Ιδού το Renault 5 Turbo 3, ένα άψογο restomod γεμάτο carbon με 400 άλογα

0
Ιδού-το-renault-5-turbo-3,-ένα-άψογο-restomod-γεμάτο-carbon-με-400-άλογα

Το άκρως ερωτεύσιμο Renault 5 Turbo είναι αδιαμφισβήτητα ένα από τα καλύτερα hot hatches των ’80s, καθώς η “βιαιότητα” της εμφάνισης του γαλλικού pocket-rocket είναι τέτοια που το κάνει ακαταμάχητο. Σχεδιαστικά ξεχώριζε από τα πολύ φαρδιά πίσω φτερά και το γεμάτο αεραγωγούς αμάξωμα, καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ήταν ένα homologation special.

Το ημερολόγιο έγραφε Ιανουάριος του 1980 όταν η Renault, παρουσίασε το 5 Turbo και στα τέσσερα χρόνια που ήταν στην παραγωγή, κατασκευάστηκαν 4.987 (1.820 Turbo I και 3.167 Turbo ΙΙ) αυτοκίνητα. Η διάταξη του κινητήρα στο κέντρο και πίσω, μαζί με την κίνηση στους πίσω τροχούς (RMR) και το εντυπωσιακά φαρδύ bodykit το καθιστούσαν άκρως ποθητό αλλά και αρκετά δύστροπο. Γι’αυτό και αγαπήθηκε, ενώ θεωρείται και ένα από τα πρώτα αυθεντικά hothatches.

Πρώτα βγήκε το Renault 5 Turbo Ι, το 1980, το οποίο είχε ένα εντελώς διαφορετικό εσωτερικό σε σχέση με το συμβατικό 5άρι, χωρίς να μοιράζεται μέρη με κανένα άλλο αυτοκίνητο της εταιρίας. Ακόμα, είχε αλουμινένια οροφή, πόρτες και πίσω κάλυμμα, ενώ από πολυεστέρα ήταν το καπό, οι προφυλακτήρες και τα φτερά.

Λίγα χρόνια αργότερα, βγήκε το Turbo ΙΙ, το οποίο θα μπορούσαμε να πούμε, ότι είναι μια πιο “φτωχή έκδοση” του 5 Turbo, χρησιμοποιώντας πιο πολλά μέρη από το stock 5, ενώ δε διέθετε και τις ζάντες ελαφριού κράματος και τα αλουμινένια μέρη. Εντούτοις, οι επιδόσεις μόνο κακές δεν ήταν. Στα δύο χρόνια παραγωγής του, κατασκευάστηκαν 3.167 R5 Turbo 2, και η Evolution έκδοση σε μόλις 200 αυτοκίνητα, η οποία είχε τα αλουμινένια μέρη του Turbo Ι.

Μηχανικά, ο 1.400αρης turbo κινητήρας του απέδιδε 160 άλογα, και συνδυαζόταν με το 5-ταχυτο κιβώτιο, προερχόμενο από το Renault 30 TX. Με το αμάξωμα να είναι βάρους 970 κιλών (900 κιλά το Turbo I), για το 0-100 χλμ/ώρα χρειαζόταν 6,9 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα.

Fast forward 41 χρόνια μετά και σήμερα η νεοσυσταθείσα Legende Automobiles παρουσιάζει Turbo 3, ήτοι τη φυσική εξέλιξη του αυτοκινήτου. Αυτό, φυσικά, δεν έχει την υπογραφή της Renault, αλλά η Legende Automobiles θέλει να αποτίσει φόρο τιμής στο γαλλικό hothatch, παρουσιάζοντας μια σύγχρονη ερμηνεία του, χωρίς να μειώνει τα χαρακτηριστικά που έκαναν το μοντέλο τόσο ξεχωριστό.

Ο συνιδρυτής της εταιρείας, Alan Derosier, αρχικά σκόπευε να εργαστεί σε ένα restomod της Porsche 911, αλλά γνωρίζοντας ότι το τμήμα της αγοράς καλύπτεται καλά από την Singer και διάφορες άλλες εταιρίες, αποφάσισε να διοχετεύσει τις προσπάθειές και τις γνώσεις του προς τον άλλο παιδικό ήρωά του, το Renault 5 Turbo.

Το restomodded Renault 5 Turbo διαθέτει μερικά σύγχρονα στοιχεία, όπως τα LED φωτιστικά σώματα, αλλά δεν λείπει η μεγάλη πίσω αεροτομή, ενώ ο επιθετικός διαχύτης φιλοξενεί τις δύο απολήξεις της εξάτμισης. Φυσικά, τα πολύ φαρδιά εμπρός και πίσω φτερά διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην επιθετική εμφάνιση του αυτοκινήτου, η οποία έρχεται να συμπληρωθεί από τις ζάντες, 16 ιντσών εμπρός και 17 ιντσών πίσω.

Η διαρρύθμιση της καμπίνας έχει διατηρηθεί στο restomod, αλλά πλέον υπάρχει ένας πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, που αντικαθιστά το αναλογικό καντράν. Οι εντυπωσιακές πορτοκαλί αποχρώσεις του εξωτερικού συνεχίζονται και στο εσωτερικό και έχουν εφαρμοστεί στους αεραγωγούς και τους ιμάντες της πόρτας, καθώς και στο αναμορφωμένο τιμόνι δύο ακτίνων με μινιμαλιστική σχεδίαση.

Η Legende Automobiles έχει προσθέσει στο Turbo 3 αυτόματο διζωνικό κλιματισμό και εξαιρετικά λεπτά καθίσματα, με γενναιόδωρη πλευρική στήριξη και αγωνιστικές ζώνες ασφαλείας. Πίσω τους βρίσκεται το roll cage, τοποθετημένο πάνω από το χώρο του κινητήρα, ο οποίος είναι ένας τετρακύλινδρος με turbo, απόδοσης 400 ίππων. Η κίνηση -φυσικά- μεταφέρεται στον πίσω άξονα, μέσω σειριακού ή χειροκίνητου κιβωτίου.

ΠΗΓΗ: