Χαλάρωση περιορισμών στα pit stop

2
Χαλάρωση-περιορισμών-στα-pit-stop

Η FIA έκανε λιγότερο αυστηρούς τους περιορισμούς όσον αφορά τη διεξαγωγή των pit stop, που επρόκειτο να εφαρμοστούν από το GP Ουγγαρίας, αλλά τελικά μετατέθηκαν για το GP Βελγίου, αφαιρώντας τον ελάχιστο χρόνο αντίδρασης από κάποιες διαδικασίες.

Έπειτα από παράπονα μερικών ομάδων προς την FIA ότι κάποιοι αντίπαλοι χρησιμοποιούν συστήματα αυτοματοποίησης για να επιταχύνουν τη διεξαγωγή των pit stop τους, η Διεθνής Ομοσπονδία είχε εκδώσει τεχνική υπόδειξη προς τις ομάδες πριν το GP Στυρίας.

Ωστόσο, η FIA υποχώρησε σε μερικούς από τους περιορισμούς που είχε ανακοινώσει στις ομάδες αρχικά ότι θα εφαρμοστούν στο GP Ουγγαρίας. Σε μια ενημερωμένη έκδοση της τεχνικής υπόδειξης (TD022B) που μοιράστηκε στις ομάδες, αφαιρέθηκε ο ελάχιστος χρόνος αντίδρασης που είχε οριστεί ότι θα πρέπει να παρέλθει (0,15 δλ.) από τη στιγμή που ο μηχανικός βιδώσει το μπουλόνι μέχρι να στείλει το σήμα ότι έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία μέσω ενός κουμπιού στο αερόκλειδο.

Μερικές ομάδες διαθέτουν αυτοματοποιημένη διαδικασία, χρησιμοποιώντας αισθητήρες οι οποίοι ανιχνεύουν πότε έχει ολοκληρωθεί το βίδωμα του μπουλονιού, στέλνοντας σήμα στο ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο ελέγχει τα pit stop, χωρίς να χρειάζεται ο μηχανικός να πατήσει το κουμπί στο αερόκλειδο.

Η FIA δε θα απαιτεί πλέον να παρεμβάλλονται 0,15 δλ. από το βίδωμα του μπουλονιού έως την αποστολή σήματος στο ηλεκτρονικό σύστημα, εφόσον υπάρχει πρόβλεψη ότι η εντολή δε θα ενεργοποιηθεί, αν το μπουλόνι δεν έχει βιδωθεί σωστά. Εάν δοθεί πρόωρο σήμα από τον χειριστή του αερόκλειδου, αυτός θα πρέπει να απελευθερώσει το κουμπί και να το ξαναπατήσει.

Το λογισμικό του συστήματος θα πρέπει να έχει πρόβλεψη που δε θα επιτρέπει στο μηχανικό με το αερόκλειδο να δώσει σήμα εφόσον δεν έχει βιδωθεί σωστά το μπουλόνι. Οι ομάδες που δε χρησιμοποιούν αισθητήρες, θα πρέπει να αποδεικνύουν ότι οι μηχανικοί έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν ότι το μπουλόνι έχει βιδωθεί σωστά. Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσω ενός οπτικού σήματος προς το μηχανικό.

Επίσης, σύμφωνα με την παλιά υπόδειξη, θα έπρεπε να παρεμβάλλονται 0,2 δλ. από τη στιγμή που οι μηχανικοί που χειρίζονται τους γρύλους κατεβάσουν το μονοθέσιο στο έδαφος, μέχρι να ανάψει πράσινο φως στο σηματοδότη που παρατηρεί ο οδηγός για να γνωρίζει πότε πρέπει να ξεκινήσει.

Η FIA προειδοποίησε τις ομάδες ότι η άμεση απελευθέρωση του μονοθεσίου δε θα επιτρέπεται, ωστόσο ο χρόνος καθυστέρησης μεταξύ του κατεβάσματος του μονοθεσίου και του πράσινου σηματοδότη μειώθηκε σε 0,1 δλ._Φ.Λ.

Tweets by FabrizioLazakis

ΠΗΓΗ: