Lexus LF-Z. Το ηλεκτρικό μέλλον της Lexus προδιαγράφεται συναρπαστικό.

0
lexus-lf-z-Το-ηλεκτρικό-μέλλον-της-lexus-προδιαγράφεται-συναρπαστικό.

Εάν το LF-Z που παρουσίασε πριν από λίγη ώρα η Lexus είναι ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα όλων εκείνων που περιμένουμε από την ιαπωνική μάρκα στο μέλλον, τότε μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι το μέλλον της Lexus προδιαγράφεται συναρπαστικό. Όχι τόσο επειδή το LF-Z συνοδεύεται από κάποια εντυπωσιακά νούμερα (περισσότερα γι’ αυτά στη συνέχεια) – αυτά έχουμε μάθει να τα περιμένουμε με κάθε παρουσίαση ενός νέου ηλεκτρικού μοντέλου. Η ανανεωμένη φιλοσοφία της εταιρίας είναι αυτή που κάνει το νέο πρωτότυπο και κατά συνέπεια, το μέλλον της, συναρπαστικό.

Καταρχάς, να αναφέρουμε ότι το Lexus LF-Z είναι μεγάλο. Για την ακρίβεια, με μήκος που αγγίζει τα 4.88 μέτρα και ύψος 1.60 μέτρων, το πρωτότυπο είναι μόλις 10 χιλιοστά μικρότερο από τη ναυαρχίδα της Lexus (βλ. RX) αλλά 60 ολόκληρα χιλιοστά χαμηλότερο. Συνυπολόγισε και το γεγονός ότι το μεταξόνιο του είναι 160 χιλιοστά μεγαλύτερο και έχεις την συνταγή για ένα άκρως αθλητικό SUV και το design του LF-Z αντικατοπτρίζει ακριβώς αυτό. Παρατηρούμε ότι η καμπίνα είναι τοποθετημένη πιο πίσω από το αναμενόμενο και πως ολόκληρη η οροφή έχει έντονη κλίση – από τις εμπρός κολώνες μέχρι και πίσω, όπου “διχοτομείται” από ένα κεντρικό πτερύγιο.

Εντύπωση προκαλεί και το γεγονός ότι συγκριτικά με το υπόλοιπο αμάξωμα, το εμπρός μέρος είναι αρκετά… λιτό με μεγάλες, απλές επιφάνειες και την εντυπωσιακή μάσκα που στα άκρα της τοποθετούνται τα λεπτά φωτιστικά σώματα. Προσωπικά, θεωρώ ότι το highlight του LF-Z είναι τα σμιλευμένα πλαϊνά, ξεκινώντας από τα εμπρός φτερά ενώ πίσω, την παράσταση κλέβει η μπάρα LED που καλύπτει σχεδόν ολόκληρο το πλάτος του αμαξώματος και ο αγριεμένος προφυλακτήρας.

Αυτό που δεν θα βρει κανείς πίσω, είναι οι απολήξεις της εξάτμισης αφού το Lexus LF-Z είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Για την ακρίβεια, εξοπλίζεται με το Direct4 σύστημα που παρέχει 544 ίππους και 700 Nm ροπής και επιτρέπει στο SUV των 2,1 τόνων να επιταχύνει στα 100 km/h σε μόλις 3,0 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 km/h ενώ η μπαταρία των 90 kWh είναι αρκετή ώστε να προσφέρει αυτονομία της τάξης των 600 χιλιομέτρων. Το πλάνο της Lexus όπως διαμορφώνεται τώρα, είναι να παρουσιάσει 20 νέα ή ανανεωμένα μοντέλα εντός της επόμενης 5-ετίας, με τουλάχιστον 10 εξ αυτών να είναι ηλεκτρικά, plug-in υβριδικά ή υβριδικά. Ελπίζουμε το LF-Z να είναι ένα από αυτά τα δέκα αν και θεωρώ πως λειτουργεί περισσότερο ως όχημα επίδειξης παρά ως προπομπός ενός μοντέλου παραγωγής. Ίσως αργότερα, θα δείξει.

ΠΗΓΗ: