Nissan Juke 1.0 DIG-T. Πρωτότυπα ώριμο

2
nissan-juke-10-dig-t.-Πρωτότυπα-ώριμο

Όταν πρίν από περίπου δέκα χρόνια η Nissan παρουσίασε το Juke, τα σχόλια που είχε δεχθεί το Ιαπωνικό μοντέλο, ήταν εκ διαμέτρου αντίθετα. Αυτό διότι η ρηξικέλευθη σχεδίασή του, σε έκανε ή να το λατρέψεις η να μισήσεις με τη πρώτη ματιά, καθώς ενδιάμεση κατάσταση δεν υπήρχε. Εκ του αποτελέσματος βέβαια και με μία κληρονομία ενάμιση εκατομμυρίου πωλήσεων, προφανώς οι σχεδιαστές της Nissan αποδείχτηκαν οι σωστοί, αναλαμβάνοντας τότε ένα πραγματικά μεγάλο ρίσκο.

Εντυπωσιακό το εμπρός μέρος του

Τώρα, στη δεύτερη πλέον γενιά του μοντέλου, η Ιαπωνική εταιρία αφενός διατήρησε σε πολύ μεγάλο βαθμό το πρωτότυπο της σχεδίασης που χαρακτήριζε τη πρώτη γενιά, αφετέρου ωρίμασε και βελτίωσε τα σημεία εκείνα που έχριζαν αναβάθμισης, όπως για παράδειγμα οι χώροι, καθιστώντας το πλέον σαφώς πιο χρηστικό και λειτουργικό.

Εμφανέστατη η αύξηση των διαστάσεων

Εξακολουθεί να ξεχωρίζει

Το ολοκαίνουργιο Juke λοιπόν έχει μεγαλώσει σαφώς, 7,5 εκατοστά πιο μακρύ με το μήκος να φτάνει στα 4,21 μέτρα, 3,5 εκατοστά πιο φαρδύ με πλάτος 1,8 μέτρων και 3 εκατοστά πιο ψηλό με συνολικό ύψος 1.595 μέτρα. Το πιο σημαντικό όμως είναι το μεταξόνιο το οποίο αυξήθηκε κατά 105 ολόκληρα χιλιοστά, με ιδιαίτερα ευεργετική επίδραση στο χώρο των επιβατών αλλά και των αποσκευών, όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια. Παράλληλα εξακολουθεί να διατηρεί μία ξεχωριστή αισθητική, η οποία είναι σε θέση να το διαφοροποιήσει πλήρως από όλα τα άλλα μοντέλα της κατηγορία και να του δώσει μία συνολικά πρωτότυπη ταυτότητα.  Αυτό διότι καταφέρνει και συνδυάζει το στυλ ενός coupe με το αμάξωμα ενός crossover.

Ξεχωρίζει και από πίσω

Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για ένα  ολοκαίνουργιο μοντέλο, το τελευταίο Juke διατηρεί τα εμβληματικά  χαρακτηριστικά σχεδίασης, συμπεριλαμβανομένων των οβάλ προβολέων, διασφαλίζοντας  έτσι τη στιγμιαία αναγνώρισή του.  Στο πλαίσιο της ριζικής αναβάθμισης, οι νέοι προβολείς φέρουν τώρα μια υπογραφή LED σε σχήμα Y, που συμπληρώνει αρμονικά τη μάσκα V-Motion της Nissan. Ο σχεδιασμός της “αιωρούμενης”  οροφής σε συνδυασμό με τις έντονες πλευρικές λεπτομέρειες, προσθέτουν ένα νέο επίπεδο γοήτρου στην εμφάνιση του μοντέλου.

Όχι ιδιαίτερα ευφάνταστες ως πρός τον σχεδιασμό τους

Σύγχρονο, ευρύχωρο και χρηστικό

Iδιαίτερα αλλαγμένο είναι το εσωτερικό του  νέου Juke, με περισσότερο στυλ, περισσότερο χώρο, αναβαθμισμένη  ποιότητα και τεχνολογία. Ξεκινώντας από το θέμα της χρηστικότητας, οφείλουμε να τονίσουμε πως το νέο Ιαπωνικό κροσσόβερ είναι πιο ευρύχωρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, με τον χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών να έχει αυξηθεί κατά 5,8 εκατοστά, για τα κεφάλια αντίστοιχα κατά 1,1 εκατοστά, όπως και ο χώρος αποσκευών των  422 λίτρων, που πλέον  προσφέρει 20% περισσότερο αποθηκευτικό χώρο.

Ποιοτικό και σύγχρονο το εσωτερικό



Το αναδιαμορφωμένο εσωτερικό προσφέρει στυλ και άνεση πλαισιωμένο από φωτεινά  υλικά υψηλής αισθητικής. Τα νέα, μαλακής αφής υλικά στο ταμπλό, στις επενδύσεις των θυρών και στο πάτωμα,  προσφέρουν μία σαφώς αναβαθμισμένη αίσθηση σε ότι αφορά την ποιότητα. Τα εμπρός καθίσματα, εκτός από την προσεγμένη εμφάνιση και την άνεση που τα  χαρακτηρίζει, ενσωματώνουν  (σε συγκεκριμένες εκδόσεις)  το πρωτοποριακό ηχοσύστημα Bose Personal Plus, το οποίο προσφέρει ένα υψηλής αισθητικής ακουστικό αποτέλεσμα.

Πολύ σημαντική η αύξηση των χώρων

Το ταμπλό συμβαδίζει με την άποψη της εταιρίας με το κάπως σκοτεινό αλλά ευχάριστο διάκοσμο. Στο μέσο του ταμπλό υπάρχει πρακτική touch-screen η οποία πλαισιώνεται από διακόπτες. Ο πίνακας οργάνων είναι αναλογικός και έχει ανάμεσα υπάρχει μια οθόνη πολλαπλών ενδείξεων. Κατά τα υπόλοιπα υπάρχουν δύο πρακτικές ποτηροθήκες, ένα καλό σε βάθος ντουλαπάκι συνοδηγού, οι λαβές στις πόρτες μπορούν να χρησιμεύσουν ως θήκες για μικρό-αντικείμενα.

Πολύ άνετα τα εμπρός καθίσματα

Ικανός

Κάτω από το καπό  βρίσκεται  ένας 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας που είναι οικονομικός και συνάμα αποδοτικός. Το σύνολο του  1.0 λίτρου  είναι συμπαγές και ελαφρύ και διαθέτει ένα υπερσυμπιεστή για να εξασφαλίσει ότι θα προσφέρει την  απόκριση και την ευχάριστη συμπεριφορά που προσδοκά ο οδηγός του. Αποδίδει  117 ίππους και 180Nm ροπής  (200Nm με λειτουργία over boost). Συνοδεύεται με στάνταρ  χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων, ενώ για πρώτη φορά διατίθεται και ένα νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων  διπλού συμπλέκτη (DCT), με paddle shifts. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό στη λειτουργία του μοτέρ που ανεβάζει στροφές στρωτά και γραμμικά.

Ικανός και με λογική κατανάλωση

Ευχάριστο από κάθε άποψη

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής του νέου Ιαπωνικού μοντέλου, είχαμε τη δυνατότητα να το οδηγήσουμε για περίπου 1000 χιλιόμετρα. Το πρώτο πράγμα που εντοπίζεις είναι η βελτιωμένη ποιότητα κύλισης η οποία σε συνδυασμό με την οδική του συμπεριφορά σου δίνουν την αίσθηση ότι οδηγείς αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορία. Οι ευμεγέθεις εξωτερικοί καθρέπτες δημιουργούν κάποιο αεροδυναμικό θόρυβο, ο οποίος όμως δεν γίνεται ενοχλητικός ακόμη και όταν τα χιλιόμετρα ανέβουν αρκετά.

Ευχάριστο από κάθε άποψη στο δρόμο

Ο διακόπτης D-Mode στην βάση του επιλογέα προσφέρει τρία προγράμματα κίνησης (Normal, Eco, Sport) με το σπορ να γίνεται πιο αντιληπτό λόγω της πιο άμεσης απόκρισης του γκαζιού και της αύξησης του βάρους στο τιμόνι. Πολύ καλός σε ακρίβεια και αίσθηση είναι ο  επιλογέας του χειροκίνητου κιβωτίου ενώ πολύ καλή είναι και η κλιμάκωση του  με τις δύο τελευταίες σχέσεις να είναι όσο χρειάζεται ταξιδιάρικες.

Ουδέτερο σε όλες τις καταστάσεις

Όσον αφορά στην ανάρτηση είναι αυτή που πρέπει για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Δεν είναι τόσο σπορ όσο θα νόμιζες, και καλύτερα μιας και ταιριάζει περισσότερο στην ελληνική άσφαλτο. Αποσβένει μια χαρά τις ανωμαλίες, έχει τόσο σφιχτή ρύθμιση όσο χρειάζεται ώστε το Juke να μην πλέει και να είναι απολαυστικό στις στροφές, ενώ μόνο στα δύσκολα ίσως ο πίσω ημιάκαμπτος να αντιδράσει κάπως ξερά. Ο συνδυασμός του αυτοκινήτου που είχαμε για δοκιμή με τα λάστιχα 215/60 και τις 17άρες ζάντες είναι η σωστή επιλογή προκειμένου αν θελήσετε να βγείτε και λίγο εκτός δρόμου σε μία χωμάτινη διαδρομή. Θα πρέπει ωστόσο να έχετε πάντα στο μυαλό σας ότι το νέο Nissan Juke είναι αποκλειστικά δικίνητο.

Χαίρεσαι να το οδηγείς

Τέλος η τιμή των 17900 Ευρώ με τον πλήρη εξοπλισμό καθιστά το νέο Juke ως μια από τις καλύτερες επιλογές και κυρίως για όσους θέλουν οι μετακινήσεις τους να έχουν ένα ξεχωριστό στιλ. .

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Τιμή
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός



  • Αντίδρασεις πίσω ανάρτησης


Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1000 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 117
0-100 10.4″
Τελική ταχύτητα 180 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7.2 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 112 γρ/χλμ
Άκρως ικανοποιητικά τα 422 λίτρα του

ΠΗΓΗ: