Επίσημο: VW Golf GTI, Golf GTD, Golf GTE

5
Επίσημο:-vw-golf-gti,-golf-gtd,-golf-gte

Τέσσερις μήνες μετά τα αποκαλυπτήρια της νέας -όγδοης- γενιάς του Golf, η Volkswagen μόλις παρουσίασε τα νέα Golf GTi, Golf GTD, και Golf GTE, το ντεμπούτο των οποίων θα γίνει στην έκθεση της Γενεύης, την ερχόμενη Τρίτη.

1Εμφάνιση

Αισθητικά, και οι τρεις γρήγορες εκδόσεις φορούν το ίδιο bodykit, το οποίο αποτελείται από νέους προφυλακτήρες, με τον εμπρός να ενσωματώνει το splitter και τον πίσω τον διαχύτη. Ακόμα, υπάρχουν νέες πλαϊνές ποδιές,”cube” LED προβολείς ομίχλης, διπλές απολήξεις για την εξάτμιση, και μεγάλη αεροτομή. Επίσης, φορά LED φωτιστικά σώματα εμπρός/πίσω, ενώ στον πρόσθετο εξοπλισμό συναντάμε τα LED Matrix φωτιστικά σώματα που βελτιώνουν τα επίπεδα φωτισμού κατά τη διάρκεια της οδήγησης τη νύχτας, αυξάνοντας έτσι την ασφάλεια.

Στο εμπρός μέρος υπάρχει μια φωτιζόμενη μπάρα μέσα στη γρίλια, που ενώνει τα δύο φωτιστικά σώματα. Ανάμεσα στο καπό -και αυτή την φωτιζόμενη μπάρα- υπάρχει μια λεπτή γραμμή, ξεχωριστή για κάθε έκδοση, καθώς είναι κόκκινη για το GTI, ασημί για το GTD και μπλε για το GTE. Φυσικά υπάρχει και το αντίστοιχο λογότυπο της κάθε έκδοσης στη μάσκα και στο πίσω μέρος. Οι νέες ζάντες αλουμινίου είναι 17 ιντσών στην βασική έκδοση, αλλά μπορούν να τοποθετηθούν 18 ή 19 ιντσών.

2Εσωτερικό

Περνώντας στο εσωτερικό, εδώ γίνεται διακριτό το “πάντρεμα” της sport αισθητικής με τον ψηφιακό κόσμο. Η Volkswagen έχει δημιουργεί ένα ψηφιοποιημένο και προσανατολισμένο προς τη συνδεσιμότητα εσωτερικό, που φέρει λειτουργίες και υπηρεσίες που βασίζονται στο διαδίκτυο. Υπάρχουν νέα ημι-bucket καθίσματα, με την κλασική καρό επένδυση, νέο σπορ δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, και πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων (Innovision Cockpit), με οθόνη 10,25″, ο συμπληρώνεται από διακόπτες και επιφάνειες αφής.

Στο κέντρο της κονσόλας, υπάρχουν επιφάνειες αφής για τον έλεγχο του συστήματος κλιματισμού, ακριβώς κάτω από την κεντρική οθόνη 10 ιντσών του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που υποστηρίζει gestures. Επίσης συναντάμε wifi-hotspot και σύστημα ασύρματης φόρτισης smartphones, και κρυφό φωτισμό με 30 χρώματα και GTI mode. Ο shift-by-wire επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου DSG είναι πολύ μικρός, ενώ υπάρχει μια ακόμη επιφάνεια αφής στα αριστερά του πίνακα οργάνων, που ενεργοποιεί/απενεργοποιεί τις λειτουργίες των φωτιστικών σωμάτων, των προβολέων ομίχλης και την θέρμανση του μπροστά και του πίσω παρμπρίζ.

3Κινητήρες

Η Volkswagen προσφέρει τρία κινητήρια σύνολα για τις γρήγορες εκδόσεις του Golf, ένα βενζίνης, ένα πετρελαίου, και ένα plug-in υβριδικό.

4Golf GTI

Μηχανικά, το νέο Golf GTI φορά τον 2,0-λιτρο TSI κινητήρα (EA888 evo4), απόδοσης 245 ίππων και 370 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται είτε με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, είτε με ένα 7-τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη, με την κίνηση να μεταφέρεται στον εμπρός άξονα. Το νέο Golf GTI θα κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 6 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα.

5Golf GTD

Το Golf GTD φορά έναν 2,0-λιτρο TDI κινητήρα, απόδοσης 200 ίππων και 400 Nm ροπής, και προσφέρεται αποκλειστικά με το 7-τάχυτο αυτόματο διπλού συμπλέκτη, ενώ η κίνηση να μεταφέρεται στον εμπρός άξονα. Σύμφωνα με την γερμανική εταιρία, αυτός είναι ο καθαρότερος turbo diesel injection (TDI) κινητήρας που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε ένα Golf, όντας παράλληλα ένας από τους καθαρότερους κινητήρες εσωτερικής καύσης στον κόσμο.

Η Volkswagen δηλώνει επανειλημμένως πως οι diesel κινητήρες της δεν έχουν πεθάνει, γι’αυτό και έχει ετοιμάσει έναν νέο 2.0 diesel κινητήρα με ήπιο υβριδικό σύστημα. Ο 2.0 TDI EA288 Evo κινητήρας, εξοπλίζονται με σύστημα διπλού (twin dosing) ψεκασμού AdBlue για την μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx), ενώ η κατανάλωση καυσίμου είναι μειωμένη έως 17% σε σχέση με τον κινητήρα που αντικαθιστά. Ο συγκεκριμένος κινητήρας διαθέτει ένα έξυπνο σύστημα SCR (selective catalytic reduction) που μειώνει σημαντικά τις εκπομπές NOx. Συγκεκριμένα, οι εκπομπές μειώνονται έως και 80% σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης σε σύγκριση με τον κινητήρα που αντικαθιστά.

Η συγκεκριμένη SCR τεχνολογία χρησιμοποιεί δύο καταλυτικούς μετατροπείς και δύο εγχυτήρες AdBlue. Ο πρώτος SCR καταλύτης με τον έναν εγχυτήρα AdBlue βρίσκεται κοντά στον κινητήρα, όπου οι θερμοκρασίες των καυσαερίων είναι άνω των 500 βαθμών Κελσίου. Ακολουθεί ένας δεύτερος καταλυτικός μετατροπέας SCR που αποτελείται από έναν ακόμη καταλύτη και έναν εγχυτήρα AdBlue, αμέσως μετά τον κινητήρα, όπου οι θερμοκρασίες των καυσαερίων είναι σημαντικά χαμηλότερες, γεγονός που βοηθά στην περαιτέρω επεξεργασία των καυσαερίων.

6Golf GTE

Τέλος, το Golf GTE φορά ένα plug-in υβριδικό σύνολο, το οποίο συνδυάζει έναν 1.400άρη TSI κινητήρα (EA211 TSI), απόδοσης 150 ίππων, με έναν ηλεκτροκινητήρα 85 kW (115 ίππων). Συνολικά, η απόδοση του ανέρχεται σε 245 άλογα και 400 Nm, και συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Ακόμα, υπάρχει μια μπαταρία 13 kWh, που προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία 60 χλμ. στον κύκλο του WLTP, και με ταχύτητες έως 130 χλμ/ώρα μπορεί να κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Η μπαταρία χρειάζεται 3,5 ώρες για να φορτίσει από οικιακή πρίζα.

7Ανάρτηση

Στον εμπρός άξονα υπάρχουν γόνατα McPherson, ενώ πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Τα μεγάλα νέα από θέμα στησίματος είναι η προσθήκη ενός νέου συστήματος ελέγχου δυναμικής οδήγησης που ονομάζεται “Vehicle Dynamics Manager”. Αυτό βασικά ελέγχει το ηλεκτρονικό διαφορικού XDS και την ανάρτηση DCC, η οποία έχει αναβαθμιστεί για τις γρήγορες εκδόσεις του νέου Golf, και μειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 15 χλστ., από το απλό Golf. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης του συστήματος DDC, τα Comfort, Eco, Sport, ενώ στο Individual μπορείς να ρυθμίσεις τις παραμέτρους όπως βολεύει στις δικές σου απαιτήσεις.

Οι πωλήσεις τους θα ξεκινήσουν εντός του δεύτερου εξαμήνου του έτους.

ΠΗΓΗ: