Κορονοϊός: Το ΑΠΘ στην εποχή των ηλεκτρονικών μαθημάτων

2
Κορονοϊός:-Το-ΑΠΘ-στην-εποχή-των-ηλεκτρονικών-μαθημάτων

ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ: Η νέα… εποχή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) είναι η εποχή των τηλε-παραδόσεων, καθώς οι περισσότεροι καθηγητές συνεχίζουν τις παραδόσεις μαθημάτων σε ζωντανή σύνδεση με τους φοιτητές τους μέσω διαδικτύου.

ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ: Οι περισσότεροι από τους καθηγητές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ) συνεχίζουν τις παραδόσεις μαθημάτων σε ζωντανή σύνδεση με τους φοιτητές τους μέσω διαδικτύου. Έχουν ήδη προγραμματιστεί, μέσω της πλατφόρμας Skype for Business, περί τις 9.000 συνεδρίες ζωντανών διαλέξεων, που αντιστοιχούν σε περίπου 18.000 διδακτικές ώρες.

Περισσότεροι από 1.500 καθηγητές -σχεδόν το σύνολο των μελών ΔΕΠ του ΑΠΘ- έχουν αναρτήσει στην πλατφόρμα ηλεκτρονικών μαθημάτων elearning.auth πολυμεσικό περιεχόμενο (κείμενα, βίντεο, διαγράμματα, παρουσιάσεις) για την υποστήριξη της εξ αποστάσεως διδασκαλίας και περισσότεροι από 15.000 φοιτητές ημερησίως αξιοποιούν το υλικό αυτό. Περισσότεροι από 9.000 φοιτητές συμμετείχαν σε 230 συνεδρίες τηλεδιασκέψεων Big Blue Button. ΌΠως σημειώνει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, περισσότεροι από 600 καθηγητές καθημερινά αναζητούν καθοδήγηση και τεχνική υποστήριξη από τις υπηρεσίες υποστήριξης των μαθημάτων και των online διαλέξεων.

«Προτεραιότητα να μη χαθεί το εξάμηνο»

Η εκπαιδευτική λειτουργία των πανεπιστημίων ανεστάλη στις 11 Μαρτίου. Τα παραπάνω αριθμητικά στοιχεία αποτυπώνουν την εικόνα μόλις της πρώτης εβδομάδας λειτουργίας του Πανεπιστημίου με διαδικασίες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Με ένα κλικ η πανεπιστημιακή κοινότητα του ΑΠΘ «γύρισε» σε «safe mode» για την υγεία των μελών της, παραμένοντας όμως «in learning mode», αξιοποιώντας δηλαδή όλα τα διαθέσιμα μέσα, προκειμένου στις απώλειες που ήδη μετρά η ελληνική κοινωνία από τον κορονοϊό να μην προστεθεί και η απώλεια του ακαδημαϊκού εξαμήνου.

«Οπωσδήποτε κινούμαστε στη γραμμή του υπουργείου Παιδείας ότι θα εξαντληθεί κάθε δυνατότητα και θα αξιοποιηθεί κάθε διαθέσιμο εργαλείο προκειμένου να μη χαθεί το εξάμηνο. Οι ενδείξεις από την ανάλυση των δεδομένων των πρώτων τεσσάρων ημερών είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές για την περαιτέρω πορεία, καθώς όλοι οι δείκτες για τη συμμετοχή διδασκόντων και φοιτητών στις διαδικασίες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης βαίνουν αυξανόμενοι.

Παράλληλα, οι πρόεδροι των Τμημάτων είναι επιφορτισμένοι με το καθήκον της καταγραφής όλων των προβλημάτων που έχουν διαπιστωθεί από φοιτητές και καθηγητές, ώστε ό,τι μπορεί να διορθωθεί», δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρύτανης του ΑΠΘ, καθ. Νίκος Παπαϊωάννου, εξηγώντας πως ένα πανεπιστήμιο εφάμιλλο των καλύτερων της Ευρώπης είναι αυτονόητο πως θα πρέπει να διαθέτει δομές, υποδομές και σχέδιο, ώστε να μπορεί να αντεπεξέλθει σε μία έκτακτη κατάσταση, όπως κατά την παρούσα συγκυρία.

Αν κάπου η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν αναπληρώνει το κενό της αναστολής της εκπαιδευτικής λειτουργίας είναι οι κλινικές και τα εργαστήρια, ιδιαίτερα δε σε εκείνα των βιολογικών επιστημών καθώς και της πολυτεχνικής σχολής. Για την αναπλήρωση αυτών των χαμένων διδακτικών ωρών από τις πρυτανικές Αρχές του ΑΠΘ εξετάζονται ήδη λύσεις, προκειμένου να μη χαθεί το εξάμηνο.

Παρόλα αυτά, όπου είναι εφικτό, δεν είναι λίγοι οι καθηγητές που προσαρμόζουν λύσεις στις ανάγκες των εργαστηριακών τους μαθημάτων.

«Περισσότερα από 7.500 μαθήματα στο e-learning του ΑΠΘ»

Το περιβάλλον elearning.auth.gr φιλοξενεί τα ηλεκτρονικά μαθήματα όλων των Τμημάτων του ΑΠΘ που γίνονται στο πλαίσιο του προπτυχιακού και μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών. «Παρόλο που έχουμε 7.500 μαθήματα στην πλατφόρμα είναι τόσο μεγάλο το ΑΠΘ που υπάρχουν ακόμη μαθήματα που δεν είχαν δημιουργήσει οι καθηγητές νωρίτερα, οπότε αυτός ο όγκος των ετήσιων μαθημάτων έρχεται μαζεμένος σε εμάς αυτές τις μέρες.

Έτσι, από τα περίπου 200 αιτήματα που δεχόμαστε καθημερινά, τα μισά αφορούν τη δημιουργία νέων μαθημάτων από καθηγητές που μέχρι στιγμής δεν χρησιμοποιούσαν την πλατφόρμα», εξηγεί, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Δέσποινα Παπαδάκη, εργαζόμενη στην υπηρεσία υποστήριξης ηλεκτρονικών μαθημάτων της ΒΚΠ-ΑΠΘ.

«Το θετικό είναι πως θα γίνει καθολική η χρήση των ηλεκτρονικών μαθημάτων. Και οι διδάσκοντες και οι φοιτητές αποκτούν γνώση και εμπειρία μέσα από όλη αυτή τη διαδικασία», προσθέτει.

ΠΗΓΗ: