Νέα έρευνα: Οι υγιεινές συνήθειες ως προς την καρδιά αναχαιτίζουν και τον καρκίνο target=”_blank”

0
Νέα-έρευνα:-Οι-υγιεινές-συνήθειες-ως-προς-την-καρδιά-αναχαιτίζουν-και-τον-καρκίνο-target=”-blank”

Over the shoulder view of a young woman holding smart phone and wearing smart watch, using fitness app to check her training progress.

Η αιτία των περισσότερων θανάτων στους ενήλικες Αμερικανούς είναι ασθένειες που σχετίζονται με την καρδιά – κι ακολουθεί από κοντά ο καρκίνος – και τα δυο επιμένουν να παραμένουν κοινά. 

Αλλά νέα έρευνα σχετικά με την υγεία μας φέρνει καλά νέα και στα δυο μέτωπα. Το να εισαγάγουμε και να τηρήσουμε έναν υγιεινό τρόπο ζωής δεν μπορεί μόνο να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης σοβαρών καρδιαγγειακών προβλημάτων. Μπορεί επίσης να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου. 

«Βρήκαμε μια σύνδεση μεταξύ του υγιούς καρδιακού τρόπου ζωής και χαμηλότερου κινδύνου καρκίνου, και το αντίθετο (να) ισχύει: ότι ένας λιγότερο υγιεινός τρόπος ζωής σχετίζεται με υψηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου», δηλώνει η Εμιλι Λο, ερευνήτρια που εργάζεται στον τομέα της καρδιολογίας στο Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης. 

Τα ευρήματα της ομάδας της δεν αποδεικνύουν την αιτιότητα. Αλλά δείχνουν έναν πολλά υποσχόμενο τρόπο μείωσης τόσο του καρδιαγγειακού κινδύνου όσο και του καρκίνου για εκατομμύρια αμερικανούς ενήλικες. Η Λο και οι συν-ερευνητές της εξέτασαν δεδομένα από περισσότερα από 20.000 άτομα που συμμετείχαν σε δύο μεγάλες μακροχρόνιες μελέτες υγείας που βασίζονταν σε αντίστοιχες κοινότητες. Είχαν πληροφορίες για το ποιος ανέπτυξε καρκίνο κατά τη διάρκεια της μελέτης, καθώς και για το ποιος εμφάνισε καρδιαγγειακά προβλήματα.

Ανακάλυψαν ότι οι συμμετέχοντες στη μελέτη με τα περισσότερα νατριουρητικά πεπτίδια – ουσίες που παράγονται από την καρδιά και μπορεί να αποτελούν ένδειξη καρδιακής ανεπάρκειας σε μεγάλες ποσότητες – είχαν 40% περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν καρκίνο.

Ανακάλυψαν επίσης ότι ορισμένοι από τους παράγοντες κινδύνου τόσο για καρδιαγγειακές παθήσεις όσο και για αυξημένο κίνδυνο καρκίνου ήταν εντελώς εκτός ελέγχου, όπως η μεγαλύτερη ηλικία.

Αλλά υπήρχαν πολλοί παράγοντες στους οποίους οι άνθρωποι έχουν γενικά σημαντικό έλεγχο. Τα δεδομένα δείχνουν ότι οι συμμετέχοντες στη μελέτη που είχαν αρκετά υγιεινές συνήθειες στον τρόπο ζωής τους – εκείνοι οι οποίοι διαχειρίστηκαν την αρτηριακή τους πίεση, την χοληστερόλη, το σάκχαρο του αίματος και που δεν ήταν σημαντικά υπέρβαροι – είχαν συνολικό χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου. Και το να είσαι μη καπνιστής συνδέθηκε επίσης με σημαντικά χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου και καρδιακών παθήσεων.

 Ενώ αυτά τα ευρήματα μπορεί να μην ακούγονται ιδιαίτερα εκπληκτικά, είναι συναρπαστικά στο ότι προτείνουν ότι μόνο μερικές αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορούν να αποφέρουν μεγάλα οφέλη. Οι ειδικοί πίστευαν ότι οι καρδιακές παθήσεις και ο καρκίνος είχαν πραγματικά διαφορετικούς παράγοντες κινδύνου που δεν αλληλεπικαλύπτονται απαραίτητα.

 «Είναι εκπληκτικό … δεν έχει σημασία τι προσπαθούμε να αποφύγουμε – αν προσπαθούμε να αποτρέψουμε καρδιακές παθήσεις, καρκίνο – σε ένα σημείο, είναι όλα τα ίδια. (Απαιτούν για να αναχαιτιστούν) όλα ίδιες συμπεριφορές», δήλωσε η Ελίζαμπεθ Κλόντας, καρδιολόγος με έδρα τη Μινεάπολη, η οποία έχει μια σειρά προϊόντων εστίασης στην καρδιά. 

«Είναι πολύ συνδεδεμένο», πρόσθεσε. ”Όλα είναι πολύ συνδεδεμένα.”
Για παράδειγμα: Ο καπνός του τσιγάρου αποτελεί μια τοξίνη σε διάφορα όργανα, συμπεριλαμβανομένης της καρδιάς και των οργάνων που μπορεί να είναι επιρρεπή σε καρκίνο. 

«Υπάρχουν τρόφιμα που προάγουν τη φλεγμονή – εξαιρετικά επεξεργασμένα είδη – και στη συνέχεια υπάρχουν τρόφιμα που είναι γεμάτα αντιοξειδωτικά, όπως φρέσκα φρούτα και λαχανικά, που καταπολεμούν τη φλεγμονή», αναφέρει η Κλόντας. «Είτε εξετάζετε καρδιακές παθήσεις είτε καρκίνο ή άνοια, εν μέρει, όλα αυτά είναι φλεγμονώδεις διαταραχές»

Οι συγγραφείς της νέας μελέτης συμφωνούν με αυτήν την πιθανή εξήγηση, επισημαίνοντας ότι ένας πιθανός λόγος για τη σχέση μεταξύ των καρδιακών συνηθειών και του μειωμένου κινδύνου καρκίνου είναι ότι και οι δύο μπορούν να βοηθήσουν στον περιορισμό της φλεγμονής.

Ωστόσο, η νέα μελέτη ουδόλως υποδηλώνει ότι αλλάζοντας απλώς ορισμένες συνήθειες υγείας, οι άνθρωποι μπορούν να εξαλείψουν εντελώς τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου ή καρδιακών παθήσεων. Αυτές είναι πολύπλοκες ομάδες ασθενειών με πολλούς παράγοντες, από τη γενετική έως τη μόλυνση.

Ωστόσο, εμπειρογνώμονες όπως η Κλόντας ενθαρρύνονται από τα νέα ευρήματα, επειδή προσφέρουν ακόμη περισσότερα στοιχεία ότι οι άνθρωποι δεν χρειάζεται απαραίτητα να συμμορφώνονται με πραγματικά αυστηρά ή εξαιρετικά συγκεκριμένα σχήματα για να ενισχύσουν τη μακροχρόνια υγεία τους. Και οι συνήθειες που αναπτύσσουν οι άνθρωποι μπορεί να είναι πολύ απλές, όπως:

Ας κουνήσουμε το σώμα μας

Ας κάνουμε μια 20λεπτή ήπια δραστηριότητα την ημέρα, όπως γρήγορο περπάτημα, χορό ή γρήγορες δουλειές και ενεργές μετακινήσεις.

Λίγα μόνο λεπτά (φτάνουν) για να μειώσουμε το άγχος μας. 

Ας βρούμε έναν τρόπο να να ηρεμήσουμε τον εγκέφαλό μας για 15 λεπτά την ημέρα, όπως βαθιά αναπνοή ή ανάγνωση. Οι δημιουργικές δραστηριότητες όπως το πλέξιμο, το μαγείρεμα και το γράψιμο μπορούν επίσης να βάλουν το μυαλό μας σε μια κατάσταση ροής, η οποία μπορεί (με την σειρά της) να προωθήσει τη χαλάρωση.

Ας τρώμε καλά φαγητά

Ας δώσουμε προτεραιότητα στο να τρώμε υγιεινά τρόφιμα τις περισσότερες φορές, αλλά ας δώσουμε στον εαυτό μας λίγο «χώρο». (Οι καρδιολόγοι θέλουν να – μας – φορτώσουν τροφές πλούσιες αντιοξειδωτικά, φρούτα και λαχανικά και άπαχες πρωτεΐνες · γενικά δεν είναι – θετικοί – σε συνταγογραφικές δίαιτες που απαιτούν να διακόψουμε να καταναλώνουμε ολόκληρες κατηγορίες τροφίμων.)

Ας μειώσουμε την χρήση του καπνού

Αν και σίγουρα δεν είναι εύκολο, η διακοπή του καπνίσματος είναι ένα άλλο βήμα που μπορεί να έχει άμεσες επιπτώσεις, μειώνοντας τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής σε μόλις 24 ώρες. 

«Μπορούμε να έχουμε πολύ έντονα αποτελέσματα αλλάζοντας τον τρόπο ζωής μας σήμερα», καταλήγει η Κλόντας. 

 
 

ΠΗΓΗ: