Hyundai i20 1.0 T-GDi 100PS 48V DCT. Αλλαγμένο εκ βάθρων

1
hyundai-i20-10-t-gdi-100ps-48v-dct.-Αλλαγμένο-εκ-βάθρων

Η καινούρια, Τρίτη κατά σειρά, γενιά του i20 έρχεται για να μας αποδείξει και αυτή με τη σειρά της πως οι άνθρωποι της Hyundai δεν αφήνουν απολύτως τίποτα στη τύχη του. Έρχεται για να μας επιβεβαιώσει το συμπέρασμα στο οποίο καταλήξαμε τόσο με τη δοκιμή του  i10 όσο και με αυτή του Tucson, ότι δηλαδή οι δυνατότητες των Κορεατών είναι πραγματικά πολύ υψηλές.

Χαρακτηριστικό όλων των παραπάνω είναι πως το ολοκαίνουριο i20 είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Hyundai στην Ευρώπη που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία «Sensuous Sportiness», η οποία χαρακτηρίζεται από την αρμονία μεταξύ τεσσάρων θεμελιωδών στοιχείων, των αναλογιών – βασισμένων στη χρυσή αναλογία “φ” – της αρχιτεκτονικής, του στυλ και της τεχνολογίας. Αυτή η σχεδιαστική κατεύθυνση διατηρεί την υψηλή πρακτικότητα αλλά ταυτόχρονα δημιουργεί συναισθηματική αξία, με εντυπωσιακά κομψή εμφάνιση. Πάμε όμως να το γνωρίσουμε αναλυτικά.

Έμφαση στην εικόνα

Όλα τα νέα μοντέλα που παρουσιάζει ή ανανεώνει η Hyundai, δίνουν πολύ μεγαλή βαρύτητα στη σχεδίαση και στην εξωτερική τους εικόνα. Αυτό το είδαμε να ξεκινάει και μάλιστα πολύ έντονα, με το Kona και στη συνέχεια να περνάει ως φιλοσοφία και στις άλλες προτάσεις της εταιρίας. Τώρα το βλέπουμε να ισχύει και στην περίπτωση της νέα γενιά τους i20. Σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, οι νέες αναλογίες του i20 είναι πιο δυναμικές καθώς έχει μεγαλύτερο πλάτος (+30mm), αυξημένο μήκος (+5mm) και χαμηλότερη οροφή (-24mm).

Συνολικά το  νέο i20 έχει εντυπωσιακή παρουσία που ενισχύεται από τους Full LED προβολείς το χαμηλό ρύγχος, με τη μεγάλη γρίλια και τα έντονα νεύρα στο καπό. Το ίδιο και το πλαϊνό, με τις ανάγλυφες πόρτες και τη γραμμή που ενώνει τις χειρολαβές και ανηφορίζει προς τα πίσω, πιο έντονα από τη βασική γραμμή των παραθύρων.

Και να το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου είναι αυτό που κλέβει τη παράσταση και το πίσω κομμάτι ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής. Τα φώτα με την πολύ έντονη σχεδίαση αγκαλιάζουν το μεγαλύτερο μέρος του αυτοκινήτου στο πλάι και γέρνουν έντονα προς τα κάτω. Ενώνονται δε με μια ανακλαστική μπάρα, η οποία είναι τοποθετημένη χαμηλά και συμπληρώνει με ξεχωριστό τρόπο το πίσω φωτιστικό σχήμα. Η επιφάνεια που βρίσκεται από πάνω της είναι μαύρη, έτσι ώστε να αποτελεί συνέχεια του παρμπρίζ και όλα μαζί να δημιουργούν ένα σύνθετο αλλά καλαίσθητο και δυναμικό σύνολο.

Αντίστοιχο εσωτερικό

Όπως ήταν αναμενόμενο οι δημιουργοί του αυτοκινήτου, δεν θα μπορούσαν να αφήσουν το εσωτερικό χωρίς να το διαφοροποιήσουν πλήρως και σε όλα τα επίπεδα. Ξεκινώντας και εδώ από το κομμάτι της σχεδίασης, είναι φανερό από τη πρώτη ματιά η τάση για εκσυγχρονισμό. Η εντυπωσιακών διαστάσεων πλήρως ψηφιακή οθόνη οργάνων 10.25’’, με κομψή και λειτουργική απεικόνιση των Driving Modes, όπως και η κεντρική οθόνη αφής 8” είναι τα χαρακτηριστικά που δεσπόζουν στην καμπίνα των επιβατών. Η οθόνη αφής προσφέρει λειτουργίες split-screen για ταυτόχρονες απεικονίσεις, ενώ όταν κάνετε όπισθεν προβάλλει τις γραμμές καθοδήγησης στην κάμερα οπισθοπορείας.

Τα Apple CarPlay και Android Auto λειτουργούν ασύρματα, επιτρέποντας σε οδηγό και επιβάτες να αντικατοπτρίζουν γρήγορα τις λειτουργίες των iOS και Android smartphones τους στην 8’’ οθόνη. Ο ατμοσφαιρικός φωτισμός LED στο εσωτερικό του νέου Hyundai i20 είναι σε κάθε περίπτωση ευπρόσδεκτος, όπως και το γεγονός πως το ολοκαίνουργιο i20 γίνεται το πρώτο μοντέλο της Hyundai στην Ευρώπη που διαθέτει ένα premium σύστημα ήχου Bose, με οκτώ ηχεία, συμπεριλαμβανομένου ενός subwoofer.

Τα υλικά του εσωτερικού μπορεί να είναι σκληρά,  όμως όλα ικανοποιούν και με το παραπάνω σε υφή. Επίσης η συναρμογή είναι πολύ υψηλού επιπέδου δίνοντας την αίσθηση ότι η κατασκευή θα αντέξει στο χρόνο χωρίς προβλήματα. Η εργονομία είναι προσεγμένη, με μεγάλα πλήκτρα στο τιμόνι και το ταμπλό που προσφέρουν ευκολία στη χρήση.

Η θέση οδήγησης είναι άνετη και με καλή πλευρική στήριξη, ωστόσο στη πλούσια έκδοση Distinctive της δοκιμής μας θα θέλαμε να έχει ρυθμιζόμενη στήριξη μέσης. Το πολύ δυνατό σημείο όμως της καμπίνας, είναι οι διαθέσιμοι χώροι για τους πίσω επιβάτες. Ο ικανοποιητικός αέρας για το κεφάλι συνδυάζεται με το μεγαλύτερο χώρο της κατηγορίας για τα πόδια, επιτρέποντας ακόμη και σε μεγαλόσωμα άτομα να βολευτούν χωρίς κανένα πρόβλημα.  Το πορτμπαγκάζ θεωρητικά είναι 352 λίτρα, συνυπολογίζοντας και το χώρο κάτω από το πάτωμα που προορίζεται για τη ρεζέρβα. Στο ήπια υβριδικά αυτοκίνητο της δοκιμής μας εκεί βρίσκεται η μπαταρία που σημαίνει ότι ο εκμεταλλεύσιμος χώρος είναι τελικά 262 λίτρα, που δεν είναι και η καλύτερη τιμή της κατηγορίας.

Ιδανικός συνδυασμός

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός τρικύλινδρος 1000άρης τούρμπο της Hyundai, που στην περίπτωσή μας αποδίδει 100 ίππους και συνδυάζεται με ένα υβριδικό σύστημα 48V, που βρίσκεται εκεί για να βοηθά όταν ζητείται επιτάχυνση και να συνεισφέρει έτσι στην οικονομία καυσίμου. Μπορεί επίσης να συνδυαστεί με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων έξη σχέσεων ή με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, όπως στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, που κατά τη γνώμη μας είναι και ο ιδανικός συνδυασμός.

Στην πράξη όλο το σύνολο δείχνει πολύ καλά μελετημένο και τα επιμέρους στοιχεία του συνεργάζονται αρμονικά. Ο κινητήρας έχει ήσυχη και πολιτισμένη λειτουργία και αποδίδει τη μέγιστη ισχύ του ήδη από τις 4.500 σ.α.λ. Έχει καλή απόδοση και αξιοπρεπείς επιδόσεις (11,4’’ για το 0-100 χλμ./ώρα και 185 χλμ./ώρα μέγιστη ταχύτητα). Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα λειτουργίας (Eco, Normal. Sport) προκειμένου να επιλέγει ανάλογα με τις ανάγκες του. Σε ότι έχει να κάνει με τη κατανάλωση αυτή κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 6.7 λτ./100 χλμ. τιμή άκρως ικανοποιητική.

Στον τομέα της συμπεριφοράς στο δρόμο, μπορεί η ανάρτηση να διαθέτει μια σχετικά σφιχτή ρύθμιση ωστόσο η άνεση δεν επηρεάζεται στο παραμικρό.  Επιπλέον η κλίση στις στροφές είναι περιορισμένη και ο έλεγχος πάνω από ανωμαλίες εύκολος και απροβλημάτιστος. Στον αυτοκινητόδρομο το i20 παραμένει σταθερό σε όλες τις συνθήκες και μάλιστα η ποιότητα κύλισης είναι τέτοια που παραπέμπει σε μεγαλύτερη κατηγορία.

Αν στα παραπάνω προσθέσουμε και το γεγονός πως η τιμή για το αυτόματο ήπια υβριδικό αυτοκίνητο της δοκιμής μας με τους 100 ίππους ξεκινάει από τα 17000 Ευρώ ενώ η πολύ πλούσια έκδοση Distinctive όπως αυτή που είχαμε, βρίσκεται στα 19000 Ευρώ, αντιλαμβάνεστε πως το i20 της 3ης γενιάς έχει έρθει για να διεκδικήσει τη θέση στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων της κατηγορίας του. Και αυτό διότι είναι μία συνολικά ολοκληρωμένη πρόταση  με τα σχεδιαστικά, ποιοτικά και δυναμικά χαρακτηριστικά του να είναι προσεγμένα στη παραμικρή τους λεπτομέρεια.

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Kατανάλωση
  • Τιμή



  • Αίσθηση ποιότητας πλαστικών


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1000 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 100
0-100 11.4″
Τελική ταχύτητα 185 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 6.7 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 117 γρ/χλμ

ΠΗΓΗ: