Η Honda αναλύει το υβριδικό σύστημα κίνησης του HR-V e:HEV

0
Η-honda-αναλύει-το-υβριδικό-σύστημα-κίνησης-του-hr-v-e:hev

Η Honda ανακοίνωσε ότι το νέο HR-V, που θα αρχίσει να πωλείται σε όλη την Ευρώπη από τα τέλη του 2021, θα διατίθεται αποκλειστικά με το υβριδικό κινητήριο σύνολο e:HEV που συνδυάζει τον 1.500άρη DOHC i-VTEC κύκλου Atkinson βενζινοκινητήρα, δύο μικρούς ηλεκτροκινητήρες, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα κιβώτιο μιας μόνο σχέσης μετάδοσης σε συνδυασμό με μία ευφυή μονάδα ελέγχου ισχύος.

Αποδίδει 131 άλογα με 253 Nm ροπής. Το σύνολο εκπέμπει 122 γρ/χλμ CO2 (WLTP) και έχει μέση κατανάλωση 5,4 λίτρα ανά 100 χλμ. Το σύνολο επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 10,6 δευτερόλεπτα.

1

Το υβριδικό σύστημα έχει παρόμοια διάταξη με αυτή του Jazz, ενώ αναβαθμίσεις στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και την IPU έχουν ως αποτέλεσμα αυξημένη ροπή. Επίσης, ο αριθμός κυψελών της μπαταρίας έχει αυξηθεί από 48 σε 60 λόγω του μεγαλύτερου μεγέθους του HR-V πετυχαίνοντας μεγαλύτερη αποθηκευτική ικανότητα και αξιοποίηση του ηλεκτροκινητήρα έναντι του 80kW στο Jazz.

Παρά το αυξημένο μέγεθος της μπαταρίας, ο εσωτερικός χώρος δεν επηρεάζεται χάρη στον έξυπνο σχεδιασμό της. Άλλα μέτρα βελτίωσης του κινητήρα περιλαμβάνουν μία μείωση της σχέσης μετάδοσης μεταξύ ηλεκτροκινητήρα και τροχών, για συνολική βελτίωση της επιτάχυνσης και των δυναμικών επιδόσεων του HR-V.

Το HR-V e:HEV διαθέτει τρία modes λειτουργίας, που εναλλάσσονται συνεχώς ώστε να διασφαλίζουν τη βέλτιστη απόδοση του κάθε εξαρτήματος τόσο στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο. Η Ευφυής Μονάδα Ηλεκτρονικού Ελέγχου ελέγχει αυτόματα και συνεχώς τις εναλλαγές μεταξύ των τριών προγραμμάτων οδήγησης Electric Drive, Hybrid Drive ή Engine Drive ανάλογα με το ποιο είναι το πιο αποδοτικό στις εκάστοτε συνθήκες.

2

Κατά την οδήγηση με σταθερή ταχύτητα, όπως στον αυτοκινητόδρομο, το σύστημα λειτουργεί με το βενζινοκινητήρα επειδή αυτός αντιπροσωπεύει την πιο αποδοτική λύση στις συγκεκριμένες συνθήκες. Εάν απαιτείται ισχυρότερη επιτάχυνση, όπως σε μία προσπέραση, το αυτοκίνητο θα αλλάξει σε Hybrid Drive για περισσότερη ελκτική ισχύ. Επιπλέον, στο Hybrid Drive, η ισχύς από το μοτέρ-γεννήτρια μπορεί να χρησιμοποιηθεί για επαναφόρτιση της μπαταρίας, προς όφελος της απόδοσης.

Το Sport mode, που ενεργοποιείται μέσω του σχετικού διακόπτη αυξάνει την απόκριση του γκαζιού, ενώ το Econ mode προσαρμόζει το σύστημα κλιματισμού A/C και την απόκριση του γκαζιού με στόχο την οικονομία καυσίμου. Επιπλέον του Normal mode, όπου το αυτοκίνητο προσφέρει τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και οικονομίας, οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν όλα τα driving modes μέσω ενός διθέσιου διακόπτη.

3

Για μία πιο ηλεκτρική εμπειρία, οι οδηγοί μπορούν επίσης να επιλέγουν το πρόγραμμα Β για το κιβώτιο, που προσφέρει επιλέξιμα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας, κατά το ρολάρισμα ή το φρενάρισμα. Το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας και η επακόλουθη ισχύς πέδησης μπορούν να αυξηθούν σημαντικά έναντι του προγράμματος D χρησιμοποιώντας τα paddles πίσω από το τιμόνι.

4

Η μετάβαση από το ένα drive mode στο άλλο – συμπεριλαμβανομένης της εκκίνησης του κινητήρα για την παραγωγή ηλεκτρικής ισχύος – σχεδόν περνά απαρατήρητη στους επιβάτες. Αντί της χρήσης ενός συμβατικού συστήματος διαχωρισμού ισχύος με πλανητικό σύστημα γραναζιών που συνοδεύεται από υψηλά επίπεδα τριβών, το κιβώτιο μιας μόνο σχέσης παρουσιάζει πολύ λιγότερη αντίσταση κατά την αμιγή ηλεκτροκίνηση, καταναλώνοντας έτσι λιγότερη ενέργεια. Ως εκ τούτου, το αποδοτικό σύστημα της Honda πετυχαίνει υψηλότερη αναλογία συνολικού χρόνου ηλεκτροκίνησης όταν το όχημα κινείται στην πόλη συγκρινόμενο με άλλα υβριδικά της αγοράς.

ΠΗΓΗ: