Μεταμεσονύκτιος Ντα Βίντσι στο Λούβρο

3
Μεταμεσονύκτιος-Ντα-Βίντσι-στο-Λούβρο

Η νυχτερινή έκθεση ήταν μια ευκαιρία για τους Παριζιάνους να απολαύσουν τα αριστουργήματα του Λεονάρντο ντα Βίντσι.

Τις πρώτες πρωινές ώρες, όταν το Παρίσι κοιμάται, συνήθως κοιμάται και το Λούβρο. Ομως την περασμένη Κυριακή, στις 2 τα ξημερώματα, το μουσείο ήταν γεμάτο πλήθη επισκεπτών. Για πρώτη φορά, το Λούβρο έμεινε ανοικτό όλο το Σαββατοκύριακο, ώστε να δώσει την ευκαιρία σε περισσότερους και νεότερους επισκέπτες να απολαύσουν την έκθεση για τον Λεονάρντο ντα Βίντσι. Την έκθεση για τα 500 χρόνια από τον θάνατο του μεγάλου αναγεννησιακού ανθρώπου είχαν ήδη παρακολουθήσει 1,1 εκατ. άνθρωποι, διπλάσιοι από το ρεκόρ επισκεπτών που είχε σημειωθεί στην έκθεση του Ντελακρουά.

Για τον μαραθώνιο του προηγούμενου Σαββατοκύριακου, το Λούβρο έκανε τα αδύνατα δυνατά. Δύο εβδομάδες πριν κλείσει η έκθεση, το μουσείο ανακοίνωσε ότι θα δώσει 30.000 δωρεάν εισιτήρια για τις ώρες από τις 9 το βράδυ έως τις 8.30 το πρωί της Παρασκευής, του Σαββάτου και της Κυριακής. Οι ηλεκτρονικοί ξεναγοί ήταν δωρεάν, το ίδιο και τα αναψυκτικά.

Στο κεντρικό φουαγιέ, ένα γιγάντιο λυόμενο μπαρ σέρβιρε ποτά, καφέ και τσάι με τη συνοδεία βουτημάτων μαντλέν. Οι επισκέπτες κινούνταν από αίθουσα σε αίθουσα σαν να ήταν ένα οποιοδήποτε πρωινό καθημερινής, και μαζεύονταν όλοι μαζί στα πιο εντυπωσιακά εκθέματα: στα σχεδιάσματα που έφτιαξε ο Λεονάρντο όταν ήταν νεαρός μαθητευόμενος, στα σκίτσα ανατομίας και βοτανολογίας και στα διάσημα έργα όπως η «Παρθένος των Βράχων».

Οι επισκέπτες δεν ήταν οι κλασικοί επισκέπτες του Λούβρου. Ηταν κυρίως έφηβοι, εικοσάρηδες και τριαντάρηδες, αλλά και η οκτάχρονη Μανόν Ζεμπλέ από το Μπορντό, η μητέρα της οποίας είχε περάσει δύο ώρες μπροστά στον υπολογιστή για να εξασφαλίσει τα εισιτήρια. Επειδή τα εισιτήρια δόθηκαν την τελευταία στιγμή, η έκθεση ήταν μια ευκαιρία για να επανασυνδεθεί το Λούβρο με τους ντόπιους επισκέπτες. «Ηταν ένας τρόπος να επιστρέψουμε στο Λούβρο στο οποίο δεν πάμε ποτέ γιατί έχει τόσο πολλούς τουρίστες», είπε ο 27χρονος Λεό Τιλέ. 

Ερωτηθείς αν το όλο εγχείρημα έγινε για τη δημοσιότητα, ο Βενσάν Ντελιεβέν, ένας από δύο υπεύθυνους της έκθεσης, απάντησε ότι πέρυσι το Λούβρο είχε 9 εκατ. επισκέπτες και ότι η έκθεση του Ντα Βίντσι ήταν ήδη τεράστια επιτυχία. «Νομίζετε ότι το χρειαζόμαστε;» ρώτησε.

ΠΗΓΗ: