H Porsche σχεδιάζει το εσωτερικό του (άμεσου) μέλλοντος

    2
    h-porsche-σχεδιάζει-το-εσωτερικό-του-(άμεσου)-μέλλοντος

    Για να διαμορφώσουν από σήμερα το μέλλον στον τομέα του ντιζάιν, οι σχεδιαστές της Porsche ξεπερνούν τα όρια αξιοποιώντας τα καλύτερα στοιχεία της παράδοσης της μάρκας ενώ ταυτόχρονα προσθέτουν στο όλο «μίγμα» αρκετές δόσεις καινοτομίας και τόλμης.

    Για να πραγματοποιήσουν τους στόχους τους, οι σχεδιαστές της Porsche μελετούν ενδελεχώς τους ανθρώπους και τις συνήθειές τους εν γένει – και ειδικότερα εκείνες όλων όσοι οδηγούν μία Porsche.

    «Στο παρελθόν, πληκτρολογήσαμε τον προορισμό μας στο σύστημα πλοήγησης πριν από ένα ταξίδι. Σήμερα, ετοιμάζουμε τη διαδρομή στα smartphone μας ενώ καθόμαστε αναπαυτικά στον καναπέ του σπιτιού μας – και μετά στέλνουμε τον προορισμό στο αυτοκίνητο».

    Porsche

    Για τον Ivo van Hulten, διευθυντή του τμήματος experience design της εταιρείας (UX), το πιθανό είναι από καιρό δεδομένο, καθώς στο Κέντρο Εξέλικης της Porsche στο Weissach, το συγκεκριμένο τμήμα αντιπροσωπεύει σήμερα ό,τι μπορεί να ζήσει κανείς μέσα σε μια Porsche.

    Μαζί με τον Νο 1 σχεδιαστή της μάρκας Michael Mauer και τον Markus Auerbach, επικεφαλής του τμήματος που είναι υπεύθυνο για τη μορφή των εσωτερικών των αυτοκινήτων Porsche, ο van Hulten πειραματίζεται καθημερινά με αυτό που αναμένεται να ικανοποιήσει τις ανάγκες των πελατών σε λίγα χρόνια. Σε αυτή τη διαδικασία οι σχεδιαστές δεν επικεντρώνονται σε γνωστές μορφές, αλλά σε λειτουργίες που μπορεί να βρουν σύντομα εφαρμογή στο μέλλον.

    Ένα χαρακτηριστικό δείγμα γραφής των προσπαθειών του εν λόγω τμήματος, αλλά και της τάσης που αναμένεται να ακολουθήσει η εταιρεία στο μέλλον, αποτελεί το φουτουριστικό πρωτότυπο Renndienst, το οποίο «απομακρύνεται» από τα στερεότυπα που σχεδιασμού της Porsche έχοντας τη δυνατότητα να μεταφέρει έως και 6 επιβάτες.

    Porsche

    «Σκεφτήκαμε με ποιο τρόπο θα μπορούσαμε να δώσουμε την ξεχωριστή αίσθηση των αυτοκινήτων Porsche σε ένα χώρο επιβατών που διαφέρει από το κλασικό εσωτερικό των σπορ αυτοκινήτων μας. Και πώς θα μπορούσε να ενσωματωθεί σε αυτό η δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης», εξηγεί ο Mauer.

    Και προσθέτει:

    «Υποθέτουμε ότι οι πελάτες μας δεν θα θέλουν να σταματήσουν να χρησιμοποιούν το τιμόνι. Αλλά για να μπορέσουμε να σκεφτούμε πιο ελεύθερα για το μέλλον, τα όρια πρέπει να ξεπεραστούν κατά τη διεξαγωγή αυτών των σχεδιαστικών ασκήσεων».

    Για την περίσταση, χαρακτηριστική στο πρωτότυπο Renndienst είναι η κεντρικά τοποθετημένη θέση του οδηγού που παραπέμπει σε αγωνιστικές κατασκευές.

    «Όταν θέλω να οδηγήσω, έχω την αίσθηση ότι βρίσκομαι σε ένα cockpit και λιγότερο σε οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο. Και αν δεν θέλω να οδηγήσω, το κάθισμα μπορεί να περιστραφεί κατά 180 μοίρες γυρίζοντας προς τους άλλους επιβάτες», εξηγεί ο επικεφαλής σχεδιαστής της Porsche.

    Porsche

    Σύμφωνα με την Porsche, η συνολική εμπειρία, όσον αφορά την εσωτερική διακόσμηση, είναι αφιερωμένη στον ψηφιακό τρόπο ζωής και τη σχέση μεταξύ οδηγού, επιβατών και οχήματος.

    «Στην Taycan έχουμε δείξει πόσο μπροστά σκεφτόμαστε», δηλώνει ο 43χρονος Van Hulten. «Τώρα εξετάζουμε την επόμενη καινοτομία. Για αυτό, σκεφτήκαμε και εργαστήκαμε στον τομέα του ντιζάιν από μέσα προς τα έξω».

    Στο εν λόγω πρωτότυπο, τα πλαϊνά παράθυρα είναι ασύμμετρα σχεδιασμένα.

    «Η μία πλευρά είναι κλειστή. Στην άλλη πλευρά οι επιβάτες απολαμβάνουν μια μεγάλη επιφάνεια παραθύρων για μια ανεμπόδιστη θέα προς τα έξω. Όταν κλείνουμε τις πόρτες, το εσωτερικό μοιάζει με προστατευτική κάψουλα», δηλώνουν εμφατικά οι σχεδιαστές της εταιρείας.

    Οι επιβάτες στην πρώτη σειρά κάθονται μετατοπισμένοι προς τα δεξιά και αριστερά σε εργονομικά διαμορφωμένα μπάκετ καθίσματα ενώ μπορούν να απολαύσουν ανεμπόδιστα τη θέα προς τον δρόμο – αλλά και μέσα από τις σχετικές οθόνες τους. Την ίδια στιγμή, τα προσκέφαλα του πίσω καθίσματος είναι εγκατεστημένα σε «αιωρούμενη» διάταξη, η οποία επιτρέπει απρόσκοπτη θέα από το πίσω παράθυρο.

    Porsche

    Οι δυνατότητες του εσωτερικού των μελλοντικών Porsche θα συναρπάζουν

    Ο Ivo van Hulten ασχολείται με τις τάσεις της εποχής – αλλά πρωτίστως με τις προτιμήσεις των πελατών του μέλλοντος, δηλώνοντας ευθαρσώς:

    «Στο παρελθόν, η δίψα για κάτι νέο ικανοποιούνταν με την αγορά του προϊόντος. Σήμερα, πολλοί δεν γοητεύονται πλέον από την αισθητική ενός προϊόντος, αλλά από τις δυνατότητες που τους προσφέρει».

    Η αισθητική αλλά και η συνολική «αύρα» του εσωτερικού εξαρτώνται επομένως από πολλούς περισσότερους παράγοντες – πέραν των υλικών και των σχημάτων τους.

    Porsche

    «Το ζητούμενο επομένως είναι το εξής: Είναι το εσωτερικό ευέλικτο ώστε να προσαρμόζεται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες ακόμη και λίγα χρόνια μετά την αγορά του οχήματος; Θα μπορώ να εκτελώ over-the-air ενημερώσεις όλο το εικοσιτετράωρο; Στην Porsche μπορούμε να κοιτάξουμε το μέλλον με τόλμη».

    Από τη μεριά του, ο Markus Auerbach προσθέτει:

    «Ένα ψηφιακό ταξίδι μπορεί να ανοίξει μια πύλη στο μέλλον, αλλά δεν μπορεί ποτέ να αντικαταστήσει τη φυσική εμπειρία. Ένα αυτοκίνητο είναι ένας χώρος που κινείται από μόνο του ή από τον οδηγό. Τα καθίσματα αυτού του οχήματος έχουν σχεδιαστεί για κίνηση ώστε να συγκρατούν και να υποστηρίζουν το σώμα. Πρόκειται για έναν ιδιαίτερο χώρος που προσκαλεί χαλάρωση, προσφέροντας εναλλακτικές θέσεις καθισμάτων για συζητήσεις, εργασία και χαλάρωση».

    Porsche

    ΠΗΓΗ: