Το Audi Q4 e-tron στην Ελλάδα

2
Το-audi-q4-e-tron-στην-Ελλάδα

Πρεμιέρα του ηλεκτρικού Audi Q4 e-tron στην Ελλάδα.

Το Audi Q4 e-tron είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας το οποίο βασίζεται στην νέα ηλεκτρική πλατφόρμα ΜΕΒ του γερμανικού ομίλου, η οποία ήδη έχει υιοθετηθεί από τα VW ID.3 & ID.4 και το Skoda Enyaq. Την ίδια πλατφόρμα θα μοιράζονται και τα πιο compact μοντέλα που θα παρουσιαστούν στα επόμενα χρόνια, ενώ συνολικά 4 ηλεκτρικές πλατφόρμες θα χρησιμοποιούνται στην ηλεκτρική γκάμα της Audi.

Μέχρι το 2025 η παλέτα των ηλεκτρικών μοντέλων της εταιρείας θα μετρά 20 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, τα οποία αναμένεται πως θα αντιπροσωπεύουν το 50% των ετήσιων πωλήσεων.

Πού τοποθετείται το Audi Q4 e-tron;

Παρά το συγκρατημένο μέγεθος του αμαξώματος (μήκος: 4,59 μ.) που σε διαστάσεις είναι αντίστοιχο ενός μικρομεσαίου SUV, το Audi Q4 e-tron καταφέρνει να διαθέτει έναν πρακτικό χώρο αποσκευών 520 λίτρων, αντίστοιχο σε χωρητικότητα του κατά 7 εκ. μακρύτερου Audi Q5 και εσωτερικούς χώρους μεγαλύτερους και από εκείνους του Q7!

Επιπλέον αποθηκευτικοί χώροι 24,8 λίτρων απαντώνται στο ποιοτικό εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Το αμάξωμα προσφέρεται σε δύο εκδοχές, με εκείνη της έκδοσης Sportback να διαθέτει μια coupe διαμόρφωση στο τελείωμα της ουράς του.

Στο ταμπλό του Audi Q4 e-tron συναντάμε έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,1 ιντσών και την στανταρ οθόνη 10,1” του συστήματος πολυμέσων, ενώ σαν έξτρα διατίθεται μεγαλύτερη 11,6” που είναι και η πιο μεγάλη που έχει τοποθετηθεί σε Audi.

Διαθέσιμη θα είναι και οθόνη head up display με απαεικόνιση επαυξημένης πραγματικότητας, προβάλλοντας πληροφορίες για τον οδηγό σε μια απόσταση 10 μ. στο οπτικό του πεδίο.

Αξίζει να επισημάνουμε τον κορυφαίο αεροδυναμικό συντελεστή (0.26), που επιτυγχάνεται στην έκδοση με την σπορ ανάρτηση, ενώ ιδιαίτερη σημασία έχει δοθεί στην ακαμψία της κατασκευής και την ηχομόνωση.

Αudi Q4 e-tron

Η γκάμα του Audi Q4 e-tron

Τρεις συνολικά εκδόσεις θα απαρτίζουν τη γκάμα του Audi Q4 e-tron. Τα Q4 35 και Q4 40 είναι πισωκίνητα με απόδοση 170 και 204 ίππους και αντίστοιχες μπαταρίες χωρητικότητας 52 και 77 kWh. Στη μικρότερη έκδοση η αυτονομία κυμαίνεται από 306 έως 341 χλμ. και στην Q4 40 στα 466 έως 520 χλμ.

Στην κορυφή της γκάμας συναντάμε την Q4 quattro 50 με ηλεκτροκινητήρες και στους δύο άξονες, συνολικής απόδοσης 300 ίππων, ενώ η 77άρα μπαταρία υπόσχεται αυτονομία 443-488 χλμ. Μικρές διαφοροποιήσεις στις τιμές της αυτονομίας παρατηρούνται στην έκδοση Sportback.

Η 4κίνητη έκδοση διαφοροποιείται και στα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης, προσφέροντας την επιλογή “Off road”, ενώ διαφορετικός είναι και ο κύκλος στροφής (ένεκα των εμπρός ημιαξονίων), που διαμορφώνεται στα 11,5μ., σε σχέση με τα 10,2 μ. των πισωκίνητων εκδόσεων, ο οποίος είναι μικρότερος ακόμα και του Audi A1!

Στο κομμάτι της φόρτισης, η έκδοση με τη μικρή μπαταρία των 52 kW διαθέτει on board φορτιστή 7,2 kW (AC) και 100 kW (DC), που αντίστοιχα εξασφαλίζουν χρόνους φόρτισης (0-100% της πληρότητας της μπαταρίας) σε 7,5 ώρες και (5-80%) σε 38′.

Audi Q4 e-tron

Για την μπαταρία των 77 kW, η φόρτιση σε εναλλασόμενο ρεύμα μπορεί να πραγματοποιηθεί με ισχύ 11 kW και σε ταχυφορτιστή ισχύος 125 kW με τους αντίστοιχος χρόνους φόρτισης να είναι ίδιοι με του μικρότερου μοντέλου.

Οι μπαταρίες, τις οποίες προμηθεύει η LG, καλύπτονται από εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ.

Για την ανάκτηση της κινητικής ενέργειας στην επιβράδυνση, πέρα από την επιλογή “Β” στον επιλογεά του κιβωτίου ταχυτήτων, υπάρχουν και δύο paddles εκατέρωθεν της στεφάνης του τιμονιού, που στα τρία διαθέσιμα επίπεδα ανάκτησης επιτυγχάνουν επιβράδυνση 0,06, 0,1 και 0,15 g αντίστοιχα.

Οι τιμές του Audi Q4 e-tron

Τέλος, στο φλέγον θέμα των τιμών, αυτές διαμορφώνονται στα 44.900 ευρώ για την βασική έκδοση Q4 35 (39.496 με την επιδότηση του ελληνικού κράτους), στα 52.100 για την Q 40 και στα 58.450 για την Q4 quattro 50. Τα πρώτα αυτοκίνητα στη χώρα μας θα αρχίσουν να παραδίδονται στον Σεπτέμβριο, ενώ η έκδοση Sportback (οι τιμές της οποίας θα είναι κατά περίπου 2.000 υψηλότερες) θα ακολουθήσει προς το τέλος της χρονιάς.

ΠΗΓΗ: