Νέα δεδομένα στη λειτουργία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα

0
2
Νέα-δεδομένα-στη-λειτουργία-ιδιωτικού-και-δημόσιου-τομέα

Οι περισσότερες χώρες βρίσκονται στη φάση επανασχεδιασμού της υποστήριξης λειτουργιών με βάση τη νέα πραγματικότητα, αναφέρει η κ. Μόνραντ.

Η Ελλάδα τα κατάφερε εξαιρετικά γιατί αντέδρασε γρήγορα στην πρώτη φάση. Η φάση της αντίδρασης ακολουθείται από μια φάση ανασύστασης και επανασχεδιασμού. Είναι σημαντικό τώρα να επαναπροσδιορίσουμε τι χρειάζεται να υποστηριχθεί καλύτερα και αποτελεσματικότερα, και η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει σε αυτό. «Η τεχνολογία μπορεί να δημιουργήσει έναν καλύτερο κόσμο και μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά στη δεύτερη φάση της πανδημίας τις κυβερνήσεις και τις εταιρείες». Αυτή είναι η άποψη της Ανια Μόνραντ, ανώτερης αντιπροέδρου και γενικής διευθύντριας της Dell Technologies για την περιοχή της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης. Η Μόνραντ ζει στη Δανία, έχει επισκεφθεί αρκετές φορές την Ελλάδα και είναι ένα από τα πιο έμπειρα στελέχη του τομέα της πληροφορικής παγκοσμίως.

– Πώς σας φάνηκε η αντίδραση της Ελλάδας στην πανδημία σε σχέση και με τις υπόλοιπες χώρες της περιοχής ευθύνης σας;


– H Ελλάδα αντέδρασε πολύ γρήγορα, προχώρησε σε αποφασιστικό lockdown και αυτό φαίνεται ότι λειτούργησε εξαιρετικά. Πολύ καλύτερα από άλλες γειτονικές χώρες. Αυτό επέτρεψε και το άνοιγμα του τουρισμού όπως ξέρω. Η ταχύτητα απόκρισης είναι πολύ σημαντική, αυτό ισχύει και για τις κυβερνήσεις και για τις εταιρείες.

– Ηταν έτοιμες οι εταιρείες για την πανδημία; Θεωρείτε ότι αντέδρασαν ικανοποιητικά;


– Πάρα πολλές εταιρείες είχαν έτοιμα διάφορα σενάρια κρίσεων. Πιστεύω ότι καμιά δεν είχε σενάριο για πανδημία και αν το ισχυριστεί, κάποιος μάλλον υπερβάλλει. Είδαμε μια προσπάθεια που αποτυπώνεται σε τρεις φάσεις: Την αρχική αντίδραση στη νέα κατάσταση. Ακολουθεί η προσπάθεια δημιουργίας ενός περιβάλλοντος ώστε η εταιρεία να καταφέρει να λειτουργήσει. Μετά ακολουθεί μια φάση επανασχεδιασμού της υποστήριξης λειτουργιών με βάση τη νέα πραγματικότητα. Νομίζω ότι τώρα βρισκόμαστε στις περισσότερες χώρες σε αυτό το στάδιο, επανασχεδιασμού. Εδώ είναι πολύ σημαντικό να καθορίσουμε τι είναι αποδοτικό και τι όχι, πώς μπορούμε να λειτουργήσουμε καλύτερα και αποτελεσματικότερα με τις καινούργιες συνθήκες. Αυτό αφορά και την κοινωνία συνολικά.

– Από τη σκοπιά μιας εταιρείας τεχνολογίας, τι βλέπετε για το μέλλον;


Οπως σας είπα, περιμένουμε ότι τώρα θα επαναπροσδιοριστούν οι νέες διαδικασίες. Μετά την αρχική φάση αντίδρασης και αρχικής –ας το πούμε– ανταπόκρισης στη νέα πραγματικότητα, βλέπουμε ότι ωριμάζουν οι συνθήκες για έναν ουσιαστικό επαναπροσδιορισμό της λειτουργίας εταιρειών και οργανισμών. Αν στην πρώτη φάση οι εταιρείες αναζήτησαν εξοπλισμό για να επιτρέψουν στους ανθρώπους να εργαστούν από το σπίτι, τώρα θα πρέπει να δουν πώς αυτοί οι εργαζόμενοι πραγματικά θα είναι παραγωγικοί. Αυτό μεταφέρεται και στον δημόσιο τομέα, στον χώρο της εκπαίδευσης για παράδειγμα. Δεν είναι σημαντική μόνο η πρόσβαση στην τεχνολογία. Για παράδειγμα, οι δάσκαλοι να έχουν υπολογιστές. Πρέπει να δούμε πώς θα γίνει αποτελεσματική η διαδικασία της εκπαίδευσης από απόσταση. Είναι πιθανό οι μαθητές να μην μπορούν να ταξιδέψουν για ένα διάστημα, πρέπει να δούμε πώς μπορούμε χρησιμοποιώντας την τεχνολογία να αντισταθμίσουμε την απώλεια αυτών των εμπειριών και των γνώσεων.

– Πολλές εταιρείες επλήγησαν σημαντικά από την πανδημία. Αντίθετα, εταιρείες τεχνολογίας είδαν τα μεγέθη τους να αυξάνονται. Τι έκανε η Dell Technologies;


– Ανακοινώσαμε πριν από μερικές εβδομάδες τα οικονομικά μας αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του έτους, το οποίο σε εμάς περιλαμβάνει τον Φεβρουάριο, τον Μάρτιο και τον Απρίλιο, διάστημα στο οποίο είναι σαφής ο αντίκτυπος της πανδημίας. Καταγράψαμε εξαιρετικώς θετικά αποτελέσματα και, ειδικά σε τομείς όπως οι επαγγελματικοί φορητοί υπολογιστές, σημειώσαμε εξαιρετικές επιδόσεις.

– Τι θα συμβουλεύατε τις επιχειρήσεις να κάνουν;


– Πιστεύω ότι όλες οι εταιρείες διαπιστώνουν πως πρέπει να δημιουργήσουν ένα περιβάλλον εργασίας που θα επιτρέψει την παραγωγικότητα. Παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο οι επιχειρηματικές διαδικασίες και η εταιρική κουλτούρα. Οι διαδικασίες έχουν ανάγκη τις σωστές υποδομές, τα χαρακτηριστικά ασφαλείας, τη συμμόρφωση σε κανονισμούς. Εδώ ακριβώς είναι η ανάγκη του επανασχεδιασμού, μιας εκ νέου εφεύρεσης των λειτουργιών μιας εταιρείας.

– Αρκετοί άνθρωποι αισθάνονται άβολα με την αυξανόμενη χρήση της τεχνολογίας, φοβούνται ότι θα χάσουν τις δουλειές τους. Τι λέτε σε αυτούς;


– Κοιτάξτε, όπως σας είπα, εγώ είμαι ιδιαιτέρως αισιόδοξη για την τεχνολογία. Οι ενστάσεις αυτές υπήρχαν πάντοτε σε όλες τις φάσεις των τεχνολογικών εξελίξεων. Αν σκεφτούμε τη γεωργία πριν από 100 χρόνια, σίγουρα δεν υπάρχουν οι ίδιες δουλειές σήμερα. Το ίδιο και ο τραπεζικός τομέας, για παράδειγμα, σε σχέση με μία δεκαετία πριν. Δεν έχουμε πλέον τόσα τραπεζικά καταστήματα και εργαζομένους ως ταμίες. Οι αλλαγές δεν γίνονται από τη μια μέρα στην άλλη. Δεν πρόκειται σε μια νύχτα τα ρομπότ να πάρουν τις δουλειές ανθρώπων. Είναι σίγουρο ότι η απασχόληση θα αλλάξει και σίγουρα θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας. Αυτό συμβαίνει πάντοτε με την εξέλιξη. Επίσης, είναι πολύ μεγάλη ευκαιρία για τους ανθρώπους σήμερα μέσα από την τεχνολογία να αποκτήσουν νέες δεξιότητες.

– Υπάρχουν συμπεράσματα στη δική σας εταιρεία από νέα πράγματα που έφεραν αυτοί οι μήνες της πανδημίας;


– Φυσικά και υπάρχουν. Στην Dell Technologies έχουμε ήδη ένα περιβάλλον εργασίας από το σπίτι για 10 χρόνια. Ακόμα όμως και σε εμάς, με τόση εμπειρία σε αυτό το μοντέλο εργασίας, είχαμε θέσεις και ρόλους που πιστεύαμε ότι δεν είναι κατάλληλοι για εργασία από το σπίτι. Για παράδειγμα, στις θέσεις τεχνικής υποστήριξης. Εκεί πιστεύαμε ότι όλα λειτουργούν καλύτερα σε ένα οργανωμένο περιβάλλον, με τη λογική του call center, με τις υποδομές των boards που παρέχουν δεδομένα σε πραγματικό χρόνο. Διαπιστώσαμε όμως ότι όλη αυτή η πληροφορία μπορεί να μεταφερθεί και στην οθόνη του εργαζομένου ακόμα και στο σπίτι του, γιατί είναι μια πληροφορία που παράγεται από συστήματα ΙΤ.


Για περισσότερη αρθρογραφία, γίνετε συνδρομητής στην έντυπη Καθημερινή.

ΠΗΓΗ: