Επίσημο: GMA T.50s Niki Lauda edition

2
Επίσημο:-gma-t.50s-niki-lauda-edition

Η Gordon Murray Automotive (GMA) παρουσίασε σήμερα το T.50s, το οποίο είναι η εξελιγμένη για χρήση εντός πίστας του T.50 και σύμφωνα με την εταιρία έχει “εκατοντάδες διαφορετικές ρυθμίσεις” σε σχέση με αυτό. Τα αποκαλυπτήρια του αυτοκινήτου συμπίπτουν με τα γενέθλια του Niki Lauda, με την ειδική έκδοση του Τ.50s να παίρνει το όνομα του θρύλου της F1, τρεις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή της F1 και πρώην teammate του Gordon Murray.

Το T.50s Niki Lauda edition είναι η πιο ακραία έκδοση του μοντέλου και εξελίχθηκε παράλληλα με το T.50. Αισθητικά, το αυτοκίνητο φέρει μεγαλύτερο μπροστινό splitter, μεγαλύτερο διαχύτη, κεντρικό πτερύγιο και αεροτομή, με το αυτοκίνητο να μπορεί να παράγει άνω των 1.500 κιλών κάθετης αεροδυναμικής πίεσης. Η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί, με τον εμπρός άξονα να απέχει 87 χλστ. και ο πίσω 116 χλστ..

Ο πίσω ανεμιστήρας περιστρέφεται μόνιμα στις 7.000 σ.α.λ, με το αυτοκίνητο να έχει απογυμνωθεί προκειμένου να μειωθεί όσο γίνεται το βάρος. Έτσι δεν διαθέτει σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, πίνακα οργάνων, αποθηκευτικούς χώρους, πατάκια και ηχομόνωση. To κάθισμα του είναι τοποθετημένο στο κέντρο, ενώ υπάρχει μόνο ένα κάθισμα στα αριστερά του. Τα καθίσματα αλλά και το τιμόνι, είναι κατασκευασμένα από carbon, με το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου να είναι μόλις 852 κιλά, 94 λιγότερα από το T.50.

Το T.50s πατάει σε μοναδικές και εξαιρετικά ελαφριές 18άρες ζάντες μαγνησίου, οι οποίες ζυγίζουν μόλις 6 κιλά η κάθε μια. Αυτές είναι “ντυμένες” με σλικ ελαστικά της Michelin, διαστάσεων 25/64 εμπρός και 30/68 πίσω.  Τα φρένα είναι της Brembo και αποτελούνται από κεραμικούς δίσκους με εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά και τετραπίστονες πίσω, με το T.50s να έχει νέους αεραγωγούς γύρω από τους τροχούς για τη βελτίωση της ψύξης των φρένων. Το T.50s μπορεί να παράγει έως 2,5 με 3G κατά το φρενάρισμα.

Κίνηση παίρνει από την αναβαθμισμένη έκδοση του ατμοσφαιρικού V12 3,9-λίτρων κινητήρα, που έχει επανασχεδιασμένες κυλινδροκεφαλές, νέους εκκεντροφόρους, υψηλότερη αναλογία συμπίεσης και πιο ελεύθερη εξάτμιση. Έτσι αποδίδει 30 άλογα περισσότερα, με την απόδοση του να αγγίζει τα 730 άλογα και 485 Nm ροπή στις 9.000 σ.α.λ. Το βάρος του κινητήρα ανέρχεται στα μόλις 162 κιλά, όντας μειωμένος κατά 16 κιλά σε σχέση με τον -ήδη- ελαφρύ κινητήρα του T.50.

Η ανάρτηση έχει βελτιωθεί και αυτή, με τον κινητήρα να συνδυάζεται με ένα νέο 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με paddles στο τιμόνι, οι σχέσεις του οποίου είναι κοντύτερες. Αυτές έχουν επιλεγεί για τη βελτιστοποίηση των επιδόσεων μέσα στην πίστα, την απόλαυση και αφοσίωση του οδηγού, παρέχοντας τελική ταχύτητα περίπου 320 με 335 χλμ/ώρα. Ωστόσο, υπάρχει η επιλογή για ακόμα κοντύτερες σχέσεις, για πιο σφιχτές πίστες, όπου με αυτήν την διαμόρφωση η τελική ταχύτητα είναι “μόλις” 274 χλμ/ώρα.

Η παραγωγή του T.50s θα περιοριστεί σε μόλις 25 μονάδες, με περισσότερες από τις μισές να έχουν ήδη πουληθεί. Το αυτοκίνητο κοστίζει 3,1 εκατ. λίρες (3,5 εκατ. ευρώ), προ φόρων, με τους ιδιοκτήτες να μπορούν να επιλέξουν και το πακέτο εξατομίκευσης “Trackspeed”. Η εταιρία θα συνεργαστεί με τους ιδιοκτήτες προκειμένου να ρυθμίσει την ανάρτηση, την ισορροπία του πλαισίου και την αεροδυναμική, έτσι ώστε να ταιριάζουν στο στυλ οδήγησης και τις απαιτήσεις του κάθε ιδιοκτήτη.

Οι παραδόσεις του T.50s θα ξεκινήσουν τον Ιανουάριο του 2023, αφότου ολοκληρωθεί η παραγωγή των 100 αυτοκινήτων του T.50.

ΠΗΓΗ: