H ιαπωνική Nidec θέλει να γίνει κυρίαρχη στους e-axles

0
3
h-ιαπωνική-nidec-θέλει-να-γίνει-κυρίαρχη-στους-e-axles

Η Nidec Corporation είναι μια ιαπωνική εταιρία κατασκευής ηλεκτρικών κινητήρων, και τα προϊόντα της βρίσκονται σε σκληρούς δίσκους, σε ηλεκτρικές συσκευές και σε αυτοκίνητα. Ακόμα, υπάρχουν σε εμπορικό και κατασκευαστικό εξοπλισμό, ενώ προμηθεύει την Apple με το μοτεράκι της δόνησης του κάθε iPhone που πωλείται. Η εταιρεία έχει το μεγαλύτερο παγκόσμιο μερίδιο αγοράς για μικροσκοπικούς κινητήρες, που τροφοδοτούν σκληρούς δίσκους.

Η αξία της Nidec ανέρχεται σε 1,5 τρις yen (14 δισ. δολάρια), με τον ιδρυτή της, Shigenobu Nagamori, να θέλει να στρέψει την προσοχή της εταιρίας και στην αυτοκίνηση, επενδύοντας σε αυτήν.

Πιο συγκεκριμένα, η Nidec σχεδιάζει να υπερτριπλασιάσει τα έσοδά της τα επόμενα πέντε χρόνια εστιάζοντας στους κινητήρες ηλεκτρικών οχημάτων, προσλαμβάνοντας ειδικούς σε τεχνολογίες κινητήρων. Με αυτόν τον τρόπο η ιαπωνική εταιρία δείχνει ότι θέλει να παίξει μεγαλύτερο ρόλο στην αυτοκινητοβιομηχανία, τώρα που η τελευταία κινείται προς την ηλεκτροκίνηση.

Η αγορά των smartphones για μικροσκοπικούς ηλεκτρικούς κινητήρες έχει μειωθεί δραματικά, και ένας εκπρόσωπος της εταιρίας δήλωσε ότι το μέλλον της εταιρίας βρίσκεται στα ολοκληρωμένα συστήματα μετάδοσης κίνησης των ηλεκτρικών οχημάτων, γνωστά ως e-axle, που ενσωματώνουν κινητήρες, ηλεκτρονικά ισχύος και κιβώτια ταχυτήτων.

Μέχρι το 2030, ο Nagamori θέλει η εταιρία του να έχει το 35% της παγκόσμιας αγοράς των e-axles, που εκτιμάται ότι τότε θα αξίζει 20 με 30 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, από τα περίπου 2,8 με 3 δισεκατομμύρια δολάρια που αξίζει σήμερα.

Ο Nagamori στοιχηματίζει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα ακολουθήσουν την ίδια διαδρομή με τα κλιματιστικά των σπιτιών, τα πλυντήρια ρούχων και τους υπολογιστές, με βασικά εξαρτήματα -όπως οι ηλεκτροκινητήρες και κεντρικές μονάδες επεξεργασίας- να γίνονται τυποποιημένα μέρη και να προμηθεύονται από μερικές κυρίαρχες εταιρείες τεχνολογίας.

Σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου για τα κέρδη της εταιρίας του, ο 76χρονος Nagamori δήλωσε χαρακτηριστικά:

Οι φορητοί υπολογιστές και τα κλιματιστικά από διαφορετικούς κατασκευαστές μπορεί να φαίνονται διαφορετικά έξω, αλλά αν κοιτάξετε μέσα, τα (βασικά) εξαρτήματα είναι λίγο πολύ τα ίδια. Οι βασικές τεχνολογίες των ηλεκτρικών οχημάτων θα γίνουν εξίσου εμπορευματοποιημένες ή τυποποιημένες όσο αυτά τα είδη, νωρίτερα αυτό το έτος. Τα e-axles και οι μπαταρίες θα προέρχονται από μερικούς ανταγωνιστικούς προμηθευτές.

Για να διασφαλίσει ότι η Nidec θα αναδειχθεί ως ένας από αυτούς τους κύριους προμηθευτές, ο Nagamori θέλησε να αποκτήσει την JATCO από τη Nissan, για να την ενώσει με το τμήμα των ηλεκτρονικών μηχανημάτων και ελέγχου της Nidec. Η Nissan αντιστέκεται σε αυτήν την εξαγορά, με την συγκεκριμένη μάχη να υπογραμμίζει πόσο γρήγορα η ηλεκτροκίνηση αναδιαμορφώνει την αυτοκινητοβιομηχανία.

Σύμφωνα με δύο πηγές από το περιβάλλον του Nagamori, ο ιδρυτής της Nidec πιστεύει ότι η JATCO βρίσκεται προς πώληση λόγω των οικονομικών προβλημάτων της Nissan, που έχουν ήδη αναγκάσει την ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανία να πουλήσει μη απαραίτητα περιουσιακά στοιχεία, συμπεριλαμβανομένου του στόλου των εταιρικών αεροσκαφών της.

Ο Nagamori πιστεύει ότι ο τρόπος να γίνεις ηγέτης της αγοράς στους e-axle είναι να επικεντρωθείς στο να κάνεις την τεχνολογία ανέξοδη. Ο τρόπος για να γίνει αυτό, λέει, είναι να είσαι σε θέση να παράγεις κάθε στοιχείο και υπο-τεχνολογία που αποτελεί ένα σύστημα e-drive, και με τις οικονομίες κλίμακας να εξοικονομείς χρήματα.

Η Nidec έχει υπογράψει συμφωνίες προμήθειας e-axles με τη Geely, με την GAC Motor, καθώς και με τις κοινοπραξίες τους, με την Toyota και την Nio. Τέλος, η Nidec φημολογείται ότι πρόσφατα συμφώνησε με την κοινοπραξία της Geely με την Daimler για την προμήθεια e-axles στα μοντέλα της Smart, καθώς και με την κοινοπραξία μεταξύ της Great Wall Motor και της BMW.

ΠΗΓΗ: