Car Sharing: Χρέωση του αυτοκινήτου ανά λεπτό

5
car-sharing:-Χρέωση-του-αυτοκινήτου-ανά-λεπτό

Free2Move, Car2go, DriveNow, Autolib, Drivy και πολλές ακόμα εφαρμογές θα αποτελούν στο μέλλον τις επιλογές μας αναφορικά με την αυτοκίνηση. Μια εφαρμογή στο κινητό, με χρέωση ανά λεπτό, ώρα, ημέρα ή μεγαλύτερα διαστήματα, δυνατότητα επιλογής από μικρά ηλεκτρικά οχήματα για την πόλη έως πολυτελείς λιμουζίνες και SUV, δυνατότητα παραλαβής οπουδήποτε κι αν βρισκόμαστε και παράδοσης οπουδήποτε και αν πάμε, θα αποτελεί τη νέα πραγματικότητα των μετακινήσεών μας.

To Carsharing έρχεται σύντομα και στην Ελλάδα.

Χωρίς άγχη και έξοδα

Η κοινή χρήση οχημάτων βάζει τέλος σε άγχη με τα οποία όλοι οι οδηγοί έχουμε πλέον συμβιβαστεί, αλλά κοστίζουν ακριβά στην τσέπη και στην ηρεμία μας: ζημιές από ατυχήματα, συντήρηση, μηχανικές βλάβες, ακινητοποίηση, κόστος οδικής βοήθειας, ασφάλισης, στάθμευσης, απαξίωση λόγω παλαιότητας και πολλά ακόμα, καθιστούν το αυτοκίνητο, από άποψη κόστους, ένα ακόμα μέλος της οικογένειας -και βάλε.

Άλλες μορφές κοινής χρήσης οχημάτων

Η συνδρομητική χρήση αυτοκινήτου είναι μια μορφή κοινής χρήσης, αλλά δεν φτάνει την ευελιξία του Car Sharing. Νέα και αυτή, προσφέρεται κυρίως από αυτοκινητοβιομηχανίες ή εταιρείες ενοικίασης και leasing. Με ένα μηνιαίο μίσθωμα, ο χρήστης της υπηρεσίας μπορεί να επιλέξει μέσα από μια δεδομένη γκάμα αυτοκινήτων αυτό που τον εξυπηρετεί καλύτερα και να το αλλάζει όποτε επιθυμεί.

Yπάρχουν διάφορες μορφές κοινής χρήσης οχημάτων.

Συνήθως το μικρότερο διάστημα αλλαγής είναι ένας μήνας, ωστόσο στις ΗΠΑ αρκετές μάρκες όπως οι Nissan, Volvo, Porsche, Audi, Mercedes και BMW δίνουν έως και δυνατότητα εναλλαγής αυτοκινήτων κάθε μέρα. Μια ακόμα διαφορά με το σύστημα της κοινής χρήσης οχημάτων, είναι ότι η συνδρομητική χρήση δεν επιτρέπει την παράδοση του αυτοκινήτου οπουδήποτε και την παραλαβή του από οπουδήποτε, αλλά σε συγκεκριμένα σημεία που έχει ορίσει ο πάροχος.

Τα προβλήματα του Car Sharing

Για να είναι αποδοτικό ως επένδυση, το Car Sharing θα πρέπει να αφορά μεγάλα αστικά κέντρα, με πυκνότητα πληθυσμού τουλάχιστον 6.000 κατοίκων ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο, σύμφωνα με μελέτη της εταιρείας συμβούλων επιχειρήσεων A.T. Kearney. Προς το παρόν τα παραπάνω δεδομένα δύσκολα απαντώνται όλα μαζί σε μια πόλη ή χώρα, με αποτέλεσμα τα προγράμματα κοινής χρήσης οχημάτων να είναι σχετικά περιορισμένα γεωγραφικά. Ταυτόχρονα, ορισμένες εταιρείες παροχής κοινής χρήσης οχημάτων αναγκάστηκαν να αποχωρήσουν από μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως το Λονδίνο και η Στοκχόλμη, λόγω προβλημάτων υποδομής, νομολογίας και άλλων.

Τι συμβαίνει στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα οι υπηρεσίες κοινής χρήσης οχημάτων δεν έχουν κάνει ακόμα την εμφάνισή τους, ωστόσο αυτό αναμένεται να αλλάξει σχετικά άμεσα. Σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου, η Avis ανακοίνωσε ότι θα αποτελέσει την πρώτη εταιρεία που θα κάνει πραγματικότητα στην Ελλάδα το Car Sharing. Μέσω της υπηρεσίας αυτής, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να βρίσκουν εύκολα αυτοκίνητα σε όλη την πόλη, να τα χρησιμοποιούν για όσο χρόνο θέλουν και στη συνέχεια να τα παρκάρουν για να είναι ξανά διαθέσιμα στους υπόλοιπους χρήστες της πλατφόρμας.

O Διευθύνων Σύμβουλος της Avis στην Ελλάδα, Ανδρέας Ταπραντζής.

Όπως εξήγησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας κ. Ανδρέας Ταπραντζής, η εν λόγω εφαρμογή είναι ήδη σε πιλοτική λειτουργία στην Αθήνα, καθώς σε περίπου 50 οχήματα έχει εγκατασταθεί το σχετικό λογισμικό. Μάλιστα, εντός των επομένων ημερών, αναμένονται ανακοινώσεις σχετικά με το πιλοτικό πρόγραμμα που θα τεθεί σε εφαρμογή σε συνεργασία με το Δήμο Αθηναίων.

ΠΗΓΗ: