Η Red Bull ανοιχτή στο να φτιάξει δικούς κινητήρες για την F1 από το 2025

2
Η-red-bull-ανοιχτή-στο-να-φτιάξει-δικούς-κινητήρες-για-την-f1-από-το-2025

Την προηγούμενη εβδομάδα, Formula 1, FIA και ομάδες –εκτός από το πάγωμα της εξέλιξης των τωρινών κινητήρων– αποφάσισαν τις βασικές αρχές που θα διέπει το sport για τους κινητήρες από το 2025, οι οποίοι θα παραμείνουν turbo και υβριδικοί.

Με την ομόφωνη συμφωνία για το πάγωμα στην εξέλιξη των κινητήρων από το 2022, η Red Bull Racing και η AlphaTauri ανακοίνωσε λίγες ημέρες αργότερα ότι θα συνεχίσουν να τρέχουν στο πρωτάθλημα της Formula 1 με τα power units της Honda από την επόμενη σεζόν έως και τα τέλη του 2024.

Για να γίνει αυτό, η αυστριακή ομάδα ίδρυσε μια νέα εταιρεία -την Red Bull Powertrains- για τη διαχείριση του project των power units, με το νέο τμήμα να έχει έδρα στα κεντρικά της Red Bull, στο Milton Keynes της Αγγλίας.

Με την εταιρία των ενεργειακών ποτών να έχει δώσει το πράσινο φως για μια τόσο σημαντική επένδυση, η ομάδα παραδέχεται ότι δεν βλέπει την εξαγορά της τεχνολογίας από την Honda ως ένα βραχυπρόθεσμο project, με τον επικεφαλής της ομάδας, Christian Horner, να αναφέρει πως είναι ξεκάθαρο ότι το πιο λογικό πράγμα που πρέπει να κάνει η Red Bull θα ήταν να θέσει τα θεμέλια για την κατασκευή του δικού της κινητήρα, όταν έρθουν σε ισχύ οι νέοι κανόνες του 2025, τονίζοντας:

Πρέπει να είναι μια μακροπρόθεσμη οπτική, γιατί προφανώς η επένδυση στις εγκαταστάσεις για την προετοιμασία αυτού του project είναι αρκετά σημαντική. Και οι δύο πλευρές έχουμε ένα βραχυπρόθεσμο σενάριο για τους υφιστάμενους κανονισμούς και, στη συνέχεια, βεβαίως, ανεξάρτητα από τους νέους κανονισμούς. Πρέπει να είμαστε σε θέση να το εφαρμόσουμε. Θα έχουμε εγκαταστάσεις ικανές να σχεδιάσουν και να διαχειρίζονται την επόμενη γενιά κινητήρων, σε εγκαταστάσεις που θα επενδυθούν εδώ.

Με τις εγκαταστάσεις της Red Bull σε λειτουργία, αυτές θα μπορούσε να ήταν αρκετές για να δελεάσει έναν εταιρία αυτοκινήτων που δεν έχει τη δική του υποδομή για την F1 να είναι έτοιμη να μπει στην F1. Πιο συγκεκριμένα, ο Horner τόνισε ότι πιθανή συνεργασία με έναν κατασκευαστή δεν θα ήταν απαραίτητη, εάν η Red Bull παράγει τον δικό της κινητήρα από το 2025, αλλά είναι ανοιχτός σε μια τέτοια ιδέα, εξηγώντας:

Αν έρθει ένας συναρπαστικός συνεργάτης, τότε φυσικά θα ήταν λογικό να το δούμε πολύ σοβαρά, είτε πρόκειται για επίσημο κατασκευαστή (OEM), είτε για άλλου τύπου συνεργάτη, κατασκευαστή μπαταριών ή οτιδήποτε άλλο. Εξαρτάται πραγματικά από τι θα είναι οι κινητήρες.

Μιλώντας για του τελευταίους, ο Horner είπε:

Φυσικά, αυτό που πρέπει να καταλάβουμε είναι ποιοι θα είναι αυτοί οι νέοι κανονισμοί. Προφανώς, όσο πιο γρήγορα τόσο το καλύτερο για όλους, αλλά εύκολα υποθέτει κάποιος από τις τελευταίες συζητήσεις με τη FIA ότι είναι πιθανό αυτοί να είναι κινητήρες εσωτερικής καύσης. Θα υπάρξει, πιθανώς, 100% βιώσιμα καύσιμα. Πιθανώς θα υπάρξει μια ελαφρώς μεγαλύτερη έμφαση στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Έτσι, η τοπογραφία του τι πρόκειται να είναι ο κινητήρας δεν αφαιρείται δραματικά από εκεί που είμαστε, θα εξελιχθεί. Επομένως, η εγκατάσταση που διαθέτουμε για τον τρέχοντα κινητήρα θα έχει φυσικά σχέση με τους μελλοντικούς κινητήρες.

ΠΗΓΗ: