Το συγκεκριμένο Datsun 240Z του 1971 θα πουληθεί για εξαψήφιο νούμερο

0
1
Το-συγκεκριμένο-datsun-240z-του-1971-θα-πουληθεί-για-εξαψήφιο-νούμερο

Στις αρχές του χρόνου, ένα Datsun 240Z του 1971 σε κατάσταση “βιτρίνας”, πουλήθηκε για 310.000 δολάρια, καθώς -παρότι είχε διανύσει μόλις 34.991 χλμ.- δεν έχει ανακατασκευαστεί, και ήταν όπως βγήκε από το ιαπωνικό εργοστάσιο.

Σήμερα, βλέπουμε ένα ακόμα αυτοκίνητο της ίδιας χρονιάς να βρίσκεται σε διαδικτυακή δημοπρασία, μέσω του Bring A Trailer. Το οδόμετρο στην προκειμένη περίπτωση γράφει 50.375 χλμ., με το υψηλότερο bid τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές να είναι στα 111.000 δολάρια, με την δημοπρασία να λήγει αύριο.

Σύμφωνα με την αγγελία, το 1971 αυτοκίνητο αγοράστηκε νέο από έναν γιατρό στο Λος Άντζελες, ο οποίος το πούλησε αργότερα στον ιδιοκτήτη του Charland Auto στο Burbank, ο οποίος το φύλαξε σε γκαράζ από το 1981 μέχρι τον θανάτου του, το 2002. Στη συνέχεια το αυτοκίνητο εντάχθηκε στο Μουσείο Malamut Auto, και ο τρέχων κάτοχος το απέκτησε από αυτήν τη συλλογή το 2017.

Ο τελευταίος του έκανε εκτεταμένες εργασίες ανακατασκευής, με το αυτοκίνητο να είναι βαμμένο στο αυθεντικό κόκκινο (Monte Carlo Red), με μαύρες δερμάτινες επενδύσεις στο εσωτερικό. To Datsun 240Z είναι αδιαμφισβήτητα ένα από τα ομορφότερα ιαπωνικά αυτοκίνητα της δεκαετίας του ’70, το οποίο κοινώς είναι γνωστό ως Fairlady Z.

Μηχανικά κινείται με κινητήρα 2,4 λίτρων και 150 άλογα. H μετάδοση γίνεται στους πίσω τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 4 σχέσεων ενώ οι πίσω τροχοί είναι εφοδιασμένοι με ταμπούρα.

Μιλώντας λίγο για την ιστορία του μοντέλου, η δεκαετία του ’60 χαρακτηρίστηκε από τη παγκόσμια προώθηση των αυτοκινήτων της Nissan, καθώς και τη ρυθμική αύξηση της παραγωγής τους. Αυτό, είχε σαν αποτέλεσμα την αναμόρφωση των μοντέλων σύμφωνα με τις απαιτήσεις της αγοράς. Γι’αυτό ακριβώς το λόγο, χρειάστηκε ένα GT Coupe που δείχνει ελκυστικό, αντιπροσωπεύει τις νέες τεχνολογίες, είναι γρήγορο αλλά και τόσο προσιτό ώστε να παραχθεί μαζικά.

Αρχικά είχε το όνομα “άπειρο” ή “χωρίς όρια” σε ελεύθερη μετάφραση, κάτι που στα Ιαπωνικά διαβαζόταν ως “Mugen” και ο χαρακτήρας έμοιαζε πολύ με αυτόν του λατινικού αλφαβήτου Ζ. Τα κριτήρια σχεδιασμού του 240Z ήταν τέσσερα: στυλ, ταχύτητα, τεχνολογία και τιμή. Τελικά δύο αυτοκίνητα γεννήθηκαν: ένα για την Ιαπωνία, το Fairlady Z των 2,0 λίτρων και η αμερικάνικη έκδοση, το 240Z με τον κινητήρα των 2,4 λίτρων.

Τον Οκτώβριο του 1969 το πρώτο Datsun Fairlady εμφανίστηκε στις ΗΠΑ εφοδιασμένο με τον 2,4 λίτρων κινητήρα, απόδοσης 150 ίππων. Το 1974 το νέο μοντέλο 260Ζ της Nissan-Datsun ανακοινώθηκε και βγήκε στη παραγωγή. Σε αυτό το αυτοκίνητο η ισχύς του κινητήρα των 2,6 λίτρων, αυξήθηκε από 129 άλογα σε 139 άλογα στην έκδοση με τις 4 σχέσεις στο κιβώτιο.

Σαν αποτέλεσμα της επέκτασης της γκάμας στους κινητήρες, η επιλογή αμαξώματος 2+2 ήταν διαθέσιμη στους πελάτες. Στα μέσα του 1975, το 280Z σχεδιάστηκε και βγήκε στη αγορά σύμφωνα με τις νέες πιο αυστηρές περιβαλλοντικές απαιτήσεις για τους κινητήρες. Αυτή η έκδοση είχε κινητήρα 2,8 λίτρων και παρήγαγε 149 άλογα.

ΠΗΓΗ: