Porsche: Δεν θα υπάρξουν ξανά ατμοσφαιρικές 911 Carrera. Το downsizing πέθανε

4
porsche:-Δεν-θα-υπάρξουν-ξανά-ατμοσφαιρικές-911-carrera.-Το-downsizing-πέθανε

Η Porsche ξεκαθαρίζει πως οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες αποτελούν παρελθόν για τις απλές εκδόσεις τις 911 Carrera, με τον Frank-Steffen Walliser, τον επικεφαλής προϊοντικού σχεδιασμού των Porsche 718 και 911, να δηλώνει σε πρόσφατη συνέντευξή του πως δεν υπάρχει κανένα σχέδιο της εταιρίας να τοποθετήσει τον 4,0-λίτρων ατμοσφαιρικό κινητήρα των Boxster/Cayman GTS και των 718 Cayman GT4 και 718 Boxster Spyder, στην 911, επειδή δεν υπάρχει ο απαιτούμενος χώρος.

Όπως είπε:

Ο 4,0-λίτρων κινητήρας της Cayman GTS δεν μπορεί να περιστραφεί κατά 180 μοίρες και να τοποθετηθεί στην 911. Δεν θα ξαναδούμε ατμοσφαιρικούς κινητήρες στα Carrera μοντέλα της 911. Λυπάμαι γι’αυτό.

Το κόστος έρευνας και ανάπτυξης είναι πολύ υψηλό για την ανάπτυξη ενός τέτοιου κινητήρα για την 911 Carrera. Και η παραγωγή μεμονωμένων κινητήρων για διαφορετικές αγορές όπως η Κίνα, οι ΗΠΑ και η Ευρώπη δεν είναι βιώσιμη. Η 911 Carrera θα διαθέτει από εδώ και στο εξής μόνο turbo κινητήρες.

Συνέχισε λέγοντας πως θα είναι πολύ δαπανηρό να κατασκευάσει η Porsche ένα ατμοσφαιρικό κινητήρα που θα είναι συμβατός με την 911 Carrera, ενώ συμπλήρωσε πως παρότι η Porsche πιστεύει στο χειροκίνητο κιβώτιο, παραδέχεται πως θα έρθει η ημέρα που θα καταργηθεί το συγκεκριμένο κιβώτιο από την 911, αλλά ελπίζει αυτή η ημέρα να είναι πολύ μακριά, λέγοντας πως η Porsche θα προσφέρει χειροκίνητο κιβώτιο στην 911 για όσο καιρό υπάρχει η ζήτηση.

Οι GT3 εκδόσεις θα εξακολουθούν να εξοπλίζονται με ατμοσφαιρικούς κινητήρες, αλλά όπως τόνισε:

Θα έρθει μια ημέρα, μέσα στα επόμενα 10 χρόνια, που θα πρέπει να πούμε: “Τώρα είναι η τελευταία ατμοσφαιρική 911”,

αλλά δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο η Porsche να προσφέρει ατμοσφαιρικές εκδόσεις της 911 σε αγορές που οι κανονισμοί εκπομπών ρύπων της το επιτρέπουν, όπως οι ΗΠΑ και η Αυστραλία, αρκεί βέβαια “να βγαίνουν οι αριθμοί”, δηλαδή να υπάρχει η ζήτηση που θα μπορεί να καλύψει το κόστος ανάπτυξης τους.

Ο Walliser πρόσθεσε πως λόγω των προτύπων Euro 7 που θα τεθούν σε ισχύ από το 2026, θα δούμε στην αγορά κινητήρες με περισσότερα κυβικά. Συγκεκριμένα είπε πως οι εξαιρετικά αυστηροί κανονισμοί του Euro 7 δημιουργήθηκαν προκειμένου να εξαναγκαστούν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση, αφού θέτουν ένα όριο σχετικής ισχύος ανά λίτρο, κάτι που σημαίνει πως η ιπποδύναμη ενός κινητήρας θα εξαρτάται άμεσα από την χωρητικότητά του.

Εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία, το downsizing ήταν η οδός που είχαν επιλέξει οι αυτοκινητοβιομηχανίες προκειμένου να κάνουν τα μοντέλα τους να πληρούν τους κανονισμούς ρύπων, αλλά το Euro 7 θα φέρει το τέλος του downsizing.

Ο Walliser μάλιστα προβλέπει πως οι Euro 7 κινητήρες θα είναι κατά 20% μεγαλύτεροι από τους Euro 6 κινητήρες, ενώ πιστεύει πως πολλοί τετρακύλινδροι κινητήρες θα γίνουν εξακύλινδροι, ενώ οι εξακύλινδροι θα γίνουν οκτακύλινδροι, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να πρέπει να κάνουν τους μεγαλύτερους κινητήρες που καταναλώνουν περισσότερο καύσιμο και εκπέμπουν περισσότερους ρύπους, να συμμορφώνονται με τους αυστηρότερους κανονισμούς εκπομπών.

Η Porsche θεωρεί πως η κατασκευή των Euro 7 κινητήρων θα απαιτήσει καταλυτικούς μετατροπείς που θα είναι 3 έως 4 φορές μεγαλύτεροι από τους σημερινούς, με αποτέλεσμα κάθε αυτοκίνητο να διαθέτει “ένα μικρό χημικό εργοστάσιο”, προκειμένου να διατηρεί τον έλεγχο των εκπομπών του. Με την σειρά του αυτό, θα αυξήσει το κόστος ανάπτυξης και κατασκευής ενός αυτοκινήτου, κάτι που θα οδηγήσει στην αύξηση της τελικής τιμής, με τους καταναλωτές να καλούνται να πληρώσουν την διαφορά.

Αυτό σημαίνει ολοκαίνουργιους κινητήρες, και ειδικά για την 911 αυτό είναι πραγματικά πολύ δύσκολο. Αλλά, δεν θα τα παρατήσουμε ποτέ. Ό,τι κι αν χρειαστεί, θα το κάνουμε. Θέλουμε σίγουρα να διατηρήσουμε τους εξακύλινδρους κινητήρες, αλλά θα πρέπει να εργαστούμε πολύ πάνω σε αυτούς. Θα πρέπει να φτιάξουμε έναν νέο κινητήρα. Αυτό είναι το γεγονός.

ΠΗΓΗ: