Land Rover: οι νέοι, mild-hybrid diesel “σκοτώνουν” τον V8;

2
land-rover:-οι-νέοι,-mild-hybrid-diesel-“σκοτώνουν”-τον-v8;

Το downsizing δεν είναι καινούρια έννοια ούτε κάποια πρωτοφανής, καινοτόμα πρακτική. Εφαρμόζεται εδώ και πολλά χρόνια στην βιομηχανία αυτοκινήτου αλλά ενώ μέχρι πριν από λίγο καιρό, ο μοναδικός σύμμαχος των εταιριών σε αυτόν τον αγώνα ήταν η υπερτροφοδότηση, τώρα έχουν ως άξιο συμπαραστάτη και την τεχνολογία του εξηλεκτρισμού. Η Land Rover για παράδειγμα, έκανε την αρχή παρουσιάζοντας τη νέα γενιά mild-hybrid συστημάτων της στους τετρακύλινδρους κινητήρες του Evoque και του Discovery Sport αλλά όπως είναι προφανές, δεν θα περιοριστεί εκεί καθώς σκοπεύει να επεκτείνει την εφαρμογή αυτών των συστημάτων και στους εξακύλινδρους πετρελαιοκινητήρες της.

Η αγγλική εταιρία δεν έχει επιβεβαιώσει αυτές τις πληροφορίες, ούτε έχει αποκαλύψει τα τεχνικά χαρακτηριστικά των νέων κινητήριων συνόλων φυσικά, αλλά οι φήμες κάνουν λόγο για δύο 3-λιτρους, εξακύλινδρους turbodiesels: ο πρώτος θα έχει απόδοση 300 ίππων και θα βρίσκεται κάτω από το καπό των HSE, HSE Dynamic και Autobiography εκδόσεων του επερχόμενου Range Rover Sport ενώ μία ισχυρότερη εκδοχή του, με 350 άλογα, θα τοποθετηθεί σε ακριβότερες εκδόσεις, αντικαθιστώντας πρακτικά τον πετρελαιοκινητήρα των 4,4 λίτρων που παρέχει η Ford στην Land Rover και βασίζεται σε ένα design 10-ετίας. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε στη διάθεση μας, η ισχυρότερη εκδοχή θα παράγει περί τα 700 Nm ροπής και θα κινεί αξιοπρεπέστατα το Range Rover Sport, επιταχύνοντας το στα 100 km/h σε 6,5 δευτερόλεπτα και χαρίζοντας του τελική ταχύτητα της τάξης των 225 km/h. Την ίδια ώρα, η μέση κατανάλωση δεν θα υπερβαίνει τα 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και οι εκπομπές ρύπων τα 210 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Σαφώς καλύτερα από τον γερασμένο V8 diesel.

Περιττό να αναφέρω δε, πως αμφότερους τους δύο νέους κινητήρες, θα τους συναντήσουμε και το full-size Range Rover αν και οι επιδόσεις του ισχυρότερου θα είναι λίγο χειρότερες και η μέση κατανάλωση λίγο υψηλότερη λόγω του αυξημένου βάρους. Δεν αποκλείεται δε, είτε ο ένας εκ των δύο είτε και οι δύο, να χρησιμοποιηθούν και από την Jaguar. Περισσότερα θα μάθουμε στο προσεχές μέλλον.

ΠΗΓΗ: