14.6 C
Athens, GR
Τετάρτη, 3 Μαρτίου, 2021
Αρχική AUTO MOTO ​​4troxoi.gr Πρεμιέρα για την καθαρόαιμη Gordon Murray T.50s Niki Lauda

Πρεμιέρα για την καθαρόαιμη Gordon Murray T.50s Niki Lauda

4
Πρεμιέρα-για-την-καθαρόαιμη-gordon-murray-t.50s-niki-lauda

22 Φεβ 2021

Η αγωνιστική έκδοση T50s της Gordon Murray Automotive φέρει – διόλου τυχαία – την διακριτική ονομασία Niki Lauda, προς τιμήν του αείμνηστου, τρεις φορές Παγκόσμιου πρωταθλητή της F1 που γεννήθηκε σαν σήμερα.

Με όλα τα αντίτυπα δρόμου της νέας T.50, της νέας δημιουργίας της Gordon Murray Automotive, να έχουν ήδη πουληθεί, η βρετανική εταιρεία του δημιουργού της εμβληματικής McLaren F1 αποκάλυψε σήμερα την αγωνιστική εκδοχή του μοντέλου που φέρει την ονομασία T50s Niki Lauda.

Gordon Murray T.50s Niki Lauda

Σύμφωνα με τον δημιουργό της Τ.50s Niki Lauda, το κόστος κάθε αντιτύπου (σ.σ.: η παραγωγή θα περιοριστεί στα μόλις 25 αντίτυπα) θα ανέλθει στα 3,1 εκατ. στερλίνες, και μάλιστα χωρίς φόρους, με το ελαφρωμένο αμάξωμα να ζυγίζει μόλις 852 κιλά – ήτοι 134 λιγότερα σε σχέση με την έκδοση δρόμου. Σημείο αναφοράς στο σχεδιασμό της Τ.50s Niki Lauda αποτελεί το εντυπωσιακό αεροδυναμικό βοήθημα σχήματος Δ στο πίσω μέρος, το οποίο έχει μήκος 1.758 χλστ. και «συνεργάζεται» με τον ανεμιστήρα των 400 χλστ., συμβάλλοντας καθοριστικά στην ανάπτυξη κάθετης δύναμης της τάξης των 1.500 κιλών, αριθμός που αντιστοιχεί στο 170% του συνολικού βάρους του αυτοκινήτου.

Gordon Murray T.50s Niki Lauda

Το delta-wing, το οποίο συνδυάζεται με το ανασχεδιασμένο πάτωμα, το νέο εμπρός splitter και τους ρυθμιζόμενους διαχύτες αέρα, αντλεί την έμπνευσή του από την εμπρόσθια πτέρυγα του μονοθεσίου BT52 της Brabham με το οποίο η ομάδα συμμετείχε στο Π.Π. της F1 τα 1983. Σε αντίθεση με την έκδοση δρόμου που διαθέτει 6 διαφορετικά modes στον τομέα της αεροδυναμικής, η T.50s Niki Lauda «λειτουργεί» μόνιμα αξιοποιώντας το πρόγραμμα High Downforce, στο οποίο ο οπίσθιος ανεμιστήρας περιστρέφεται μόνιμα στις 7.000 σ.α.λ. καθαρίζοντας τον αέρα στο άνω και κάτω τμήμα του. Σύμφωνα με την Gordon Murray Automotive, η T.50s Niki Lauda αναπτύσσει κατά το φρενάρισμα επιτάχυνση της τάξης των 2,5-3,0G.

Gordon Murray T.50s Niki Lauda

O V12 ατμοσφαιρικός κινητήρας των 3,9 λίτρων της Cosworth έχει στην T.50s Niki Lauda υψηλότερη απόδοση, που φτάνει στους 711 ίππους στις 11.500 σ.α.λ. (σ.σ.: το όριο περιστροφής ανέρχεται στις 12.100 σ.α.λ.) και ροπή 485 Nm στις 9.000 σ.α.λ., διαθέτοντας πάνω από 50 «πειραγμένα» επιμέρους μέρη, όπως οι διαφοροποιημένοι εκκεντροφόροι και κεφαλή, η υψηλότερη σχέση συμπίεσης (15:1), καθώς και το νέο σύστημα εξαγωγής. Το βάρος του δε είναι μόλις 162 κιλά, ήτοι 16 λιγότερα σε σχέση με εκείνον της πολιτικής T.50. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι με την αύξηση της ταχύτητας κίνησης της T.50s Niki Lauda, το σύστημα ram-air που βρίσκεται εγκατεστημένο στην οροφή είναι σε θέση να προσφέρει στην αγωνιστική κατασκευή επιπλέον 14 ίππους.

Gordon Murray T.50s Niki Lauda

Νέο είναι και το κιβώτιο, το οποίο φέρει την ονομασία Instantaneous Gearchange System (IFS) και την κατασκευαστική υπογραφή της Xtrac διαθέτοντας διαφοροποιημένες σχέσεις (6 στο σύνολο) και paddles για την αλλαγή τους, αντί για τον παραδοσιακό επιλογέα της έκδοσης παραγωγής. Από εκεί και πέρα, οι σφυρήλατες ζάντες από μαγνήσιο των 18 ιντσών «ντύνονται» με ελαστικά Cup Sport 2 της Michelin, ενώ χαμηλότερο κατά 40 χλστ. είναι το ύψος της ανάρτησης σε σχέση με την έκδοση «βόλτας». Τα φρένα είναι κεραμικά, με τους δίσκους να έχουν διάμετρο 370 και 340 χλστ. – και την υπογραφή της Brembo – σε συνδυασμό με 6πίστονες και 4πίστονες δαγκάνες.

Gordon Murray T.50s Niki Lauda

Στο εσωτερικό της T.50s Niki Lauda, η εστίαση βρίσκεται στην απόδοση. Η… απογυμνωμένη καμπίνα στερείται των παραδοσιακών οργάνων, του κλιματισμού, του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, των αποθηκευτικών χώρων για μικροαντικείμενα καθώς και κάθε είδους επένδυσης. Και εδώ, ο οδηγός κάθεται στο κέντρο, αυτή τη φορά όμως σε ένα νέο αγωνιστικό κάθισμα από ανθρακονήματα εξοπλισμένο με ζώνες 6 σημείων. Στα αριστερά του οδηγού, απομένει μόνο μία θέση που επιτρέπει την φιλοξενία ενός συνοδηγού. Από εκεί και πέρα, το τιμόνι υιοθετεί έναν ορθογώνιο σχεδιασμό κατά τα πρότυπα των μονοθεσίων της F1.

Δειτε το σχετικό βίντεο κάνοντας κλικ εδώ.

ΠΗΓΗ: