Από το Kadett στο Astra

0
Από-το-kadett-στο-astra

Το νέο Opel Astra, στην 6η γενιά του, είναι προ των πυλών να αποκαλυφθεί, σηματοδοτώντας ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της γερμανικής μάρκας με τον κεραυνό, καθώς στα 30 χρόνια του δημοφιλούς μοντέλου, θα υπάρχει και plug-in υβριδική έκδοση.

Όμως, το πώς φθάσαμε ως εδώ, περνά από μια διαδρομή 85 ετών, καθώς η εταιρεία λανσάρισε το 1936, τη χρονιά των Ολυμπιακών Αγώνων του Βερολίνου, ένα προσιτό, οικογενειακό, συμπαγές αυτοκίνητο, με το όνομα Kadett.

1936-1940: Opel Kadett – Κατακτά τις καρδιές όλων

Το γρήγορο τετραθέσιο έφτανε σε τελική ταχύτητα τα 100 χλμ./ώρα. Το πλαίσιο, με ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση Dubonnet και άκαμπτο πίσω άξονα με φύλλα σούστας προερχόταν από το Opel Olympia, ενώ ο τετρακύλινδρος κινητήρας (L-head) από χυτοσίδηρο προερχόταν από το Opel P4. Απέδιδε 23 hp από 1.073 κ. εκ. Το εκτενές face lift του 1938 περιλάμβανε νέα μάσκα σε art deco στυλ – οι ειδικοί σήμερα θεωρούν αυτό το μοντέλο ως μία ενδιάμεση γενιά.

Από το Kadett στο Astra
Το Opel Kadett του 1936

Μέχρι το ντεμπούτο του πρώτου Astra το 1991, η γκάμα συμπαγών οχημάτων της Opel χρησιμοποίησε αυτό το όνομα για πάνω από πέντε δεκαετίες. Η εταιρία λανσάρισε δύο ακόμα σειρές με ονόματα που προέρχονταν από το Γερμανικό ναυτικό, τα Admiral και Kapitän, το 1937 και 1938.

Μετά το Olympia, που ήταν το πρώτο γερμανικό όχημα μαζικής παραγωγής με αυτοφερόμενο αμάξωμα από χάλυβα, το πρώτο Kadett είχε επίσης αυτοφερόμενο αμάξωμα. Αυτή η δομή έχει πολλά πλεονεκτήματα συγκριτικά με το κλασικό ξύλινο αμάξωμα με ξεχωριστό πλαίσιο. Για παράδειγμα, οι επιδόσεις και η κατανάλωση ωφελούνται από το χαμηλό βάρους του αυτοκινήτου, ενώ το επίπεδο ασφάλειας είναι υψηλότερο χάρη στην άκαμπτη καμπίνα επιβατών και το χαμηλότερο κέντρο βάρους.

Επίσης, η ενσωμάτωση των προβολέων στο αμάξωμα αντί της χρήσης ανεξάρτητων μονάδων, έδωσαν στο Kadett μία φρέσκια εμφάνιση. Λεπτομέρειες όπως τα υδραυλικά φρένα σε όλους τους τροχούς, τα φλας, εξαερισμός χωρίς ρεύμα αέρα μέσω τριγωνικού παραθύρου και χώρος αποσκευών με πρόσβαση από το εσωτερικό, ήταν την εποχή εκείνη πολύ ασυνήθιστα για την κατηγορία– στο Kadett, όλα ανήκαν στο βασικό εξοπλισμό.

Το Kadett ήταν το πρώτο μοντέλο Opel με καρμπυρατέρ τύπου Venturi, που πήρε το όνομα του Ιταλού φυσικού, Giovanni Battista Venturi (1746–1822), το καύσιμο αναμιγνύεται με τον εισερχόμενο αέρα πριν την πεταλούδα. Ο σωλήνας Venturi φέρει λεία τοιχώματα και μια στένωση, με αποτέλεσμα να επιταχύνει ο αέρας δημιουργώντας υποπίεση (όπως στο πάνω μέρος των φτερών των αεροπλάνων). Στη στένωση υπάρχει ένα σωληνάκι τροφοδοσίας βενζίνης, η οποία αναρροφάται μέσω υποπίεσης και αναμιγνύεται με τον αέρα.

1962-1965: Opel Kadett A

Μεγάλος χώρος αποσκευών και ευρυχωρία για τέσσερα άτομα, με επιπλέον ένα νέο, ζωηρό κινητήρα και χαμηλό κόστος συντήρησης, ήταν η συνταγή επιτυχίας για το Kadett A. Η Opel κατασκεύασε σχεδόν 650.000 αυτού του μοντέλου από το 1962 έως το 1965, την εποχή του οικονομικού θαύματος της Γερμανίας. Οι γραμμές του δίθυρου notchback ήταν λιτές και μοντέρνες.

Η μεσαία γραμμή ήταν αρκετά χαμηλά, τα πανοραμικά παράθυρα προσέφεραν καλή ορατότητα και μία διακοσμητική λωρίδα που εκτεινόταν στο πλάι τόνιζε την επιμηκυμένη φόρμα. Τα εμπρός φτερά στένευαν καταλήγοντας στους προβολείς και τα πίσω άκρα είχαν σχήμα πτερυγίου. Ο εσωτερικός χώρος εντυπωσίασε ιδιαίτερα τους ιδιοκτήτες συμβατικών, μικρών αυτοκινήτων.

Το πορτμπαγκάζ ήταν πραγματικός χώρος αποσκευών και η τάπα καυσίμου ήταν εκτός! Με τον σύγχρονο, υγρόψυκτο εμπρός τοποθετημένο κινητήρα, το Kadett είχε ένα ακόμα σημαντικό σχεδιαστικό πλεονέκτημα έναντι του Beetle. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 993 κ.εκ., απέδιδε 40 hp και, από το Μάρτιο του 1963, κινούσε και το νέο Kadett Station Wagon.

1965-1973: Opel Kadett B

Το B διαδέχεται το A, και το 1965 μία νέα σειρά αντικατέστησε το πρώτο μοντέλο. Η νέα έκδοση είχε μήκος πάνω από τέσσερα μέτρα, επομένως ήταν πολύ μεγαλύτερη από την προκάτοχό της. Το κεκλιμένο πίσω τμήμα θύμιζε fastback μοντέλα, δημοφιλή στις ΗΠΑ. Η βασική κινητήρια μονάδα 1.078 κ.εκ., παρήγαγε 45 hp. Επίσης υπήρχε ένας κινητήρας 1.1 S υψηλότερης συμπίεσης με 55 hp.

Το Kadett έγινε άμεσα επιτυχία, ενώ η παραγωγή του ξεπέρασε τα 2,6 εκατομμύρια μονάδες από το Σεπτέμβριο του 1965 μέχρι τον Ιούλιο του 1973. Το 1966, το ποσοστό εξαγωγών έφτασε το 50% καθώς οι πελάτες από 120 χώρες σε όλο τον κόσμο επέλεγαν το Kadett.

1973-1979: Opel Kadett C

Η οικογένεια Kadett C είχε πολλά πρόσωπα: ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο, ένα σικ δεύτερο αυτοκίνητο με πρακτική πίσω πόρτα, ή ένα σπορ coupé σε αγωνιστική απόχρωση. Συνολικά κατασκευάστηκαν 1,7 εκατομμύρια το διάστημα 1973 – 1979.

Το πισωκίνητο Kadett C έκανε ντεμπούτο τον Αύγουστο του 1973 με καθαρή αισθητική αμαξώματος και εμπρός άξονα με διπλά ψαλίδια. Το ισχυρό GT/E εμφανίστηκε το 1975. Ο κινητήρας 1.9lt με ψεκασμό Bosch L-Jetronic, απέδιδε 105 hp και επιτάχυνε τα 900 κιλά του Kadett μέχρι την τελική ταχύτητα των 184 χλμ./ώρα.

Από το Kadett στο Astra
Το Opel Kadett C

1979-1984: Opel Kadett D

Η τέταρτη γενιά του μεταπολεμικού Kadett εγκαινίασε μία νέα εποχή στην κατηγορία συμπαγών μοντέλων. Το 1979, το Kadett D, ήταν το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο της Opel. Με νέο κινητήρα 1.3 OHC που απέδιδε 60 ή 75 hp, τον Ιανουάριο του 1983 απέκτησε το σπορ Kadett GTE, με τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα και τετρακύλινδρο κινητήρα 1.8 lt – 115 hp. Εφερε, νέους αποσβεστήρες συστήματος διεύθυνσης και εσωτερικά αεριζόμενα δισκόφρενα μπροστά.

1984-1991: Opel Kadett E

Το δεύτερο προσθιοκίνητο Kadett, με παραγωγή από το 1984 ως το 1991, με συντελεστή αεροδυναμικής 0,32, το Kadett E στην έκδοση station wagon είχε ήδη σκαρφαλώσει στην κορυφή της κατηγορίας, ενώ το φθινόπωρο του 1985, μία έκδοση notch back ξαναμπήκε στη γκάμα, η πρώτη από την εποχή του Kadett C. Επιπλέον, το σπορ GSi έγινε θρύλος, με τον 16-βάλβιδο κινητήρα του.

1991-1997: Opel Astra F

Το πρώτο Astra ήταν γεγονός και μεταξύ 1991 και 1997, έγινε το best seller όλων των εποχών για τη Opel. Ο διάδοχος του Kadett πήρε το όνομά του από βρετανικό μοντέλο της οικογένειας (η τέταρτη γενιά του Kadett κυκλοφορούσε στη Βρετανία σαν Vauxhall Astra από το 1980). Όλα τα Astra διέθεταν ενεργό σύστημα ζωνών ασφαλείας με προεντατήρες στις ζώνες των εμπρός καθισμάτων, ζώνες με ρυθμιζόμενο ύψος και πλαίσια αντιβύθισης καθώς και πλαϊνή προστασία με διπλές ατσάλινες δοκούς προστασίας όλων των θυρών. Για πρώτη φορά, όλοι οι κινητήρες διέθεταν καταλυτικούς μετατροπείς.

1998-2004: Opel Astra G

Την άνοιξη του 1998, η σχεδίαση τύπου coupé του Astra, προσφέρονταν εξ αρχής σε μορφή τρίθυρου και πεντάθυρου hatch back και station wagon. Αργότερα, προστέθηκαν ένα notch back sedan, coupé και cabrio. Το πλήρως γαλβανισμένο αμάξωμα έπαιξε ζωτικό ρόλο στην υψηλή αξία μεταπώλησής του. Η ενεργητική ασφάλεια αναβαθμίστηκε χάρη στην αύξηση της απόδοσης φωτισμού κατά 30% με τους διαφανείς προβολείς αλογόνου H7 και ένα πλήρως ανασχεδιασμένο πλαίσιο Dynamic Safety (DSA). Το μεταξόνιο ήταν περίπου δέκα εκατοστά μακρύτερο, αυξάνοντας την ευρυχωρία του εσωτερικού.

2004-2009: Opel Astra H

Με δώδεκα κινητήρες από 90 – 240 hp και επτά εκδόσεις αμαξώματος, η γκάμα μοντέλων του Astra H, ήταν εξαιρετική. Όταν λανσαρίστηκε το Μάρτιο του 2004, η τρίτη γενιά Opel Astra διέθετε προσαρμοζόμενο σύστημα πλαισίου IDS Plus με ηλεκτρονικό, συνεχή έλεγχο απόσβεσης – Continuous Damping Control (CDC), μέχρι πρότινος στοιχείο της πολυτελούς κατηγορίας και των αποκλειστικά σπορ οχημάτων, καθώς και σύστημα προβολέων Adaptive Forward Lighting (AFL) με δυναμικό φωτισμό στροφών.Το Astra προσέφερε επίσης υψηλά επίπεδα ασφάλειας. Το bestseller θεωρείτο ένα από τα ασφαλέστερα sedan της κατηγορίας των συμπαγών μοντέλων.

2009–2015: Opel Astra J

Με μία σειρά νέων τεχνολογιών που είχαν ήδη συμβάλλει σημαντικά στην επιτυχία του μεσαίου Insignia. Το Opel Eye αναγνωρίζει οδικά σήματα και ενημερώνει τον οδηγό για όρια ταχύτητας ή απαγορευτικά προσπέρασης. Επίσης, προειδοποιεί τους οδηγούς εάν κινδυνεύουν να βγουν εκτός της λωρίδας τους. Με το σύστημα προβολέων AFL+, το Astra μπορεί να βλέπει μετά τις στροφές και, αν χρειαστεί, χαμηλώνει αυτόματα το φωτισμό ή να αλλάζει σε μεγάλη σκάλα. Με νέο πλαίσιο, αναβαθμισμένο με την προσαρμοζόμενη τεχνολογία Flex Ride, το τελευταίο Astra μπορεί να αξιοποιήσει πλήρως τα δυναμικά του ταλέντα. Μία νέα δομή πίσω άξονα και νέα γενιά εμπρός καθισμάτων που έχουν εξελιχθεί σύμφωνα με τα τελευταία ευρήματα στο τομέα της εργονομίας και της ασφάλειας.

2015-2021: Opel Astra K

Μέχρι 200 κιλά ελαφρύτερο, πιο ευρύχωρο εσωτερικά, διατίθεται και πάλι σε έκδοση hatch back και στο ευρύχωρο μοντέλο Sports Tourer.

Είναι το πρώτο αυτοκίνητο που λανσάρει την τεχνολογία, full LED matrix Intelli Lux LED στη συμπαγή κατηγορία. Επίσης, τα συστήματα υποστήριξης οδηγού νέας γενιάς, περιλαμβάνουν Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης (Traffic Sign Assistant), Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Keep Assist) με Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας Οχήματος (Lane Departure Warning) μαζί με την Ένδειξη Απόστασης Προπορευόμενου Οχήματος (Following Distance Indication) και Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Alert) με Φρενάρισμα Επικείμενης Σύγκρουσης (Collision Imminent Braking).

Από το 2021: Opel Astra L

Το νέο Astra, θα προσφέρεται και σε έκδοση plug-in υβριδική, σε δύο επίπεδα επιδόσεων. Επιπλέον, θα διατίθενται εκδόσεις με πολύ αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, σε συνδυασμό με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Πιο δυναμικό και με το νέο πρόσωπο της μάρκας – το Opel Vizor.

Από το Kadett στο Astra

ΠΗΓΗ: