Το νέο Audi A3 Sportback σε έκδοση φυσικού αερίου

0
5
Το-νέο-audi-a3-sportback-σε-έκδοση-φυσικού-αερίου

Το νέο Audi A3 Sportback είναι πλέον διαθέσιμο και σε έκδοση φυσικού αερίου (CNG). Το A3 Sportback 30 g-tron φορά τον 1.500άρη TFSI κινητήρα στον κύκλο Miller, απόδοσης 131 ίππων με 200 Nm ροπής και υψηλότερη σχέση συμπίεσης, 12,5:1, συγκριτικά με την αντίστοιχη του κινητήρα 1,5 TFSI 150 PS (110 kW), κάτι που βελτιώνει τον ενεργειακό βαθμό απόδοσης. Η κυλινδροκεφαλή, το σύστημα ψεκασμού, ο υπερσυμπιεστής και ο καταλυτικός μετατροπέας έχουν τροποποιηθεί για βέλτιστη λειτουργία με κινητήρα CNG. Πριν φτάσει το αέριο στις βαλβίδες ψεκασμού, ένας ηλεκτρονικός ρυθμιστής μειώνει την πίεση από 200 bar, η οποία μπορεί να επικρατεί στις δεξαμενές, μεταξύ 5 και 9 bar.

Η ισχύς μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων S tronic, 7 σχέσεων και τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 9,7 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 211 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου στον κύκλο NEDC είναι 3,5 – 3,6 κιλά CNG ανά 100 χιλιόμετρα, που αντιστοιχεί σε ισοδύναμο εκπομπής CO2 της τάξης 96 – 99 γρ/χλμ.

Με πλήρεις δεξαμενές αερίου, το αυτοκίνητο έχει αυτονομία κατά NEDC έως και 495 χιλιόμετρα (κατά WLTP έως 445 χιλιόμετρα). Σε αυτήν έρχεται να προστεθεί η πρόσθετη αυτονομία που προσφέρει το εφεδρικό ρεζερβουάρ βενζίνης 9 λίτρων, τοποθετημένο μπροστά από τον πίσω άξονα.

Ο κινητήρας εκκινεί πάντα σε λειτουργία CNG, ψεκάζοντας μικρές μόνο ποσότητες βενζίνης σε σπάνιες συνθήκες λειτουργίας. Για παράδειγμα, όταν η πίεση στις δεξαμενές αερίου πέσει κάτω από ένα ορισμένο όριο, το οποίο ποικίλλει ανάλογα με την τρέχουσα κατάσταση οδήγησης, ο κινητήρας μεταβαίνει σε λειτουργία βενζίνης. Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται αυτή τη διαδικασία αλλαγής. Η στάθμη καυσίμου στις δεξαμενές και η κατανάλωση στον αντίστοιχο τρόπο λειτουργίας εμφανίζονται στο ψηφιακό ταμπλό οργάνων.

Τρεις δεξαμενές CNG τοποθετημένες κάθετα προς την κατεύθυνση κίνησης βρίσκονται στο πίσω μέρος του Audi A3 Sportback 30 g-tron. Μία από αυτές είναι ένας στενός χαλύβδινος κύλινδρος, χωρητικότητας περίπου 4 κιλών αερίου, τοποθετημένος μπροστά από τη δεξαμενή βενζίνης. Δύο μεγάλες δεξαμενές, καθεμία από τις οποίες μπορεί να χωρέσει περίπου 7 κιλά CNG, βρίσκονται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών. Είναι κατασκευασμένες από συνθετικές ίνες και ζυγίζουν 26 κιλά η καθεμία.

Η εσωτερική αεροστεγής στρώση είναι από πολυαμίδιο ενώ το υψηλής αντοχής εξωτερικό κέλυφος περιλαμβάνει δύο στρώσεις: μία εσωτερική από πολυμερές ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP) και μία εξωτερική από πολυμερές ενισχυμένο με υαλονήματα (GFRP). Η εξωτερική στρώση διαθέτει μία πρόσθετη λειτουργία ασφαλείας, χρωματίζεται αυτόματα σε γαλακτώδες λευκό, σε περίπτωση βλάβης. Ένα κάλυμμα ομοίως κατασκευασμένο από GFRP, προστατεύει τις δεξαμενές από εξωτερικά χτυπήματα από πέτρες κλπ.

Το Audi A3 Sportback 30 g-tron, εκπέμπει περίπου 20% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα από ένα συγκρίσιμο μοντέλο βενζίνης. Διαθέτει προβολείς LED, ψηφιακό ταμπλό οργάνων, οθόνη αφής 10,1 ιντσών, πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι και τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού Audi pre sense front, lane departure warning, swerve assist and turn assist.

Μερικές από τις προαιρετικές επιλογές εξοπλισμού είναι προβολείς matrix LED με ψηφιακά φώτα ημέρας, αυτόματος κλιματισμός τριών ζωνών, head-up οθόνη, σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα, πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή και adaptive cruise assist.

Το νέο Audi A3 Sportback 30 g-tron αναμένεται στη χώρα μας στις αρχές του επόμενου έτους με τις τιμές του ανακοινώνονται λίγο πριν το λανσάρισμα.

ΠΗΓΗ: