Πόσα λίτρα νερού πρέπει να πίνουμε την ημέρα target=”_blank”

1
Πόσα-λίτρα-νερού-πρέπει-να-πίνουμε-την-ημέρα-target=”-blank”

Το νερό είναι το κυρίαρχο στοιχείο ζωής σε όλο τον πλανήτη και σε όλα τα πλάσματα γύρω μας. Θα το καταλάβουμε αν σκεφτούμε ότι αποτελούμεθα κατά 60% από νερό και διαφορετικά ποσοστά νερού βρίσκονται σε κάθε σημείο του σώματός μας. Γι′ αυτό και βασικό κομμάτι της υγιεινής διατροφής μας είναι η επαρκής πρόσληψη νερού κάθε ημέρα. Σύμφωνα με τα όσα γράφει η Μαριλένα Πετράκου, διαιτολόγος – διατροφολόγος από το Κερατσίνι:

  • Ποια είναι η ιδανική πρόσληψη νερού;
  • Πόσα λίτρα συστήνεται να πίνουμε και πως μπορούμε να αυξήσουμε την πρόσληψή του;

Γιατί είναι καλό να πίνουμε νερό;

Η επαρκής πρόσληψη νερού μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα ζωής μας και της υγείας μας, λόγω των πολλαπλών ρόλων του στις λειτουργίες του οργανισμού. Ενδεικτικά, το νερό :

  • ελέγχει την θερμοκρασία του σώματός μας
  • μεταφέρει τα θρεπτικά συστατικά μέσα στο σώμα μας
  • αποβάλλει τα παραπροϊόντα του μεταβολισμού
  • ενισχύει την υγεία του εντέρου μας
  • οδηγεί στην καλύτερη πέψη των γευμάτων
  • ενισχύει την πνευματική λειτουργία και την ψυχολογική μας διάθεση
  • μπορεί να προλάβει τους πονοκεφάλους
  • μπορεί να μας στηρίξει στην μείωση του βάρους
  • μας βοηθά να καταναλώσουμε λιγότερες θερμίδες μέσα στην ημέρα

Πόσο νερό πρέπει να πίνουμε τελικά;

Η πιο συχνή απάντηση σε αυτό το ερώτημα είναι οκτώ ποτήρια νερό την ημέρα! Φαίνεται, όμως, ότι η σύσταση αυτή δεν απευθύνεται σε όλο τον πληθυσμό, αλλά απαιτείται και καλό είναι να γίνεται εξατομίκευση ανά περίπτωση και άτομο.

Η ημερήσια πρόσληψη που συστήνεται εξαρτάται από το επίπεδο φυσικής δραστηριότητας, την κατάσταση της υγείας μας, τις απώλειες του σώματός μας και το επίπεδο της φυσικής δραστηριότητάς μας. Η γενική σύσταση θα μπορούσαμε να πούμε ότι αγγίζει τα εννέα ποτήρια υγρών για τις γυναίκες και τα 13 για τους άντρες.

Το κάθε ποτήρι νερού αντιστοιχεί σε 250 ml, επομένως συνολικά έχουμε 1,5-2 λίτρα την ημέρα για τους ενήλικες >18 ετών

Ο Εθνικός Διατροφικός Οδηγός στις διατροφικές συστάσεις του προτείνει τα παρακάτω επίπεδα πρόσληψης, τα οποία εξαρτώνται από την ηλικία  :

 

ΗΛΙΚΙΑ ΑΤΟΜΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΠΟΤΗΡΙΩΝ ΝΕΡΟΥ /ΗΜΕΡΑ
1-3 ετών 5 ποτήρια (3-4 να είναι νερό)
4-8 ετών 6-7 ποτήρια (4-5 να είναι νερό)
9-13 ετών 8-10 ποτήρια (6-8 να είναι νερό)
14-18 ετών 10-12 ποτήρια (8-10 να είναι νερό)
> 18 ετών 8-10 ποτήρια (6-8 να είναι νερό)
Έγκυες / θηλάζουσες 9-13 ποτήρια (7-11 να είναι νερό)

 Η ημερήσια πρόσληψη των υγρών αφορά το σύνολο των ποτηριών σε νερό και άλλα υγρά, όπως φυσικοί χυμοί χωρίς ζάχαρη, αφεψήματα χωρίς ζάχαρη, ανθρακούχο νερό ή σόδα. Όμως, για να πετύχουμε την βέλτιστη πρόσληψη, το μεγαλύτερο ποσοστό της πρόσληψης (6-8 ποτήρια) θα πρέπει να αποτελείται από νερό. 

Ιδιαίτερη σημασία έχει και η χρονική στιγμή της πρόσληψης νερού. Είναι καλό να αποφεύγουμε να πίνουμε συγκεντρωμένες ποσότητες σε μια χρονική στιγμή, αλλά να μοιράζουμε την πρόσληψη μέσα στην ημέρα. 

Τι να κάνουμε αν δεν πίνουμε νερό;

Αυτή η ερώτηση είναι από τις πιο συχνές ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουν οι διαιτολόγοι. Μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού δεν αγαπά να πίνει νερό ή «το ξεχνάει». Επίσης, αρκετοί κάνουν σύντομες προσπάθειες να αυξήσουν την πρόσληψη νερού και την σταματούν πολύ γρήγορα. 

Η αλήθεια είναι πως η κατανάλωση νερού είναι απαραίτητο να γίνει καθημερινή συνήθεια, είτε βρισκόμαστε σε πρόγραμμα απώλειας βάρους είτε θέλουμε να διατηρήσουμε την υγεία μας.

Προσωπικά, σε χρονικές περιόδους που η πρόσληψη μου σε νερό ήταν χαμηλή, άρχισα να πίνω σταδιακά περισσότερο, πχ + 1 ποτήρι σήμερα, + 1 ποτήρι αύριο και σε διάστημα λίγων ημερών ο οργανισμός μου αυτόματα ζητούσε περισσότερο νερό. 

Παρακάτω δίνω και άλλους τρόπους για να δοκιμάσουμε να αυξήσουμε την πρόσληψή μας σε νερό :

  • ας τοποθετήσουμε ένα όμορφα σχεδιασμένο μπουκάλι στο χώρο που κινούμαστε ή διαβάζουμε ή δουλεύουμε
  • ας προμηθευτούμε πολύχρωμα καλαμάκια καθώς φαίνεται ότι με το καλαμάκι καταναλώνουμε περισσότερο νερό πιο εύκολα
  • ας δοκιμάσουμε ανθρακούχο νερό με φέτες λεμονιού ή πορτοκαλιού για απογευματινό ρόφημα
  • ας πειραματιστούμε με μπαχαρικά, βότανα και μυρωδικά για να αρωματίσουμε το νερό. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε φράουλες, μήλο, μέντα, δυόσμο, αγγούρι και πολλά ακόμα.

Κλείνοντας, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η επαρκής πρόσληψη νερού καθημερινά θα βελτιώσει την υγεία μας, ακόμα και αν αυτό είναι σε φυσιολογικά επίπεδα, αλλά και θα μας στηρίξει στην προσπάθειά μας να αποβάλλουμε το βάρος μας. 

ΠΗΓΗ: fmh.gr

ΠΗΓΗ: