McLaren Elva: Η τέχνη της αεροδυναμικής (vid)

3
mclaren-elva:-Η-τέχνη-της-αεροδυναμικής-(vid)

Πάει λίγος καιρός από τότε που η McLaren αποκάλυψε επίσημα την Elva, ένα νέο μοντέλο της που απευθύνεται σε πολύ λίγους, λόγω της τιμής (1,66 εκατομμύρια ευρώ) αλλά και της εξαιρετικά περιορισμένης παραγωγής των 399 μονάδων. Το συγκεκριμένο μοντέλο μας έκανε εντύπωση, κυρίως επειδή δεν έχει παρμπρίζ, ούτε τζάμια, αν και σε κάποιες αγορές θα διατίθεται προαιρετικά και με ένα σετ αεροπροστασίας. Η McLaren όμως, μας εξηγεί ότι στην Elva, το παρμπρίζ είναι… περιττό, τουλάχιστον σε ο,τι αφορά τον αέρα. 

Έχει γίνει τέτοια μελέτη στην αεροδυναμική που το ρύγχος του αυτοκινήτου στέλνει τον αέρα πάνω από τα κεφάλια των επιβατών και φτιάχνει ένα… αόρατο παρμπρίζ! Σύμφωνα με τον υπεύθυνο αεροδυναμικής του μοντέλου, ο οδηγός μπορεί να κινείται μέχρι και τα 120 χλμ./ώρα χωρίς να τον ενοχλεί η έλλειψη του υαλοπίνακα, όμως καλό θα ήταν οι επιβάτες να φοράνε κράνος λόγω των εντόμων που μπορεί να χτυπήσουν με το πρόσωπό τους ή κάποιο πετραδάκι που θα εκσφενδονιστεί από τους τροχούς άλλου οχήματος. Στο παρακάτω βίντεο, ακολουθεί κάθε εξήγηση με τα αεροδυναμικά τρικ που έχει κάνει η εταιρεία για να φτάσει σε αυτό το αποτέλεσμα! 

Επιδόσεις πραγματικού hypercar 

Ωστόσο δεν θα έπρεπε κανείς να θεωρήσει, ότι επειδή έχει μια διαφορετική φιλοσοφία, η Elva δεν είναι μια πραγματική McLaren. Ο V8 κινητήρας της με τα δύο τούρμπο αποδίδει 815 ίππους και 800 Nm ροπής που της επιτρέπει να φτάνει στα 100 χλμ./ώρα μέσα σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα και στα 200 χλμ./ώρα, μέσα σε 6,7 δευτερόλεπτα. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι ένα αυτόματο επτάρι, το πλαίσιο έχει κατασκευαστεί από ανθρακονήματα, τα φρένα είναι carbon-ceramic με δαγκάνες τιτανίου και τα καθίσματα, επίσης έχουν κατασκευαστεί από τιτάνιο. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο για την Elva είναι ότι η McLaren την προσφέρει χωρίς ηχοσύστημα για να μην… επιβαρύνεται με περιττά κιλά, αν όμως ο πελάτης το επιθυμεί, το τοποθετεί χωρίς έξτρα χρέωση. 

ΠΗΓΗ: