Θα επαναλειτουργήσει η παλιά μετρική γραμμή τρένου Ανω Λιόσια – Μέγαρα target=”_blank”

0

Οι νέες, διπλές σιδηροδρομικές γραμμές υψηλών ταχυτήτων της χώρας, έβαλαν στο περιθώριο τις παλιές, μετρικές γραμμές, οι οποίες, είναι αλήθεια, ότι μπορούν να αξιοποιηθούν.

Ηδη, προτάσεις έχουν κατατεθεί, για τοπικά δρομολόγια ή και για άλλες δράσεις.

Για τη Δυτική Αττική, ένα έργο πνοής βρίσκεται ανάμεσα στα 12 έργα του Υπουργείου Υποδομών που πρόκειται να χρηματοδοτηθούν με 2 δισ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το πρόγραμμα των έργων εντάχθηκε, με πρόταση του υπουργού Κώστα Καραμανλή, στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης, το οποίο εγκρίθηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο.   

Πρόκειται για τη λειτουργία νέας γραμμής προαστιακού σιδηροδρόμου (ή τραμ), μήκους 36 χιλιομέτρων που θα συνδέσει τα Άνω Λιόσια με τα Μέγαρα. Στηρίζεται σε πρόταση του δημάρχου Φυλής Χρήστου Παππού, προκειμένου να αξιοποιηθεί η μετρική γραμμή Πειραιώς- Αθηνών-Κορίνθου, η οποία έχει εγκαταλειφθεί, από εικοσαετίας. 

Η σχετική Μελέτη που είχε εκπονήσει το 2005, το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και συγκεκριμένα το Εργαστήριο Αστικού Περιβάλλοντος της Σχολής Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, τελικά εντάχθηκε στην πρόταση που υποστήριξαν ο δήμαρχος Φυλής με τον αντιπρόεδρο της Βουλής Θανάση Μπούρα, η οποία προωθήθηκε από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου είναι 85 εκατ. ευρώ, ενώ η εισήγηση του υπουργού αναφέρει ότι η δημιουργία της γραμμής θα ενώσει, αποτελεσματικότερα, από πλευράς Μέσων Μαζικής Μεταφοράς τη Δυτική Αττική με την Αθήνα και την υπόλοιπη Αττική, βελτιώνοντας την ποιότητα των μετακινήσεων των κατοίκων και των εργαζομένων στη Δυτική Αττική και δίνοντας πρόσθετες δυνατότητες ανάπτυξης στις επιχειρήσεις της περιοχής και νέες ευκαιρίες στις δραστηριότητες αλυσίδων εφοδιασμού.

Στις προτάσεις του Δήμου Φυλής, είναι να συνδεθεί η γραμμή, αν δεν είναι δυνατό με την Αθήνα, όπου βρίσκεται το εξαιρετικό αρχιτεκτόνημα του σταθμού Πελοποννήσου, τουλάχιστον μέχρι τους Αγίους Αναργύρους, με ενδιάμεσους σταθμούς το Ζεφύρι, το Καματερό, το Κέντρο Αποκατάστασης Αναπήρων και το Πάρκο Τρίτση.

Παράλληλα, ο Δήμος Φυλής έχει προτείνει στοιχεία ενεργειακής καινοτομίας, όπως την κίνηση των συρμών με ηλιακή ενέργεια ή υδρογόνο, κάτι που δεν απαιτεί την κατασκευή δικτύου ηλεκτροφόρων καλωδίων. 

Καταλήγοντας, προχωρά και το σχέδιο της σύνδεσης των Άνω Λιοσίων με το δίκτυο του ΜΕΤΡΟ. Ηδη οι τοπογραφικές μελέτες για την επέκταση της γραμμής 2 μέχρι τα Άνω Λιόσια, ανατέθηκαν κι αυτό αποτελεί σημαντική εξέλιξη στην υπόθεση της συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης του Δήμου, προς οικολογική κατεύθυνση.

ΠΗΓΗ: