Οι αυτοκινητοβιομηχανίες περικόπτουν 80.000 θέσεις εργασίας

0
4
Οι-αυτοκινητοβιομηχανίες-περικόπτουν-80.000-θέσεις-εργασίας

Το 2019 δεν είναι μια από τις καλύτερες χρονιές για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, με την συρρίκνωση της ζήτησης και τις μεγάλες αλλαγές στην τεχνολογία, με στροφή μακριά από τους παραδοσιακούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου προς την ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση, συνεπάγονται τη θυσία περισσότερων από 80.000 θέσεων εργασίας.

Ένα αυτοκίνητο που τροφοδοτείται με κινητήρα εσωτερικής καύσης, διαθέτει περίπου 1.400 εξαρτήματα στον κινητήρα, στο σύστημα της εξάτμισης και στο κιβώτιο ταχυτήτων. Αντίθετα, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο διαθέτει αντίστοιχα μόλις 200 εξαρτήματα. Παράλληλα, όταν ο μέσος όρος κατασκευής ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης ανέρχεται στις 3,5 ώρες και ενός κιβωτίου ταχυτήτων 2,7 ώρες, ένας ηλεκτροκινητήρας μπορεί να συναρμολογηθεί μέσα σε μόλις περίπου 1 ώρα. Καταλαβαίνεις λοιπόν, πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν γρηγορότερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και έτσι προχωρούν σε απολύσεις πλεονάζοντος προσωπικού.

Mόνο την προηγούμενη εβδομάδα, η Daimler και η Audi ανακοίνωσαν σχεδόν 20.000 απολύσεις. Συνολικά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναμένεται να καταργήσουν πάνω από 80.000 θέσεις εργασίας τα επόμενα χρόνια, επενδύοντας σημαντικά κεφάλαια στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης τεχνολογίας. Παρότι οι περικοπές εστιάζονται κυρίως σε Γερμανία, ΗΠΑ και Ηνωμένο Βασίλειο, οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες δεν έχουν παραμείνει αλώβητες, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες προβαίνουν κι εκεί σε περιορισμό των δραστηριοτήτων τους.

Οι γερμανικές εταιρείες ακολουθούν το παράδειγμα των General Motors, Ford και Nissan που έβαλαν γενναίο “μαχαίρι” στις δαπάνες, ανακοινώνοντας και χιλιάδες απολύσεις προσωπικού. Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία κατεβάζει ταχύτητα, καθώς οι εμπορικές εντάσεις και οι δασμοί αυξάνουν το κόστος και υπονομεύουν τις επενδύσεις.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων επαναξιολογούν τις ανάγκες τους σε εργατικό δυναμικό στην εποχή της ηλεκτροκίνησης, της αυτόνομης οδήγησης και των υπηρεσιών car sharing. Η παγκόσμια βιομηχανία αυτοκινήτων θα παραγάγει 88,8 εκατ. αυτοκίνητα και φορτηγά φέτος, σχεδόν 6% λιγότερα σε σύγκριση με τα περσινά επίπεδα.

ΠΗΓΗ: