Μόνο το 12% των χρηστών έχουν επιτρέψει την παρακολούθηση εφαρμογών στο iOS 14.5

1
Μόνο-το-12%-των-χρηστών-έχουν-επιτρέψει-την-παρακολούθηση-εφαρμογών-στο-ios-14.5

Του Θάνου Παλάγκα

Κανένας δεν είχε αμφιβολία ότι η λειτουργία για την αποτροπή παρακολούθησης εφαρμογών (anti-app tracking) ATT, θα είχε τεράστιο αντίκτυπο στις στοχευμένες διαφημίσεις, και κατά συνέπεια σε όλες τις εταιρία που βασίζονται σε αυτό το μοντέλο επιχείρησης. Όπως το Facebook και οι θυγατρικές του, για παράδειγμα το Instagram, έχουν επηρεαστεί σημαντικά και φυσικά εναντιώνονται σε αυτή τη λογική.

Είναι όμως διαφορετικό να λέμε ότι μια αλλαγή είναι σημαντική από το να έχουμε δεδομένα και νούμερα να μας το πιστοποιούν. Η εταιρία Flurry Analytics συλλέγει στατιστικά από πάνω από 1 εκατομμύριο συσκευές και αθροιστικά μαζεύει δεδομένα για πάνω από 2 δις συσκευές κάθε μήνα. Έτσι, σύμφωνα με τα νούμερα, μόλις το 12% των παγκόσμιων χρηστών έχουν επιτρέψει την παρακολούθηση εφαρμογών, όταν αυτές το ζήτησαν στις συσκευές τους μετά την αναβάθμιση σε iOS 14.5. Και αυτό το νούμερο είναι ακόμα χαμηλότερο στις ΗΠΑ, μόλις 4%.

Να διευκρινίσουμε το πως λειτουργεί το ΑΤΤ. Είναι βασικά μια άδεια που ζητάει μια εφαρμογή, ώστε να μπορεί να καταγράφει τα ανώνυμα (θεωρητικά) δεδομένα για την χρήση και τη συμπεριφορά μέσα στην εφαρμογή, όπως επίσης και άλλες εφαρμογές και υπηρεσίες. Αν ο χρήστης αρνηθεί, η εφαρμογή δεν μπορεί να «γνωρίζει» τον χρήστη. Η λέξη «γνωρίζει» φυσικά αναφέρεται σε ότι αφορά τις στοχευμένες διαφημίσεις. Το να αρνηθεί ο χρήστης δεν σημαίνει ότι απενεργοποιείται το Facebook ή το Instagram, απλά δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα προσωπικά δεδομένα που υπάρχουν μέσα στο προφίλ. Για παράδειγμα, μια εφαρμογή δεν μπορεί να ξέρει ότι περάσατε την τελευταία ώρα ψάχνοντας αυτοκίνητα, ώστε να μπορεί μετά να δείχνει διαφημίσεις σχετικά με αυτοκίνητα. Επίσης, απενεργοποιώντας το ATT, δεν απενεργοποιεί τις διαφημίσεις. Αυτές πάλι θα εμφανίζονται, αλλά όχι στοχευμένες πλέον.

Αυτά είναι σημεία τα οποία θα πρέπει να είναι ξεκάθαρα, αν και δεν συμφωνούν με αυτό που το Facebook ήθελε να επικοινωνήσει μήνες πριν, σχετικά με τις μικρές επιχειρήσεις και το πως να φτάνουν στους χρήστες μέσω της εφαρμογής. Υπάρχουν πολλές πτυχές στο θέμα αυτό, καθώς η συγκεκριμένη κίνηση μπορεί να καταστήσει κάποιες επιχειρήσεις μη βιώσιμες, ειδικά αυτές που βασίζονται στις στοχευμένες διαφημίσεις. Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Flurry μας δίνει μερικά ακόμα δεδομένα, όπως το ποσοστό που έχει επιλέξει την λειτουργία ΑΤΤ να βρίσκεται στο «περιορισμένη». Το νούμερο αυτό είναι 5% παγκοσμίως και 3% στις ΗΠΑ.

[via]

ΠΗΓΗ: