20.3 C
Athens, GR
Κυριακή, Μάι 9, 2021
Αρχική AUTO MOTO enkinisi.gr BMW M3. Για πρώτη φορά διαθέσιμη και ως τετρακίνητη.

BMW M3. Για πρώτη φορά διαθέσιμη και ως τετρακίνητη.

2
bmw-m3-Για-πρώτη-φορά-διαθέσιμη-και-ως-τετρακίνητη.

Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η BMW M3 είναι διαθέσιμη με σύστημα τετρακίνησης. Έπρεπε να φτάσει στα μέσα της 3ης δεκαετίας της ζωής της για να κάνει αυτή την… χάρη στους υποψήφιους αγοραστές της. Έπρεπε να λανσαριστεί η 6η γενιά του εμβληματικού sports sedan για να προσφέρει στους… λιγότερο σκληροπυρηνικούς ένα επιπλέον επίπεδο πρακτικότητας και ευχρηστίας. Δεν υπάρχει λόγος να παραμείνουμε κολλημένοι σε αυτά που έκανε ή δεν έκανε η BMW στο παρελθόν όμως, αφού η νέα M3, όπως φυσικά και η συγγενής M4, είναι επιτέλους διαθέσιμη και το M xDrive σύστημα τετρακίνησης της γερμανικής μάρκας.

Καταρχάς, να αναφέρουμε ότι η M3 θα προσφέρεται με την τετρακίνηση αποκλειστικά στην Competition έκδοση και αποκλειστικά με το 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο της ZF. Αυτό σημαίνει ότι η M3 Competition M xDrive, όπως ονομάζεται επίσημα, έρχεται αποκλειστικά με τον 3-λιτρο, twin-turbo εξακύλινδρο εν σειρά βενζινοκινητήρα στην έκδοση με τα 510 άλογα και τα 650 Nm ροπής. Η προσθήκη του συστήματος M xDrive έχει το μειονέκτημα της αύξησης του βάρους κατά 50 κιλά σε σύγκριση με τις standard M3 και M4 Competition που ήδη, δεν θεωρούνται ιδιαίτερα ελαφριές στα 1.730 και 1.725 κιλά αντίστοιχα, αλλά η αυξημένη πρόσφυση που προσφέρει έχει ως αποτέλεσμα την δραστική μείωση του χρόνου που απαιτείται για την επίτευξη 100 km/h από στάση: η M3 Competition M xDrive χρειάζεται μόλις 3.5 δευτερόλεπτα ή αν προτιμάς, λίγο ταχύτερη από την Porsche 911 Carrera 4S!

Ενδεχομένως πιο σημαντικό από ένα νούμερο, είναι το γεγονός ότι η τετρακίνητη M3 δεν έχει χάσει τον δυναμικό χαρακτήρα του δικίνητου μοντέλου. Ένα ενεργό διαφορικό στον πίσω άξονα κατανέμει την ροπή ανάλογα με τις απαιτήσεις της εκάστοτε κατάστασης ενώ το M xDrive σύστημα χρησιμοποιεί έναν πολύδισκο συμπλέκτη στην transfer case για την βελτιστοποίηση της ρύθμισης της κατανομής της ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες και το αναβαθμισμένο σύστηνα λίπανσης εξασφαλίζει την σταθερότητα στην απόδοση του συστήματος ακόμα και έπειτα από διαρκή “κακοποίηση”. Για την ιστορία, να σημειώσουμε ότι ακόμα και στο standard mode οδήγησης, το σύστημα διατηρεί μία κατά βάση πισωκίνητη κατανομή, με το “Sport” mode να βασίζεται ακόμα περισσότερο στους πίσω τροχούς και το “2WD” απενεργοποιεί εντελώς τον εμπρός άξονα. Παράλληλα, η BMW προχώρησε στην τροποποίηση των ρυθμίσεων στο σύστημα διεύθυνσης, στον ανασχεδιασμό των εμπρός γονάτων και στην αλλαγή της γεωμετρίας του εμπρός άξονα.

ΠΗΓΗ: