Επίσημο: AlphaTauri AT02

5
Επίσημο:-alphatauri-at02

Η AlphaTauri έγινε η δεύτερη ομάδα που αποκάλυψε το μονοθέσιο της για το πρωτάθλημα της F1 του 2021, με την ιταλική ομάδα να μας δείχνει τη νέα AT02, την οποία θα οδηγήσει ο Pierre Gasly και Yuki Tsunoda, που κάνει το ντεμπούτο του στην F1.

Το δεύτερο μονοθέσιο της AlphaTauri φέρει το νέο power unit της Honda (RA621H) για το 2021, ενώ νέο είναι και το livery του μονοθέσιου. Ο επικεφαλής της ομάδας, Franz Tost, έχει καταστήσει σαφή το στόχο του για τη νέα σεζόν, και θέλει να χτίζει πάνω στο 2020, όπου είδε τον Pierre Gasly να κερδίζει το Ιταλικό Grand Prix, με την συγκομιδή των 107 βαθμών από τους Gasly και του -πρώην teammate του- Daniil Kvyat να ήταν η καλύτερη στην ιστορία της ομάδας, είτε ως AlphaTauri είτε ως Toro Rosso.

Σε δηλώσεις του, ο Tost είπε:

Το 2020, η Scuderia AlphaTauri ήταν μια ομάδα του midfield, αγωνιζόμαστε με επιτυχία ενάντια σε άλλες ομάδες όπως η McLaren, η Renault και η Racing Point, αλλά ο στόχος μας για φέτος είναι να είμαστε σταθερά στην κορυφή αυτού του midfield και να βελτιωνόμαστε περαιτέρω. Για να το επιτύχουμε αυτό, πρέπει να αποφύγουμε προβλήματα αξιοπιστίας και να ολοκληρώσουμε όλους τους αγώνες στους βαθμούς.

Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο εάν δεν κάνουμε λάθη, οπότε πρέπει να επικεντρωθούμε 100% στη δουλειά μας, τον αγώνα μετά τον αγώνα, εντός και εκτός της πίστας, επειδή ο ανταγωνισμός μας θα είναι δύσκολος. Θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να προσφέρουμε ένα καλό show για όλους τους οπαδούς της F1, οι οποίοι ελπίζω να επιστρέψουν πίσω στις πίστες και να γεμίσουν τις εξέδρες σύντομα.

H Honda έχει κάνει κάποιες αλλαγές στον κινητήρα της, με τον τεχνικό επικεφαλής της ιαπωνικής εταιρίας, Toyoharu Tanabe, να επισημαίνει:

Για να βελτιώσουμε την δύναμη και την αξιοπιστία, κάναμε αλλαγές στον κινητήρα εσωτερικής καύσης, στην τουρμπίνα και το ERS (σ.σ. σύστημα ανάκτησης ενέργειας). Προκειμένου να βελτιωθεί συνολικά ο κινητήρας, βελτιώσαμε επίσης την εγκατάσταση και την διάταξή του. Πριν από την πανδημία της Covid-19, επρόκειτο να εισαγάγουμε ένα νέο power unit για το τρέχον έτος, ωστόσο, δεδομένων όλων των δυσκολιών και περιορισμών λόγω του μακρού κλείσιμο των εργοστασίων της F1, σε συνδυασμό με το lockdown της Ευρώπης και την καθυστέρηση στην προμήθεια εξαρτημάτων, είχαμε αποφασίσει να το αναβάλουμε στο 2022.

Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη την απόφαση που ανακοινώθηκε τον Οκτώβριο του 2020, ότι η Honda θα εγκαταλείψει το άθλημα στα τέλη του 2021, επανεκτιμήσαμε την κατάσταση και αλλάξαμε ξανά το σχέδιό μας για να την επαναφέρουμε το 2021. Ήταν πολύ σφιχτό το χρονοδιάγραμμα για να γίνει αυτή η αλλαγή, αλλά καταφέραμε να προωθήσουμε το πρόγραμμα ανάπτυξης και προετοιμασίας. Στην Honda, αισθανθήκαμε ότι θέλαμε πραγματικά να χρησιμοποιήσουμε όλη την τεχνική μας τεχνογνωσία πριν φύγουμε από το άθλημα.

Όπως γνωρίζεις, η ιταλική ομάδα διατήρησε τον Pierre Gasly στις τάξεις της, αλλά δίπλα του θα βρεθεί ο Yuki Tsunoda, αντικαθιστώντας τον Daniil Kvyat. Ο 20χρονος Ιάπωνας είναι μέλος τόσο του προγράμματος Red Bull Junior, όσο και του αντίστοιχου νέων οδηγών της Honda.

Ο Tsunoda τερμάτισε στην τρίτη θέση στο περσινό πρωτάθλημα της Formula 2, οδηγώντας για την Carlin. Αυτό το αποτέλεσμα έδωσε στον οδηγό από την Kanagawa της Ιαπωνίας το “εισιτήριο” για την είσοδο του στην F1, καθώς συγκέντρωσε τους απαιτούμενους βαθμούς στην Super License του.

O Tsunoda θα γίνει ο πρώτος Ιάπωνας οδηγός που θα αγωνιστεί στην F1 μετά τον Kamui Kobayashi, ο οποίος αγωνίστηκε για τελευταία φορά το 2014 με την Caterham. Επιπλέον, ο νέος οδηγός της AlphaTauri γίνεται ο πρώτος οδηγός της F1 που έχει γεννηθεί το 2000, ή αργότερα.

Ο Tsunoda ήρθε στην Ευρώπη πριν από δύο χρόνια, έχοντας προηγουμένως αγωνιστεί αποκλειστικά στην Ιαπωνία, αλλά σημείωσε ταχεία πρόοδο μέσω των μικρότερων κατηγοριών μετά την κατάκτηση της Ιαπωνικής F4 το 2018. Την επόμενη χρονιά τερμάτισε ένατος στη πρώτη του σεζόν στην F3, παίρνοντας μία νίκη και δύο ακόμη βάθρα, ενώ πέρυσι έκανε το βήμα στην F2, όπου πήρε επτά βάθρα και δύο νίκες.

ΠΗΓΗ: