Ford Explorer plug-in hybrid. Ισοπεδωτικό

1
ford-explorer-plug-in-hybrid.-Ισοπεδωτικό

Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις μοντέλων τα οποία για διάφορους λόγους μπορούσαν και τα απολάμβαναν οι κάτοικοι στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού ή στην υπόλοιποι Ευρώπη, αλλά όχι εμείς εδώ στην Ελλάδα. Και ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Explorer της Ford, ένα θηριώδες, για τα δικά μας δεδομένα όχι για τα Αμερικάνικα, SUV με τεράστιους χώρους, πολύ υψηλές δυνατότητες εντός αλλά και εκτός δρόμου, το οποίο πλέον είναι διαθέσιμο και στη χώρα μας.

Σε plug-in υβριδική έκδοση, η ολοκαίνουρια γενιά του μοντέλου, αφενός ανεβάζει ακόμη ψηλότερα το status της Ford, αφετέρου έρχεται σε μία κατηγορία όπου ο ανταγωνισμός είναι πολύ σκληρός, με τους υποψήφιους αγοραστές να είναι ιδιαιτέρως απαιτητικοί. Στη πράξη αυτό σημαίνει πως η αποστολή του κάθε άλλο παρά εύκολη είναι, οπότε μένει να εξετάσουμε ενδελεχώς αν έχει τα θεωρητικά αλλά κυρίως τα πρακτικά εχέγγυα που θα του επιτρέψουν να σταθεί απέναντι στα Audi Q7, BMW X5, Mercedes GLE και Volvo XC90.

Eντυπωσιάζει με τη πρώτη ματιά

Ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας, οφείλει να διεγείρει όλες τις αισθήσεις, ξεκινώντας από την όραση. Και η αλήθειά είναι πως αυτή, η έκτη γενιά του μοντέλου η οποία είναι εντελώς καινούργια και βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα της εταιρείας, τα καταφέρνει και με το παραπάνω. Βεβαίως η  αισθητική μπορεί να έχει έντονο αμερικανικό χρώμα, ευτυχώς όμως έχει προσαρμοστεί στις Ευρωπαϊκές σχεδιαστικές ανάγκες που σημαίνει ότι λείπουν οι κιτς υπερβολές που συναντούμε στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.  Η εξωτερική του εικόνα χαρακτηρίζεται από  άφθονες σκουρόχρωμες λεπτομέρειες, όπως στη μάσκα, αλλά και περιμετρικά στο σύνολο των παραθύρων, που διακόπτονται ουσιαστικά μόνο από τις κεκλιμένες πίσω κολόνες.

Η επιβλητικότατη εικόνα συμπληρώνεται από τους 20άρηδες τροχούς, τους αεραγωγούς στο ρύγχος και το ζευγάρι διπλών απολήξεων της εξάτμισης. Προφανώς και το εντυπωσιακό-επιβλητικό του θέματος, πηγάζει όχι μόνο από τη σχεδίαση, αλλά και από τις διαστάσεις του με το μήκος να ξεπερνάει τα πέντε μέτρα και το μεταξόνιο τα τρία μέτρα. Περιθώρια για να νομίζεις ότι μπορείς να στριμωχθείς κάπου δεν υπάρχουν, καθώς με ανοιχτούς τους καθρέφτες το πλάτος αγγίζει τα 2,3 μέτρα, ενώ το ύψος συμπληρώνει το εντυπωσιακό πακέτο των διαστάσεων, καθώς φτάνει τα 1,783 μέτρα.

Άφθονοι χώροι και πλούσιος εξοπλισμός

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Ford Explorer το πρώτο πράγμα που συνειδητοποιείς είναι η αφθονία των χώρων, καθώς πέντε επιβάτες θα ταξιδέψουν χωρίς κανένα πρόβλημα, ενώ στην επταθέσια διάταξη θα παρατηρήσετε πως ακόμη και δύο ενήλικα άτομα θα βολευτούν, με σχετική άνεση φυσικά, στην τρίτη σειρά καθισμάτων. Βεβαίως με όρθια τα καθίσματα της τελευταίας σειράς, η χωρητικότητα του πορτ μπαγκαζ, από τα 635 λίτρα πέφτει στα 240, που και πάλι είναι μία τιμή κάθε άλλο παρά αμελητέα. Από εκεί και πέρα η εικόνα του εσωτερικού χαρακτηρίζεται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3’’ μπροστά από τον οδηγό και βεβαίως από την κάθετα τοποθετημένη οθόνης αφής των 10,1’’ στη κεντρική κονσόλα, θυμίζοντας tablet.

Εφοδιασμένο με όλα τα σύγχρονα συστήματα άνεσης και ασφάλειας της Ford, διαθέτει έναν αέρα πολυτέλειας, με την ποιότητα κατασκευής να είναι αναμφίβολα υψηλού επιπέδου. Το σύστημα πολυμέσων SYNC 3 που έχει ευρύτατη συνδέσιμοτητα, Ford Pass Connect modem και ηχοσύστημα της Bang & Olufsen με 15 ηχεία και ενισχυτή 980 W. Ακριβώς από κάτω υπάρχει μια σειρά φυσικών χειριστηρίων για τις βασικές λειτουργίες άνεσης που ευνοούν την ευχρηστία. Οι θήκες για τα καθημερινά μικροπράγματα έχουν την τεράστια συνολική χωρητικότητα των 123 lt, ενώ αντίστοιχα πολλές είναι και οι θύρες φόρτισης συσκευών.

Θηριώδες και μηχανικά

Ένα αυτοκίνητο αυτών των διαστάσεων, οφείλει να διαθέτει και το ανάλογο μηχανικό υπόβαθρο και οι άνθρωποι της Ford έδωσαν τα διαπιστευτήριά τους και σε αυτόν τον τομέα. Αυτό σημαίνει πως το Explorer κινείται από έναν βενζινοκινητήρα τριών λίτρων twin turbo ecoboost, ο οποίος αποδίδει 363 ίππους. Καθότι plug-in υβριδικό, συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 102 ίππων με τη συνδυαστική ισχύ να ανέρχεται στους 457 ίππους και τη ροπή στα 825 Nm.

H μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 13,6 kWh και φορτίζεται από οικιακή πρίζα σε περίπου έξι ώρες, ενώ σε Ford Connected Wallbox ο χρόνος πέφτει στις 4 ώρες και 20 λεπτά. Υπάρχουν τέσσερα EV Modes: EV Now για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση 40 km, EV Later που διατηρεί τη φόρτιση για το αστικό περιβάλλον, EV Charge που φορτίζει την μπαταρία μέσω του βενζινοκινητήρα και EV Auto που ρυθμίζει τον τρόπο που συνδυάζονται οι δύο κινητήρες ανάλογα με τις συνθήκες.

Το νέο Explorer είναι τετρακίνητο με ηλεκτρομηχανικό σύστημα τετρακίνησης το οποίο αλλάζει την κατανομή της ροπής εμπρός-πίσω μέσα σε 100 ms συλλέγοντας στοιχεία από δεκάδες αισθητήρες. Το κιβώτιο είναι αυτόματο με δέκα ταχύτητες με paddles αλλαγών στο τιμόνι και διαθέτει επτά προγράμματα οδήγησης (Normal, Sport, Trail, Slippery, Tow/Haul, Eco και Deep Snow & Sand). Και βεβαίως όπως είναι φυσικό, οι 457 ίπποι σε συνδυασμό με τη θηριώδη ροπή, εκτοξεύουν το Explorer από 0 σε 100χλμ/ώρα σε 6’’ με τη τελική ταχύτητα να φτάνει τα 230 χλμ./ώρα.

Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι η αίσθηση που σου αφήνει η επιτάχυνση του θηρίου, καθώς πραγματικά σε κολλάει στη πλάτη του καθίσματος. Σε ότι έχει να κάνει με τη μέση κατανάλωση, πέρα από τα 40 και κάτι χιλιόμετρα αποκλειστικά ως ηλεκτρικό, κινούμενοι πλήρως φορτισμένοι σε υβριδικό mode, είδαμε ακόμη και 4 λτ./100 χλμ, ενώ όταν απολαύσαμε οδήγηση εντός και εκτός δρόμου και όντας πλήρως αφόρτιστοι πλέον, είδαμε και διψήφιο νούμερο κατανάλωσης.

Απολαυστικό παντού

Και ερχόμαστε στο μεγάλο ζητούμενο που είναι η συμπεριφορά του στο δρόμο, καθώς από τη μία έχουμε ένα μεγάλο SUV με καθ’όλα σεβαστές διαστάσεις και βάρος που προσεγγίζει του δυόμιση τόνους και από την άλλη δεν παύει να είναι ένα Ford, που σημαίνει προσοχή στον οδηγό και οδηγοκεντρικός χαρακτήρας. Και η αλήθεια είναι πως, αν και εξαιρετικά δύσκολο στη πράξη, αυτά τα δύο παντρεύονται με περισσή επιτυχία.

Προφανώς και οι νόμοι της φυσικής δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να ξεπεραστούν και να νικηθούν, τηρουμένων όμως των αναλογιών, πρόκειται για ένα από τα πλέον απολαυστικά μοντέλα της κατηγορίας για οδήγηση. Η καταιγιστική επιτάχυνση, συνοδεύεται από ανάλογα αποδοτικό φρενάρισμα σε αίσθηση αλλά και αποτέλεσμα.

Το δεκάρι κιβώτιο λειτουργεί αποτελεσματικά πάντα και παντού, συμπληρώνοντας το κινητήριο σύνολο. Η ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω ελέγχει αποτελεσματικά το μεγάλο SUV και, σε συνδυασμό με το σωστό ζύγισμα και το ακριβές αλλά βαρύ τιμόνι, το οδηγικό πρόσωπο του Explorer είναι μια ευχάριστη, αν και αναμενόμενη έκπληξη. Εκτός δρόμου, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος των 20.4 εκατοστών βοηθά αρκετά, αλλά θέλει προσοχή λόγω του μεγάλου μεταξονίου και κυρίως εξαιτίας του πολύ μεγάλου πίσω προβόλου. Βεβαίως υπάρχουν και τα οδηγικά προφίλ, που βοηθάνε πραγματικά πολύ στις εκτός δρόμου αναζητήσεις σας.

Η τιμή εκκίνησης του νέου Ford Explorer στην έκδοση ST-Line  της δοκιμή μας έχει βρίσκεται στις €84.885, με τον εξοπλισμό να είναι παραπάνω από πλούσιος. Προφανώς και δεν πρόκειται για μικρό ποσό,  αλλά σε σχέση με τον ανταγωνισμό είναι χαμηλότερη και προσφέρει κορυφαίο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Eπιδόσεις
  • Εκτός δρόμου δυνατότητες




Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 3000 κ.εκ. Twin Turbo
Ίπποι 457
0-100 6″
Τελική ταχύτητα 230 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7.5 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 71 γρ/χλμ

ΠΗΓΗ: