Hyundai Kona N. Kαι κροσσόβερ και γρήγορο

2
hyundai-kona-n.-kαι-κροσσόβερ-και-γρήγορο

Είναι πλέον φανερό πως η Hyundai εκτός όλων των άλλων σκοπών, τα τελευταία χρόνια έχει επενδύσει και πάρα πολλά σε έναν στόχο που επί προσωπικού θεωρούμε πολύ σημαντικό: Την οδηγική χαρά και απόλαυση. Και ο στόχος αυτός επιτυγχάνεται μέσα από την δημιουργία και ανάπτυξη των μοντέλων N της μάρκας. Μέτα τα i30, i30 Fastback και i20 σειρά είχε ένα κροσσόβερ της μάρκας να αποκτήσει έκδοση N. Και βεβαίως το Kona ήταν η ιδανική πρόταση προκειμένου να εξελιχθεί μία τέτοια γρήγορη εκδοχή.

Όπως είναι λογικό και αναμενόμενο, μία τέτοια έκδοση οφείλει καταρχήν να καθιστά σαφή τη διαφορετικότητα του, μέσω της εμφάνισης, χωρίς ωστόσο αυτό να γίνεται με κραυγαλέο τρόπο. Και οι σχεδιαστές της Hyundai το πέτυχαν με ένα πολύ καλαίσθητο μοτίβο, το οποίο ξεκινάει από την εμπρός γρίλια της μάσκας με τις κόκκινες λεπτομέρειες,  τα φαρδύτερα φτερά, τις διαφορετικές ζάντες, τα σήματα  Ν και καταλήγει στο πίσω μέρος με τους σπορ διαχύτες, τη μεγάλη αεροτομή στο τέλος της οροφής στην οποία ενσωματώνεται το τρίτο φως των φρένων και φυσικά βλέπουμε ένα νέο σύστημα εξάτμισης με δύο μεγάλες στρογγυλές απολήξεις. Το Κοna N θα προσφέρεται με το αποκλειστικό χρώμα Sonic Blue.

Ανάλογα σπόρ είναι η εικόνα αλλά και η αίσθηση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου με το πολύ όμορφης σχεδίασης τιμόνι Ν, με το Head-Up Display, την οθόνη 10 ιντσών για το σύστημα infotainment, τα πεντάλ από αλουμίνιο και βεβαίως τα  Ν σπορ καθίσματα, αλλά και τις γαλάζιες λεπτομέρειες στην κονσόλα.

Ερχόμενοι στην ουσία του θέματος, που δεν είναι άλλη από τον κινητήρα του αυτοκινήτου, συναντούμε έναν τετρακύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης με 280 ίππους και 392 Nm ροπής, όπου με την λειτουργία N Grin Shift, η απόδοσή του μπορεί να αυξηθεί στα 290 άλογα για 20 δευτερόλεπτα. Ο κινητήρας συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων που έχει αναβαθμιστεί για να αντέχει την ιπποδύναμη του μοτέρ, έχει πιο σπορ κλιμάκωση ενώ προσφέρει επίσης πιο γρήγορη αλλαγή σχέσεων. Η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς.

Όσον αφορά στις επιδόσεις, το Kona N μπορεί να πετύχει τα 100 χλμ./ώρα σε 5.5’’ ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 240 χλμ./ώρα. Εκτός του N Grin Shift που αναφέραμε παραπάνω, το Kona N εξοπλίζεται με λειτουργία Ν Power Shift που ενεργοποιείται κατά τις γρήγορες επιταχύνσεις, ώστε να προσφέρει άμεση ροπή μετά τις αλλαγές στις σχέσεις του κιβωτίου και λειτουργία N Track Sense Shift που βελτιστοποιεί τον χρόνο που αλλάζουν οι ταχύτητες. Ακόμα, το Κοna N εξοπλίζεται με ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, έχει μεγαλύτερη ακαμψία και μπορεί να οδηγηθεί με πέντε modes: Eco, Normal, Sport, N και Custom.

ΠΗΓΗ: