Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 4WD 2020. Με μικρές αλλαγές

0
3
mitsubishi-eclipse-cross-15-4wd-2020.-Με-μικρές-αλλαγές

Ποιος μπορείς να αμφισβητήσει το γεγονός πως η Mitsubishi είναι ένας από τους κατασκευαστές εκείνους που γνωρίζουν τη τετρακίνηση και τα SUV όσο λίγοι. Άλλωστε όταν η Ιαπωνική εταιρία είχε στη γκάμα της το Pajero, οι περισσότεροι δεν γνώριζαν καν τι σημαίνει εκτός δρόμου κίνηση, ενώ όταν κέρδιζε το ένα Paris Dakar πίσω από το άλλο, οι ανταγωνιστές κοιτούσαν από απόσταση. Βεβαίως από τότε κύλησε πολύ νερό στο μύλο της κατηγορίας των SUV και οι ανταγωνιστές έκαναν άλματα προόδου σε όλους τους τομείς, εξαιτίας της ζήτησης και της ανόδου που έχει η συγκεκριμένη κατηγορία.

Μία κατηγορία στην οποία ο εκπρόσωπος της Mitsubishi, το Eclipse Cross, προτάσει αφενός την τεχνογνωσία αφετέρου τον ιδιαίτερο χαρακτήρα και τη ξεχωριστή του σχεδιαστική φιλοσοφία. Ωστόσο μία μικρή ανανέωση είναι πάντα ευπρόσδεκτη, προκειμένου να διατηρηθεί ανταγωνιστικό και αυτό ακριβώς έκανε η Mitsubishi. Παράλληλα η ελληνική αντιπροσωπεία διαφοροποίησε την τιμολογιακή της πολιτική, με αποτέλεσμα πλέον εκτός από «φρέσκο» το Eclipse Cross να είναι και σαφώς πιο προσιτό, οπότε ήταν η καλύτερη συγκυρία για δοκιμή της τετρακίνητης έκδοσης του.

Mικρή διαφοροποίηση

Το Ιαπωνικό SUV  βρίσκεται ήδη δύο χρόνια στην αγορά και συνεχίζει να είναι και να δείχνει φρέσκο. Αυτός είναι και ο λόγος που στην ανανεωμένη εκδοχή δεν μπορείς να εντοπίσεις τις  διαφορές. Υιοθετεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Dynamic Shield» με τη χαρακτηριστική μάσκα ενώ παρά τον κουπέ χαρακτήρα με το πίσω μέρος της οροφής να βουτά στο φινάλε της, δεν αποτελεί μόνο ωδή στις καμπύλες. Αντίθετα οι σχεδιαστές της Mitsubishi έψαξαν αρμονία ανάμεσα σε καμπύλες, γωνίες και σχήματα. Το «πρόσωπό» του είναι «γεμάτο», φουλ στο χρώμιο, με ένθετα που ξεκινούν κάτω από τα αιχμηρού σχεδιασμού LED φώτα ημέρας (DRL) και ακολουθώντας πολυγωνική διαδρομή κυκλώνουν τα φώτα ομίχλης. Η προστατευτική ποδιά και τα πλαστικά προστατευτικά στο κάτω μέρος, που κυκλώνουν το μοντέλο, αποτελούν ένδειξη του πιο περιπετειώδους χαρακτήρα του. Το μήκος του βρίσκεται στα 4,405 μέτρα το πλάτος στα 1.805 μέτρα, το ύψος στα 1,685 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο του αγγίζει τα 2,670 μέτρα.

Σύγχρονο εσωτερικό

Ιδιαίτερη προσοχή  δόθηκε και εντός του αυτοκινήτου, όπου το πρώτο που σε κερδίζει είναι η σαφώς συμβαδίζουσα με το σήμερα, εικόνα που διαθέτει η καμπίνα των επιβατών. Η μεγάλη οθόνη αφής, ο σύγχρονος πίνακας οργάνων και όλες οι αναγκαίες τεχνολογικές επιλογές, άνεσης και ασφάλειας, καθιστούν το Eclipse Cross ένα πραγματικά σύγχρονο και σύμφωνο με τις επιταγές του σήμερα, μοντέλο. Στα θετικά και το touch pad στη βάση της κεντρικής κονσόλας, μέσω του οποίου μπορεί κανείς να χειριστεί την οθόνη των επτά ιντσών που βρίσκεται ι στο πάνω μέρος του ταμπλό και η οποία προσφέρει τη δυνατότητα σύνδεσης με κινητά android ή iPhone, μέσω Android Auto και Apple CarPlay.

Επίσης θα θέλαμε να σταθούμε και στους χώρους, οι οποίοι είναι ικανοί να μεταφέρουν ακόμη και πέντε ενήλικα άτομα ενώ δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στις επιλογές που διευκολύνουν την είσοδο και την έξοδο στο αυτοκίνητο και την καθημερινή χρήση. Χαρακτηριστικό είναι  ότι τα πίσω καθίσματα είναι ανακλινόμενα σε εννέα θέσεις και συρόμενα κατά 20 εκατοστά, αυξομειώνοντας ανάλογα την κατανομή των χωρών για επιβάτες και αποσκευές.

Έτσι ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα που κυμαίνεται από 341 ως 448 λίτρα, ενώ υπάρχει και ένας υποδαπέδιος χώρος αποθήκευσης 37 λίτρων. Η θέση οδήγησης προσφέρει άνεση, καλή πλευρική στήριξη και ορατότητα, ικανοποιώντας απόλυτα τον οδηγό με μοναδικές ενστάσεις την ορατότητα προς τα πίσω λόγω της ιδιαίτερης σχεδίασης της πέμπτης πόρτας, καθώς και τη τοποθέτηση των διακοπτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα σε σημείο που δυσκολεύεσαι κάπως στον χειρισμό τους.

Δυνατός αλλά με σχετικά αυξημένη κατανάλωση

Οι μηχανικοί της Μitsubishi επέλεξαν να εξοπλίσουν το νέο τους SUV  με έναν και μόνο κινητήρα βενζίνης 1.5 λίτρων ο οποίος με τη βοήθεια turbo αποδίδει 163 ίππους και συνδυάζει άμεσο και έμμεσο ψεκασμό για καλύτερη απόδοση σε όλη τη γκάμα των στροφών με παράλληλο περιορισμό των εκπεμπόμενων ρύπων. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, συνδυαζόταν με ένα CVT κιβώτιο το οποίο ουσιαστικά επιλέγει μεταξύ οκτώ προκαθορισμένων σχέσεων, με την ανάλογη επίδραση στις στροφές του κινητήρα και μέσω του οποίου η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς. Αποφεύγεται έτσι το βουητό ενός κλασικού CVT, το οποίο εμφανίζεται για λίγο και μόνο όταν ξεκινάς ζωηρά από στάση, και δεν ενοχλεί. Τα 9.8’’ για τα 0-100 χλμ./ώρα και τα 200 χλμ./ώρα της τελικής είναι απολύτως επιτεύξιμα νούμερα, ενώ τα σχεδόν 10 λτ./100 χλμ της μέσης κατανάλωσης κατά τη διάρκεια της δοκιμής είναι προφανώς αρκετά.

Ικανό για όλα

Η πρώτη οδηγική εντύπωση που σου δημιουργεί είναι πως πρόκειται για ένα  ταξιδιάρικο αυτοκίνητο, με έμφαση στην άνεση. Παράλληλα καταφέρνει να είναι  και ευχάριστο οδηγικά, με  πολύ καλή αίσθηση, ακριβές και γρήγορο τιμόνι, δυνατά φρένα και  αναρτήσεις, που προσφέρουν άνεση στις ευθείες της εθνικής οδού, αλλά παράλληλα περιορίζουν και τις κλίσεις στις στροφές.

Στα θετικά του αυτοκινήτου συγκαταλέγεται χωρίς αμφιβολία και η υψηλή ποιότητα κύλισης, που καταφέρνει και αντιμετωπίζει με επιτυχία το σύνολο σχεδόν των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Το σύστημα τετρακίνησης  S-AWC της Mitsubishi ξεκινά με αρχική κατανομή 80:20 εμπρός πίσω και στη συνέχεια τη μεταβάλλει αναλόγως συνθηκών ενώ στη ρύθμιση Snow φτάνει πίσω μέχρι και το 60% της ροπής. Στη πράξη λειτουργεί με πολύ καλά αποτελέσματα ακόμη και  στις δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές στις οποίες θα βρεθεί ο οδηγός του Eclipse Cross.




Το τετρακίνητο Eclipse Cross της δοκιμής μας ήταν στην ιδιαίτερα πλούσια έκδοση Intense Plus. Διαθέτει φώτα LED, διπλή ηλιοροφή, ηχοσύστημα με οθόνη 7” και εννιά ηχεία, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός και πίσω, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός και πίσω καθώς και δερμάτινο σαλόνι. Έχει ακόμα ένα πλήρες πακέτο οδηγικών βοηθημάτων, με Blind Sport Warning, Lane Change Assist, Rear Cross Traffic Alert, αλλά και Adaptive Cruise Control που μπορεί και να ακινητοποιεί αυτόματα το αυτοκίνητο στο μποτιλιάρισμα. Πολύ σημαντικό είναι πως πλέον το Mitsubishi Eclipse Cross ξεκινάει από τα 21350 τα οποία είναι λογικά και φτάνει στη πολύ πλούσια τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής μας τα 35990 Ευρώ. 


  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Εκτός δρόμου ικανότητες




Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1500 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 163
0-100 9.8″
Τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 9.5 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 159 γρ/χλμ

ΠΗΓΗ: