Δοκιμάζουμε το VW Golf GTI

2
Δοκιμάζουμε-το-vw-golf-gti

Δοκιμάζουμε το VW Golf GTI όγδοης γενιάς στην Ελλάδα, και μάλιστα στη βασική του έκδοση, σε ό,τι αφορά τον κινητήρα.

Το κόκκινο που είδατε στο YouTube, στο προσωπικό κανάλι του Βασίλη Σαρημπαλίδη. Περίπου κόκκινο, για να είμαστε ακριβείς, σε απόχρωση που ταιριάζει γάντι με τη συγκεκριμένη εκδοχή. Πλήρης αντίθεση με το λευκό Clubsport με τους 300 ίππους, που οδήγησε ο Μιχάλης Σταυρόπουλος στο Μόναχο. Αποστολή που κοσμεί το τεύχος 4ΤΡΟΧΟΙ Απριλίου, το οποίο κυκλοφόρησε με την «Καθημερινή της Κυριακής» στις 4 Απριλίου. Στις επόμενες ημέρες στη διάθεσή σας και από το περίπτερο με τα 5,50 ευρώ, όπως το ξέρετε.

Ιστορίες…

Στα μέσα της δεκαετίας του 1970, η VW παρουσιάζει την έκδοση GTI του Golf, ευφυέστατη δημιουργία που εξελίχθηκε σε θεσμό. Αυτοκίνητο και όνειρο, που διαχρονικά δίνει χαρά με πολλά στοιχεία ρεαλισμού. Αργότερα, η δεύτερη γενιά άνοιξε το δρόμο της μετατροπής από το ταπεινό «1050» σε GTi με 8βάλβιδους και 16βάλβιδους κινητήρες. Τα ζήσαμε ως κοσμήματα στους δρόμους την εποχή των 1.000 κ.εκ. και τα συναντήσαμε και στους αγώνες, όπως και το Golf III. Το V ήρθε αργότερα, αλλά είτε ως GT είτε ως GTi αποθηκεύτηκε στη μνήμη ως το καλυτερότερο ανάμεσα σε εξαιρετικά.

VW Golf GTI

Αναμνήσεις…

Τότε, το 2003, στο Τάνις με τον Νίκο Μαρκομπότσαρη, επικοινωνήσαμε το θαυμασμό μας για το «V» στον Κ.Κ., που μας επανέφερε στην τάξη διδάσκοντας την ψύχραιμη δεοντολογία. «Ήρεμα, “Στράπα”, κάθε 4-5 χρόνια είναι καλύτερο. Την επανάσταση δε βλέπω». Νωρίτερα, πολλά χρόνια πριν, επισκεφθήκαμε το Βόλφσμπουργκ με τον Κ.Κ. και τον Μιχάλη Σταυρόπουλο για το G60, που φαινόταν επανάσταση, αλλά χάθηκε στο χρόνο.

Με ψυχραιμία…

Ήρθαν το Golf VI και το VII που βραβεύτηκαν και, ενώ έβρισκαν αντιπάλους όπως το Focus και το «308», πάλι στο Golf κατέληγες. Αντιστέκεται μάλιστα και σε σχέση με τα SUV και, όσο το Golf ζει επιτυχώς, ακολουθεί και ο ανταγωνισμός.

Στην περίπτωση του VIII, που ζει ανάμεσά μας εδώ και ένα χρόνο, ο πήχης εκτοξεύθηκε. Με την έκδοση GTI να χαρακτηρίζει τη νέα εποχή της VW, σε συνδυασμό με τη γενιά ID και οδηγώντας και το ανανεωμένο Tiguan, δεν τίθεται καμία απορία που η VW κατατάσσεται ως premium κατασκευαστής. Στα ίσια! Ο τέλειος συνδυασμός και για τη δική τους νέα εποχή, και τίποτα δεν προκύπτει τυχαία.

VW Golf GTI

Golf GTI-8

Με τον «μικρό» υπερτροφοδοτούμενο 2λιτρο κινητήρα με τους 245 PS. Υπολογίστε μέγιστη ροπή 370 Nm/1.600-4.300 σ.α.λ. Το βάρος οριακά στα 1.500 κιλά (με οδηγό), και σωστά σας τρομάζει ως τιμή, όπως και εμάς, που ανδρωθήκαμε με αυτοκίνητα των 1.000 κιλών. Περασμένα αλλά όχι ξεχασμένα και, όπως ενημερώνουν τα εξαιρετικά δελτία Τύπου του κ. Νίκου Μαρτίνου της Kosmocar (η ανάλυση από τον δικό μας Σωτήρη Τσαντίλη), οι Γερμανοί αξιοποίησαν την τέχνη τους σε σχέση με το GTI.

Εξέλιξη στο πλαίσιο, λοιπόν, και στη χαμηλωμένη ανάρτηση κατά 15 χλστ. έχουν τοποθετηθεί και πιο σκληρά ελατήρια εμπρός και πίσω. Υπολογίστε την κρεμαγιέρα μεταβλητού βήματος (2,1 στροφές από άκρη σε άκρη) και το Vehicle Dynamics Manager της VW, που συντονίζει ESP-μπλοκέ (στάνταρ) και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (έξτρα). Το ESP απενεργοποιείται σε δύο στάδια (Sport και τελείως Off) και το ενδιαφέρον μας επικεντρώθηκε στο πώς μεταφράζονται οι επιλογές τους στο δρόμο.

VW Golf GTI

Να οδηγείς…

Τα GTI είναι το γάντι του Πραγματικού Οδηγού στους ελληνικούς δρόμους. Μόλις περισσότερα ή λιγότερα από 4 μ. σε 3θυρο αμάξωμα (το Golf-8 φτάνει τα 4,287 μ. αποκλειστικά 5θυρο), κίνηση σε δύο τροχούς και 5 κιλά ανά ίππο, με το «δικό μας» στα σχεδόν 5,8. Θα πείτε, «πάρε το Clubsport του Σταυρόπουλου», και θα συμφωνήσουμε, για δύο λόγους. Μας αρέσει το λευκό, που χαρακτηρίζει και τη Νέα Εποχή του περιοδικού, και το κυριότερο: αυτό το πλαίσιο με τους τροχούς των 19 ιντσών και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό, στην ειδική διαδρομή, σε ρυθμούς Golf R, τη θέλει την παραπάνω ιπποδύναμη. Ειδικά στις μεσαίες στροφές, που κάνουν τη διαφορά. Μπορεί να ανταποκριθεί ακόμα καλύτερα στην πίεση, και δεν αναφερόμαστε σε επιδόσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα: 6,3 δλ.) για το δικό μας με το 7άρι DSG, αλλά σε ό,τι αφορά τη συνέχεια, που συνδέεται με την απαιτητική οδήγηση. Εξαιρετικό πλαίσιο, με τον 1,5 περίπου τόνο να μη φτάνει στο χέρι σου. Όσο βέβαια κρατάς το τιμόνι και αξιοποιείς το μπλοκέ κλείνοντας την τροχιά σου, επιλογή που εκτοξεύει την ασφάλειά σου, διατηρώντας ψηλά τη μ.ω.τ.

Νιώθεις υπέροχα οδηγώντας το, και μάλιστα στην Τέλεια Διαδρομή επιλέγεις Comfort και απλώς αξιοποιείς τη συνολική κατευθυντικότητα που το χαρακτηρίζει, κερδίζοντας άνεση. Απαραίτητο σε ένα καθαρόαιμο GT, που φτιάχτηκε για να σε μετακινεί με στυλ και εξελίχθηκε σε μια εποχή που οι ηλεκτρικές επιταχύνσεις συναρπάζουν, απομονώνοντας όμως τον οδηγό από την ουσία. Συνδεδεμένη με την οδήγηση που απαιτεί γνώση και προσθέτει ενδιαφέρον.

VW Golf GTI

Η αλήθεια είναι πως, όντας στην «άνεση» (πρόγραμμα comfort), χάνεις στην ακρίβεια του τιμονιού, αλλά χαλάλι. Στο Sport, πάντως, το πηδάλιο σε παραπέμπει στο αντίστοιχο του σύγχρονου S3. Είπαμε, ψηλά ο πήχης, και θεωρούμε λεπτομέρεια ότι η τελική ταχύτητα των 250 χλμ./ώρα είναι ηλεκτρονικά περιοριζόμενη. Με αεροδυναμικό συντελεστή 0,275 απελευθερωμένο, η τιμή θα πάρει άλλη διάσταση. Μακριά πλέον και από εμάς αυτές οι μη ρεαλιστικές μετρήσεις μιας άλλης εποχής. Σημαντικό ότι, οδηγώντας με τον κινητήρα μέχρι τις 5.000 σ.α.λ., σε ωραία διαδρομή στην Αττική και σε έξυπνη με εναλλαγές σε Βοιωτία-Φωκίδα, χωρίς να ξεπεράσουμε τα 180 χλμ. στην εθνική, η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 10 λίτρα/100 χλμ.

Τις βρίσκεις αυτές τις μετρήσεις στο πιο ψηφιοποιημένο Golf όλων των εποχών. Μάλιστα, έχει προστεθεί μία οθόνη-GTI στις εναλλακτικές απεικονίσεις του πίνακα οργάνων (όπου μπορείς ανάλογα με τις προτιμήσεις σου, να προσαρμόσεις ενδείξεις για την ισχύ, την πίεση του τούρμπο και την επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο, ενώ υπάρχει και το head up display). Το ερώτημα αφορά το πώς προσαρμόζεσαι στον σύγχρονο τρόπο επιλογής, με το σύστημα αφής να προβληματίζει τον παλιό, συχνά-πυκνά.

VW Golf GTI

Το καλύτερο…

Ίσως μέχρι το επόμενο (το «9άρι»), και δε θα το κρύψουμε. Πρόκειται για την «911» των χάτσμπακ, με τον δημιουργό των GTI να αντιστέκεται, διατηρώντας το χαρακτήρα του. Την ώρα που από την γκάμα τους δε λείπει και το GTE. Καθαρή πρόταση αυτό το Golf Ηybrid vs A 250e και Α3 Ηybrid.

Γεγονός πως καθαρόαιμο GTI δε διατίθεται από τη Mercedes και την Audi, και η αντιπαράθεση σε αυτό το επίπεδο, στους 300 PS, έχει ονοματεπώνυμο Clubsport vs AMG vs S3.

Μόνο το Golf λοιπόν σε γήινο, σε προσιτό GTI (36.450 ευρώ για το χειροκίνητο και 38.225 ευρώ για το αυτόματο), που στην αρχική του εκδοχή με τους 240 ίππους θα βρει στο δρόμο του τα Cupra και τη δυσεύρετη BMW 128ti. Μια τριάδα παλιάς κοπής, όπως τα κλασικά εικονογραφημένα με τη διαχρονική αξία…_ Σ.Χ.

VW Golf GTI

VW Golf GTI 245ps DSG
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.984 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 245 ίπποι/5.000 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 370 Nm/1.600-4.300 σ.α.λ.

ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ E/Π: Γόνατα / Πολλαπλών

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.287 x 1.789 x 1.478 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.627 χλστ.

ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 374 λίτρα

ΒΑΡΟΣ: 1.494 κιλά

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,3 δλ.*

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 χλμ./ώρα *

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 9,5 λίτρα/100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 171 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ ΑΠΟ: 38.225 ευρώ

* Τιμές κατασκευαστή

Δείτε τιμές και τεχνικά χαρακτηριστικά: Volkswagen

ΠΗΓΗ: