέλου. Το αν και σε ποιο βαθμό τα κατάφεραν, θα το διαπιστώσετε στη συνέχεια της δοκιμής μας.

Ίδια φιλοσοφία, διαφορετικό και φρέσκο αποτέλεσμα

Αντικρίζοντας το νέο Qashqai για πρώτη φορά, διαπιστώνεις ευθύς εξαρχής τη σύνδεση που ήθελαν να κάνουν οι σχεδιαστές με το παρελθόν το μοντέλου. Από τη πρώτη ματιά είναι σαφής η διάθεσή τους να διατηρήσουν την αισθητική φιλοσοφία του προηγούμενου μοντέλου, επεμβαίνοντας ωστόσο σε πολλά στοιχεία, τα οποία εν τέλει διαφοροποιούν και φρεσκάρουν σε πολύ μεγάλο βαθμό το μοντέλο. H τρίτη γενιά του μοντέλου είναι εμφανώς πιο μυώδης, πιο δυναμική και βεβαίως πιο μοντέρνα. Εξωτερικά, η δυναμική στάση στο αμάξωμα του Qashqai είναι πιο σκόπιμη, με εμφανείς γραμμές στο πλάι, εκτεταμένο μεταξόνιο και επιβλητικούς τροχούς από ελαφρύ κράμα που μπορούν να φτάσουν ακόμη και τις 20 ιντσες και οι οποίοι είναι τοποθετημένοι για πρώτη φορά στο Qashqai. Το μεταξόνιο του αυτοκινήτου έχει αυξηθεί κατά 20mm με το συνολικό μήκος να αυξάνεται κατά 35mm. Το ύψος έχει αυξηθεί οριακά (+25 mm) και το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 32 mm, αναβαθμίζοντας την παρουσία του μοντέλου στον δρόμο.

Η μπροστινή όψη του αυτοκινήτου διαθέτει μια διευρυμένη μάσκα Nissan V-Motion, με φινίρισμα χρωμίου και με ένα δευτερεύον επίχρισμα από σατινέ χρώμιο που τονίζει τις λεπτομέρειες. Αυτή πλαισιώνεται από λεπτούς, προηγμένους προβολείς full LED,  με φώτα ημέρας που έχουν την χαρακτηριστική “υπογραφή” σε σχήμα μπούμερανγκ. Τα εξαιρετικά μικρά κενά μεταξύ όλων αυτών των λεπτομερειών δημιουργούν μια εξαιρετική και υψηλής ακρίβειας εντύπωση. Η συνολική εντύπωση που δημιουργείται από την εξωτερική εικόνα είναι άκρως θετική, καθώς ναι μεν το αυτοκίνητο δηλώνει σαφώς την ταυτότητα του, ο τρόπος όμως με τον οποίο το επιτυγχάνει είναι καλαίσθητος και φρέσκος.

Χώροι και ποιότητα

Και αν εξωτερικά η σύνδεση με το παρελθόν είναι εμφανής, μπαίνοντας στο εσωτερικό του νέου Qashqai θα διαπιστώσετε πως τα πάντα είναι εντελώς διαφορετικά σε όλα τα επίπεδα. Ξεκινώντας από την αίσθηση που σου δίνει η καμπίνα των επιβατών, οφείλουμε να πούμε πως όχι απλώς αναβαθμίστηκε αλλά καταφέρνει πλέον να ακουμπάει, με αξιώσεις μάλιστα, την κατηγορία των premium και σαφώς πιο ακριβών μοντέλων. To εσωτερικό του είναι πιο μοντέρνο, πιο φιλόξενο και κυρίως πιο ποιοτικό. Ξεκινώντας από το τελευταίο, θα θέλαμε να τονίσουμε πως τόσο τα υλικά όσο κυρίως ο τρόπος με τον οποίο έχουν συναρμολογηθεί, δεν έχει καμία σχέση με τη προηγούμενη γενιά του μοντέλου.

Από εκεί και πέρα το νέο Qashqai προσφέρει ένα προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης με κορυφαία στην κατηγορία γκάμα συνδεδεμένων υπηρεσιών, συμπεριλαμβανομένης της εύκολης ενσωμάτωσης smartphone, του Wi-Fi εντός αυτοκινήτου για έως επτά συσκευές και της Nissan Connect Services, μιας ειδικής εφαρμογής για τον έλεγχο και την παρακολούθηση του οχήματος. Η μεγαλύτερης και υψηλότερης ανάλυσης εννέα ιντσών οθόνη του NissanConnect είναι μια ψηφιακή πύλη για τις ρυθμίσεις της πλοήγησης, της ψυχαγωγίας, αλλά και του οχήματος και είναι συμβατή με το Android Auto και το Apple CarPlay, όπου μάλιστα στο τελευταίο έχει ενσωματωθεί και η ασύρματη σύνδεση.

Τα πολλαπλά προφίλ χρήστη με ρυθμίσεις μνήμης επιτρέπουν την προσαρμογή της πλοήγησης, της μουσικής και των προτιμήσεων του συστήματος, ανάλογα με τις προτιμήσεις του εκάστοτε οδηγού. Μια νέα, υψηλής ευκρίνειας, πλήρως ηλεκτρονική οθόνη TFT 12,3 ιντσών πολλαπλών πληροφοριών, προσφέρει μια επιλογή διαμορφώσιμων διατάξεων για την προβολή πληροφοριών πλοήγησης, ψυχαγωγίας, κυκλοφορίας ή οχήματος, όλες ελεγχόμενες από έναν νέο διακόπτη απλής επιλογής στο τιμόνι. Μια παραδοσιακή υφή γυαλιού “Kiriko” έχει ενσωματωθεί στο ψηφιακό φόντο της TFT, ως ένα “νεύμα” στο ιαπωνικό DNA της Nissan.

Στο θέμα των χώρων ακόμη και πέντε ενήλικα άτομα θα μπορέσουν να βολευτούν χωρίς να κάνουν σημαντικές υποχωρήσεις ως προς την άνεση τους, ενώ το άνοιγμα των πίσω θυρών σε γωνία 90 μοιρών, διευκολύνει σημαντικά την είσοδο και έξοδο. Όσο για το πορτ μπαγκάζ, τα 504 λίτρα της χωρητικότητάς του, το φέρνουν σε μία από τις κορυφαίες θέσεις της κατηγορίας.

Νέα ήθη στους κινητήρες

Το γράψαμε πιο πάνω, θα το αναφέρουμε και πάλι. Οι πετρελαιοκινητήρες του Qashqai ήδη μας λείπουν, καθώς ήταν από τους καλύτερους στη κατηγορία τους. Ωστόσο αυτό είναι ένα θέμα ολόκληρης της αυτοκίνησης, οπότε πάμε παρακάτω. Ευτυχώς που το παρακάτω είναι ενδιαφέρον τόσο σε ότι έχει να κάνει με την απόδοση, όσο και σε σχέση με τη κατανάλωση. Πιο συγκεκριμένα το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η ήπια υβριδική έκδοση η οποία συνδυάζει έναν κινητήρα βενζίνης 1.3 λίτρων με ένα 12βολτο σύστημα. Η απόδοση βρίσκεται στους 140 ίππους με τη ροπή να ανέρχεται στα 240 Nm.

Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές καθώς τα 0-100 χλμ./ωρα έρχονται σε 12’’ ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 188 χλμ./ώρα. Ωστόσο οφείλουμε να πούμε πως το μηχανικό σύνολο αρχίζει να ζωηρεύει μετά τις 2000 στροφές, δείχνοντας τις δυνατότητές του από εκεί και πάνω. Σε ότι έχει να κάνει με τη κατανάλωση, αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η οποία περιλάμβανε ταξίδι Αθήνα – Θεσσαλονίκη, πολύ αστικό  δίκτυο αλλά και αρκετά χιλιόμετρα σε επαρχιακό δρόμο, κυμάνθηκε λίγο πάνω από τα οκτώ λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Με premium αίσθηση στην οδήγηση

Η αίσθηση που αποκομίζει πίσω από το τιμόνι του νέου Qashqai, από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, είναι μακράν καλύτερη σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Η ποιότητα κύλισης είχε ανέβει τουλάχιστον ένα επίπεδο, ενώ η συνολική προσπάθεια στη μείωση του θορύβου μέσα στη καμπίνα, δημιουργεί ένα από τα πιο ήσυχα εσωτερικά της κατηγορίας, ακόμη και όταν κινείστε με αρκετά υψηλή ταχύτητα. Από εκεί και πέρα οι εντελώς νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης σε συνδυασμό με την αύξηση της ακαμψίας του αμαξώματος και τη πολύ καλή πληροφόρηση από το τιμόνι, δημιουργούν ένα σύνολο απολαυστικό σε κάθε κατάσταση. Είτε κινείστε στην εθνική οδό, είτε σε αστικό περιβάλλον και καταφεύγετε πιο συχνά στον επιλογέα του μηχανικού κιβωτίου των έξη σχέσεων με τη καλή κλιμάκωση και την συμπαθητική αίσθηση.

Τα 18 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος, προφανώς και δίνουν τη δυνατότητας κίνησης σε έναν βατό χωματόδρομο, ωστόσο δεν θα πρέπει να ξεχνάτε πως στη συγκεκριμένη έκδοση η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς. Για όσους θέλετε το κάτι παραπάνω στις  εκτός δρόμου αναζητήσεις σας, θα πρέπει να επιλέξετε την τετρακίνητη εκδοχή του μοντέλου με τους 158 ίππους και το CVT κιβώτιο, την οποία είναι η αλήθεια πως και εμείς ανυπομονούμε να οδηγήσουμε. Το νέο Qashqai έχει τιμή εκκίνησης τις 24.490 Ευρώ στην έκδοση Elite με τον 1.300άρη κινητήρα των 140 PS, το 6άρι χειροκίνητο σασμάν και την κίνηση μόνο εμπρός.

H εν λόγω έκδοση δεν έχει αυτόματο κλιματισμό, ψηφιακή οθόνη για το σύστημα πολυμέσων και ζάντες αλουμινίου. Αυτά και πολλά ακόμα έξτρα στοιχεία εξοπλισμού (αυτόματα αναδιπλούμενοι καθρέφτες, Android Auto & Apple Car Play, θύρα USB με υποστήριξη i-Pod, σύστημα A-IVC 8″ με δυνατότητα ειδοποιήσεων και λειτουργιών από απόσταση, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου 17″) δίνει η έκδοση Premium των 26.790 Ευρώ της δοκιμής μας. Τιμές οι οποίες πλέον είναι μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας στην οποία ανήκει το Ιαπωνικό μοντέλο, ενώ με την αναβάθμιση που έχει δεχτεί σε όλα τα επίπεδα, μπορεί με άνεση να “κλέψει” και υποψήφιους αγοραστές από τη premium κατηγορία.

ΠΗΓΗ: