Πόσες θερμίδες πρέπει να κόψουμε για να χάσουμε κιλά target=”_blank”

0
Πόσες-θερμίδες-πρέπει-να-κόψουμε-για-να-χάσουμε-κιλά-target=”-blank”

Beautiful woman eating fresh salad after intensive home workout

Στην εποχή που ζούμε σήμερα, με τα social media να έχουν κατακλύσει την καθημερινότητα μας, δύο ερωτήσεις ακούμε πιο συχνά: Tι πρέπει να φάω για να αδυνατίσω και πόσες θερμίδες πρέπει να κόψω για να αδυνατίσω και να χάσω κιλά.

Σύμφωνα μ′ αυτά που γράφει η  Χριστιάνα Αμπατζή , Διατροφολόγος –διαιτολόγος με έδρα την Λέσβο, τις περισσότερες φορές ερχόμαστε αντιμέτωποι με τις θερμίδες σαν πράγμα και δεν κοιτάμε να απολαύσουμε την διατροφή μας με υγιεινό τρόπο. Στο παρακάτω άρθρο θα αναλύσουμε με απλά λόγια τη διαδικασία για να μπορέσει ο οργανισμός μας να μειώσει τα κιλά του και το αντίστροφο φυσικά, να αυξήσει το βάρος του σε περιπτώσεις που το απαιτούν.

Βασικός Μεταβολισμός VS Ημερήσιες Θερμιδικές Ανάγκες

Θα αρχίσουμε λέγοντας πως πολλοί είναι αυτοί που συγχέουν το Βασικό Μεταβολισμό με τις Ημερήσιες Θερμιδικές Ανάγκες. Θεωρούμε πλέον πως όσο πιο λίγο τρώμε και όσο πιο πολύ πέσουμε κάτω από το Βασικό μας Μεταβολισμό, θα χάσουμε πιο γρήγορα κιλά. Αυτό είναι λάθος και το γιατί θα σας το αναλύσουμε αμέσως :

  • Ο Βασικός Μεταβολισμός (ΒMR) είναι η ενέργεια που καταναλώνει ο οργανισμός όταν βρίσκεται σε κατάσταση ηρεμίας. Την ενέργεια αυτή τη χρειάζεται για να καλύψει τις βασικές του λειτουργίες, όπως η αναπνοή, η κυκλοφορία του αίματος και η λειτουργία των οργάνων.

Ο Βασικός Μεταβολισμός είναι μοναδικός για κάθε οργανισμό και εξαρτάται από παραμέτρους : το βάρος , το ύψος, την ηλικία και φυσικά το φύλο. Άλλο Βασικό Μεταβολισμό έχουν οι γυναίκες και άλλο οι άντρες. Είναι λάθος λοιπόν να ζητάμε ένα πρόγραμμα για απώλεια πιστεύοντας πως όλα τα προγράμματα κάνουν για όλους τους οργανισμούς.

Επίσης, είναι λάθος να μετράμε το Βασικό μας Μεταβολισμό και να πιστεύουμε πως τρώγοντας λιγότερο από αυτό που μας βγάζει μπορούμε να χάσουμε περισσότερα κιλά, γιατί ο οργανισμός μας μπαίνει σε κατάσταση επιβίωσης αφού δεν καλύπτει τις βασικές του ανάγκες.

  • Οι Ημερήσιες Θερμιδικές Ανάγκες τώρα, εξαρτώνται από το Βασικό Μεταβολισμό μας και φυσικά από τη Φυσική Δραστηριότητα που ακολουθεί κάθε οργανισμός. Ένα άτομο που κάνει καθιστική ζωή τόσο στη δουλειά του όσο και στην καθημερινότητα θα έχει χαμηλότερες Ημερήσιιες Θερμιδικές Ανάγκες από έναν που ακολουθεί πρωταθλητισμό.

Έτσι λοιπόν, υπολογίζοντας τη Φυσική Δραστηριότητα μας και προσθέτοντας το Βασικό μας Μεταβολισμό υπολογίζουμε τις Ημερήσιες Θερμιδικές Ανάγκες μας.

Πόσες θερμίδες τελικά να μειώσουμε για να χάσουμε κιλά; 

  • Ας δούμε ένα παράδειγμα για να το κατανοήσουμε: έστω πως έχουμε έναν 30χρονο με 1,80 ύψος-80 κιλά- με Βασικό Μεταβολισμό 1850 περίπου θερμίδες ανά ημέρα και Φυσική Δραστηριότητα μέτριας έντασης. Οι Ημερήσιες Θερμιδικές του Ανάγκες ανέρχονται περίπου στις 2200 θερμίδες / 24ωρο. Εκεί τώρα, εάν το διατροφικό μας πλάνο είναι περίπου στις 2200 θερμίδες σημαίνει πως το άτομο κάνει συντήρηση στα κιλά που είναι.

Όσο πιο πολύ πέφτουμε σε θερμίδες ανά ημέρα τόσο χάνουμε κιλά, δηλαδή στις 2100 θα χάσει, στις 1900 θα χάσει περισσότερο, στις 1850 θα χάσει όσο πιο πολύ μπορεί μέσα στο μήνα.

Αυτό που πρέπει να θυμόμαστε πάντα είναι πως ποτέ δεν πρέπει να πέφτουμε θερμιδικά κάτω από το Βασικό μας Μεταβολισμό, γιατί ο οργανισμός μας δε θα μπορέσει να καλύψει τις ζωτικές του λειτουργίες. Και αν βλέπετε πως έχετε αποτέλεσμα σε μείωση βάρους, σίγουρα δεν καταφέρνετε μείωση λιπώδης μάζας αλλά μυϊκής μάζας και υγρών.

Κάθε οργανισμός για να χάσει βάρος, οφείλει να ακολουθήσει ένα υποθερμιδικό πρόγραμμα που να καλύπτει τις δικές του ανάγκες. Δεν γίνεται κάθε πρόγραμμα διατροφής να κάνει για όλους τους οργανισμούς.

ΠΗΓΗ: fmh.gr

ΠΗΓΗ: