Τεστ για γονείς και μαθητές target=”_blank”

1

Στιγμιότυπο από το 2ο Λύκειο Γλυφάδας, σήμερα το πρωί.

Έπειτα από έξι μήνες τηλε-διδασκαλίας, που δοκίμασε τις αντοχές του εκπαιδευτικού συστήματος συνολικά, αλλά και κάθε μέλους της – καθηγητών και μαθητών – ξεχωριστά, το άνοιγμα των Λυκείων σηματοδοτεί σήμερα την πρώτη απόπειρα για ”επιστροφή του σχολείου στη ζωή”.

Χιλιάδες γονείς και μαθητές των τριών τάξεων του Λυκείου άνοιξαν χθες τις συσκευασίες των self test που προμηθεύτηκαν από τα φαρμακεία σε όλη τη χώρα και δοκίμασαν να χτίσουν ένα προστατευτικό τείχος, πριν ακόμα χτυπήσουν σήμερα τα κουδούνια στα προαύλια.

Η διαδικασία του τεστ είναι σχετικά απλή, εφόσον διαβάσει κάποιος προσεκτικά το σχετικό φυλλάδιο και επί της ουσίας ολοκληρώνεται μέσα σε ένα λεπτό, αν και δεν είναι απαραίτητα ευχάριστη για κάθε μαθητή/μαθήτρια που καλείται να την επαναλαμβάνει δύο φορές κάθε εβδομάδα – καταρχήν μέχρι τις διακοπές του Πάσχα και βλέπουμε…

Έστω και αν κάποια παιδιά δυσκολευτούν σε πρώτη φάση, είναι σίγουρο ότι όλοι θα τα καταφέρουν με το ”τεχνικό” σκέλος του τεστ, ενώ εκ του αποτελέσματος (αφού βρέθηκε ένας μάλλον μικρός αριθμός μαθητών με θετικά τεστ το προηγούμενο 24ωρο) φαίνεται ότι ο μεγάλος αριθμός των self test θα βοηθήσει να εντοπιστούν ασυμπτωματικά κρούσματα σε πολλές οικογένειες, εφόσον συνεχιστούν.

Ανεξάρτητα από αυτή την διαδικασία, ωστόσο, καθηγητές και μαθητές Λυκείων καλούνται να βρουν κοινό βηματισμό και ρυθμό στην εκπαιδευτική προσπάθεια. Ακούγεται απλό, όμως δεν είναι. Η τηλε-διδασκαλία ήταν σίγουρα καλύτερη από το τίποτα, ωστόσο δεν υπάρχει ούτε ένας εκπαιδευτικός που να υποστηρίζει ότι υποκατέστησε πλήρως την δουλειά που θα γινόταν μέσα στις τάξεις.

Μία γενιά μαθητών έχασε σίγουρα έδαφος σε επίπεδο εκπαίδευσης, κοινωνικοποίησης μέσα στο σχολικό περιβάλλον που υπολειτουργεί επί δύο ακαδημαϊκά έτη, ενώ για κάθε βαθμίδα τα προβλήματα είναι διαφορετικά. Παιδοψυχολόγοι εκπέμπουν εδώ και πολύ καιρό προειδοποιητικά σήματα, σε σχέση με το τί σημαίνει για την ψυχική υγεία των νέων ανθρώπων η παρατεταμένη απομόνωση με όρους πανδημίας.

Η απόπειρα επαναλειτουργίας των Λυκείων αποτελεί θετική εξέλιξη, εφόσον ολοκληρωθεί με σοβαρότητα και με προσήλωση στα μέτρα προστασίας των μαθητών και των καθηγητών. Ειδικότερα για τους μαθητές της Γ′ Λυκείου δίνει μία ευκαιρία να αξιοποιηθεί ο χρόνος που απομένει μέχρι τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, ώστε να ”προσγειωθούν” ομαλότερα στα θρανία πριν από την ημέρα που θα κρίνει προσπάθειες και θυσίες ετών για τους ίδιους και τις οικογένειές τους.

Αυτά θεωρητικά. Και εφόσον οι υπολογισμοί των επιδημιολόγων και της κυβέρνησης, που αποφάσισαν το άνοιγμα με το μοντέλο των self test αποδειχθούν ορθοί.

ΠΗΓΗ: