Mercedes-Benz EQS. Στην αιχμή της τεχνολογίας.

0
mercedes-benz-eqs-Στην-αιχμή-της-τεχνολογίας.

Με το επίσημο λανσάρισμα της ολοκαίνουριας EQS να πλησιάζει, η Mercedes-Benz αρχίζει να ανασηκώνει το πέπλο μυστηρίου που καλύπτει την ηλεκτρική ναυαρχίδα της. Αφού λοιπόν μάθαμε ότι θα είναι το πρώτο μοντέλο που θα βασίζεται στην EVA (Electric Vehicle Architecture) πλατφόρμα, ότι θα προσφέρει ένα σύστημα φιλτραρίσματος HEPA  που αφαιρεί μικροσωματίδια διαμέτρου 0,3 μm από το αέρα που εισέρχεται στην καμπίνα σε ποσοστό 99,95% και ότι θα εξοπλίζεται με την κορυφαία MBUX Hyperscreen, ήρθε επιτέλους η ώρα να μάθουμε και μερικά πράγματα για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου. Τεχνικά χαρακτηριστικά που όπως περιμέναμε και όπως αρμόζει σε μία ναυαρχίδα, τοποθετούν την EQS στην αιχμή της τεχνολογίας της ηλεκτροκίνησης.

Καταρχάς, να αναφέρουμε ότι η κορυφαία ηλεκτρική Mercedes θα είναι διαθέσιμη με 2 μπαταρίες. Αμφότερες δημιουργήθηκαν χρησιμοποιώντας την επόμενη γενιά στην τεχνολογία, αμφότερες είναι υδρόψυκτες (με δυνατότητα ψύξης και προθέρμανσης ώστε να λειτουργούν ή να φορτίζουν πάντοτε στο ιδανικό εύρος θερμοκρασίας) και προσφέρουν υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και καλύτερη φόρτιση. Η μεγαλύτερη έχει χωρητικότητα 107,8 kWh και προσφέρει αυτονομία που αγγίζει τα 770 χιλιόμετρα (στο WLTP πρότυπο). Η γερμανική εταιρία υποστηρίζει μάλιστα τις μπαταρίες της με εγγύηση που καλύπτει την απώλεια χωρητικότητας για έως και 10 χρόνια ή 250.000 χιλιόμετρα ενώ το in-house εξελιγμένο λογισμικό διαχείρισης του συστήματος προσφέρει δυνατότητες over-the-air αναβαθμίσεων όποτε αυτές είναι διαθέσιμες.

Ανάλογες είναι οι επιλογές και στα κινητήρια σύνολα, με την Mercedes να προσφέρει την EQS τόσο ως πισωκίνητη όσο και ως τετρακίνητη με δύο διαφορετικές εκδόσεις: στην “βάση” της γκάμας, τοποθετείται η έκδοση με ένα ηλεκτρικό powertrain (eATS) στον πίσω άξονα και απόδοση 333 ίππων και 568 Nm ροπής ενώ στην κορυφή της, προσωρινά, αυτή με ένα eATS μπροστά και ένα πίσω για συνολική ισχύ της τάξης των 523 ίππων και ροπή 855 Nm. Προσωρινά γιατί θα ακολουθήσει μία “ακόμα ισχυρότερη έκδοση” για την οποία όμως δεν έχουμε περισσότερες πληροφορίες προς το παρόν. Η Mercedes δεν αποκαλύπτει ακόμα τους χρόνους επιτάχυνσης της EQS αλλά αναφέρει πως και οι δύο εκδόσεις περιορίζονται ηλεκτρονικά στα 210 km/h. Κάτι ακόμα που αξίζει να αναφέρουμε επί του θέματος είναι η 6-φασική λειτουργία του συστήματος στον πίσω άξονα αλλά και το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης που κατανέμει την ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες ανάλογα με τις συνθήκες.

Καθώς μιλάμε για ναυαρχίδα, οι μηχανικοί της Mercedes-Benz ξόδεψαν πολύ χρόνο για την βελτιστοποίηση κάθε τομέα ώστε η EQS να παρέχει κορυφαίο NVH (Noise, Vibration, Harshness) ή στο ελληνικότερο, ραφινάρισμα με αποτέλεσμα εκτός από την άνεση, την ησυχία και την ποιότητα κύλισης να έχει βελτιωθεί και η χρήση σπάνιων γαιών. Παράλληλα, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας είναι ρυθμιζόμενο σε 3 στάδια μέσω των paddles στο τιμόνι και η φόρτιση των μπαταριών επιτρέπει έως και 200 kW ώστε να αναπληρώνονται περίπου 300 χιλιόμετρα αυτονομίας σε 15 λεπτά. Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να μην κάνουμε ιδιαίτερη μνεία στο σύστημα πλοήγησης που συνδυάζει την βασική λειτουργία με μία βάση δεδομένων υποδομών φόρτισης καθώς και με το σύστημα διαχείρισης των μπαταριών ώστε να υπολογίσει την βέλτιστη διαδρομή βάσει τοπογραφίας,  θερμοκρασίας, ταχύτητας, ανάγκης για ψύξη ή θέρμανη, κυκλοφορικής συμφόρησης και του αριθμού των φορτιστών, την δυνατότητα φόρτισης τους και τις μεθόδους πληρωμής! Όλα αυτά βέβαια προσαρμόζονται σε πραγματικό χρόνο σύμφωνα με τις πληροφορίες που λαμβάνει το σύστημα. Αυτά προς το παρόν αλλά θα έχουμε ακόμα περισσότερο στο προσεχές μέλλον.

ΠΗΓΗ: