Φερστάπεν: “Θα ρισκάραμε να μέναμε εκτός δεκάδας”

0
Φερστάπεν:-“Θα-ρισκάραμε-να-μέναμε-εκτός-δεκάδας”

ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Η επιλογή του Μαξ Φερστάπεν και της RBR να εκκινήσει το GP Ουγγαρίας με τα μαλακά ελαστικά, σε αντίθεση με τη μέση γόμα των Χάμιλτον-Μπότας, διαμορφώνει μια ενδιαφέρουσα στρατηγική μάχη μεταξύ τους στον αγώνα της Κυριακής (01/08) – αλλά ο Φερστάπεν λέει ότι για εκείνον ήταν απλώς μια επιλογή ασφαλείας.

Οι δέκα πρώτοι, βάσει των κανονισμών της Formula 1, εκκινούν τον αγώνα με τα ελαστικά με τα οποία έκαναν τον ταχύτερο γύρο τους στο Q2, στη δεύτερη περίοδο των δοκιμών κατάταξης.

Στις σημερινές κατατακτήριες του αγώνα της Βουδαπέστης, 11ου της φετινής σεζόν, ο Φερστάπεν έκανε τον πρώτο του γρήγορο γύρο με τη μέση γόμα, αλλά στη συνέχεια βγήκε πάλι στην πίστα με τη μαλακή.

Όσο κι αν ακούγεται παράξενο, ο Ολλανδός αποκάλυψε ότι επέλεξε τη μαλακή γόμα από φόβο μήπως μείνει εκτός δεκάδας – καθώς ο ανταγωνισμός συμμετείχε με τα ίδια, και πολύ ταχύτερα στον έναν γύρο, ελαστικά.

[Η επιλογή] έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι άλλοι είχαν τη μαλακή γόμα και βελτίωναν τους χρόνους τους. Οπότε, όταν ο χρόνος μου με τη μέση γόμα φάνηκε ότι θα ήταν στο όριο της πρώτης δεκάδας, αποφασίσαμε να τελειώσουμε τον [δεύτερο γρήγορο] γύρο“, εξήγησε ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας.

Η εκκίνησή του με τα μαλακά ελαστικά, σε σχέση με τη μέση γόμα του Χάμιλτον, θέτει μια στρατηγική παράμετρο από την εκκίνηση κιόλας του GP Ουγγαρίας: ο Φερστάπεν έχει καλύτερη πρόσφυση για την εκκίνηση, αλλά ο Χάμιλτον έχει πιο ανθεκτικά ελαστικά που του επιτρέπουν να μπει αρκετά πιο αργά στα πιτς για το πρώτο του πιτ-στοπ.

Νομίζω ότι τα μαλακά ελαστικά προσφέρουν μια διαφορά της τάξης των πέντε μέτρων μέχρι την πρώτη στροφή, είναι μεγάλη η απόσταση μέχρι εκεί“, είπε ο Άγγλος.

Οπότε μας εξέπληξε λίγο όταν είδαμε τους οδηγούς πίσω μας, όλους της πρώτης δεκάδας, με τη μαλακή γόμα εκτός από εμάς. Θα δούμε“.

Ο διευθυντής της RBR, Κρίστιαν Χόρνερ, είπε από την πλευρά του: “Δεν ήμασταν σε θέση να κάνουμε το ίδιο που έκανε και ο Λιούις με τη μέση γόμα και θεωρήσαμε ότι ίσως, από πλευράς τακτικής, θα μπορούσαμε να ακολουθήσουμε έναν διαφορετικό δρόμο”.

“Θα προτιμούσα αυτά τα ελαστικά για την εκκίνηση αύριο. Θα δούμε. Πρέπει να έχουμε επιθετική στάση αύριο. Ξέρετε πόσο δύσκολο είναι να προσπεράσεις εδώ, οπότε η στρατηγική θα είναι κρίσιμη“.

Τέλος, ο Χόρνερ δεν ήθελε να σταθεί ιδιαίτερα στην τακτική του Χάμιλτον στον γύρο της εξόδου από τα πιτς για τον τελευταίο γρήγορο γύρο των πρωτοπόρων. Ο Λιούς έκοψε σημαντικά το ρυθμό του στο τελευταίο τμήμα της πίστας, για να προετοιμαστεί για τον γρήγορο γύρο του, με αποτέλεσμα ο Φερστάπεν να περάσει οριακά τη γραμμή της εκκίνησης – και ο Σέρχιο Πέρεθ να μην προλάβει.

Ο Λιούις είχε έναν διαβολεμένα καλό γύρο ήδη στο τσεπάκι και προφανώς δεν ήθελε να δώσει έναν καθαρό γύρο στα αυτοκίνητά μας“, δήλωσε ο Χόρνερ.

Ασχολούνταν περισσότερο με όσα γίνονταν πίσω του παρά με την προετοιμασία των ελαστικών του, όπως φάνηκε με τον χρόνο του στον γύρο που ακολούθησε”.

“Αλλά είναι δικαίωμά του να κάνει κάτι τέτοιο, είναι μέρος του παιχνιδιού και αυτό. Έχει την θέση στην πίστα. Δεν είναι κανένα μεγάλο θέμα, όλα έχουν να κάνουν με τον αγώνα τώρα“.

ΠΗΓΗ: