Αποκάλυψη για το νέο Skoda Fabia

2
Αποκάλυψη-για-το-νέο-skoda-fabia

Σχεδόν 22 χρόνια μετά το ντεμπούτο του Skoda Fabia, η τσέχικη εταιρεία αποκαλύπτει και επίσημα σήμερα την τέταρτη γενιά του.

Με περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως εδώ και 22 χρόνια, το Skoda Fabia είναι το δεύτερο δημοφιλέστερο μοντέλο της εταιρείας μετά τo Octavia και ένα από τα best-sellers στην κατηγορία των σούπερ μίνι αυτοκινήτων.

Η σημαντικότερη είδηση στο νέο Skoda Fabia είναι ότι βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του VW Group με αποτέλεσμα να είναι το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο στην κατηγορία του, σύμφωνα με τους Τσέχους, με σύγχρονο σχεδιασμό, επιπλέον βελτιωμένα χαρακτηριστικά άνεσης και πολλά προηγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης.

Την ίδια στιγμή, οι κλασικές και παραδοσιακές ιδιότητες-ατού της μάρκας, όπως η σχέση ποιότητας/τιμής, τα υψηλά επίπεδα ευχρηστίας και η πληθώρα των χαρακτηριστικών που είναι γνωστά με την ονομασία Simply Clever, καθιστούν το νέο Skoda Fabia ένα «ισχυρό χαρτί» στη δημοφιλή αρένα του segment B.

Όπως επισημάναμε και πριν, για πρώτη φορά το νέο Skoda Fabia βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group, η οποία κατέστησε δυνατή την αύξηση των διαστάσεων του εσωτερικού και την υιοθέτηση συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης που προηγουμένως προορίζονταν για οχήματα υψηλότερης κατηγορίας.

Το νέο μοντέλο έχει ξεπεράσει το όριο των 4 μέτρων, φτάνοντας πλέον τα 4,108 μ., όντας σημαντικά μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 50 λίτρα, φτάνοντας τώρα τα 380 λίτρα. Εξωτερικά, το νέο Skoda Fabia έχει μεγαλύτερο κατά 11 εκ. μήκος από τον προκάτοχό του, την ώρα που το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 94 χλστ., στα 2.564 χλστ., και το πλάτος στα 1.780 χλστ. (+48 χλστ.).

Σχεδιαστικά, το νέο μοντέλο της Skoda έχει αποκτήσει πιο δυναμικό χαρακτήρα, με σπορ αναλογίες, ανάγλυφες γραμμές και προβολείς και πίσω φώτα με τη νέα κρυσταλλική δομή της μάρκας – και τεχνολογία LED και στις δύο περιπτώσεις ως στάνταρ. Σύμφωνα με την Skoda, το νέο Fabia έχει να επιδείξει ένα συντελεστή οπισθέλκουσας με τιμή 0,28, την ώρα που το μοντέλο που παραδίδει σήμερα την σκυτάλη δεβ «πέφτει» κάτω από την τιμή 0,32, δημιουργώντας έτσι ένα νέο ρεκόρ στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων.

Ο κορυφαίος συντελεστής οπισθέλκουσας οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στις ενεργά ρυθμιζόμενες περσίδες στο μπροστινό μέρος που κλείνουν αυτόματα όταν υπάρχει μικρή ανάγκη για ψύξη, βελτιώνοντας την αεροδυναμική. Αυτό έχει με τη σειρά του ως αποτέλεσμα την εξοικονόμηση καυσίμου, έως 0,2 λίτρα ανά 100 χλμ., όταν το αυτοκίνητο ταξιδεύει με σταθερή ταχύτητα 120 χλμ./ώρα. Αξιοσημείωτο είναι ότι για κάθε χιλιόμετρο που κινείται με τις περσίδες κλειστές, το νέο Skoda Fabia εκπέμπει έως και 5 γραμμάρια λιγότερο CO2.

Παράλληλα, το νέο Skoda Fabia διαθέτει ειδικά πλαστικά διακοσμητικά για τη βελτίωση της αεροδυναμικής – μία πρωτιά στην κατηγορία – τα οποία συνδυάζονται με μεγαλύτερη αεροτομή οροφής και πλευρικά σπόιλερ που βελτιστοποιούν τη ροή αέρα στο πίσω μέρος. Αντίστοιχη βελτίωση, με χρήση προσομοιώσεων CFD, έχει επιτευχθεί και για τον αεροδυναμικό θόρυβο που περνά στο εσωτερικό.

Η Skoda ανακοινώνει ότι το νέο Fabia θα διατίθεται με 9 χρώματα αμαξώματος, με τα δύο μεταλλικά φινιρίσματος Phoenix Orange και Graphite Grey να κάνουν το ντεμπούτο τους για τη μάρκα και τη γκάμα, αντίστοιχα. Το μεταλλικό Graphite Grey και το περλέ Black Magic μπορούν επίσης να επιλεγούν ως αντίθεση χρωμάτων για την οροφή, τα καλύμματα των καθρεφτών και το περίβλημα το λογοτύπου – την ίδια ώρα, οι διαθέσιμες ζάντες είναι από ατσάλινες 14 και 15 ιντσών έως ελαφρού κράματος με διάμετρο 18 ιντσών.

Στο εσωτερικό, το νέο Skoda Fabia ξεχωρίζει χάρη στη νέα, αιωρούμενη οθόνη των 9,2 ίντσες. Εκτός από τα σύγχρονα συστήματα ψυχαγωγίας, το νέο Skoda Fabia μπορεί εξοπλιστεί με το γνωστό πλέον ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit των 10,25 ιντσών, για πρώτη φορά. Ο τελευταίος είναι πλήρως παραμετροποιήσιμος, με τον οδηγό να επιλέγει ανάμεσα σε 5 διατάξεις, συμπεριλαμβανομένης της Sport, στην οποία το στροφόμετρο βρίσκεται στο κέντρο. Ως στάνταρ, το νέο Skoda Fabia διαθέτει αναλογικό πίνακα οργάνων και οθόνη πληροφοριών με διαγώνιο 3,5 ιντσών.

Χάρη στο ευρύ μεταξόνιο των 2.564 χλστ,, βελτιωμένοι είναι και οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες. Ανάλογα με την έκδοση (Active, Ambition και Style), διαθέσιμοι είναι  έξυπνοι συνδυασμοί χρωμάτων, υφασμάτων και επενδύσεων με ραφές σε αντίθεση και χρήση χρώμιου. Επιπλέον σχεδιαστική πινελιά αποτελεί ο ατμοσφαιρικός φωτισμός της καμπίνας, ενώ ο οδηγός απολαμβάνει ένα πολυλειτουργικό τιμόνι, δερμάτινο και σπορ, με paddles αλλαγής ταχυτήτων για τις εκδόσεις με DSG κιβώτιο.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η τελευταία γενιά του μικρού αυτοκινήτου της Skoda είναι η πρώτη που μπορεί να παραγγελθεί με σύστημα κλιματισμού Climatronic δύο ζωνών, καθώς και αεραγωγούς στο πίσω μέρος της κεντρικής κονσόλας για τους πίσω επιβάτες.

Η Skoda εξοπλίζει το νέο Fabia με συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που συνοδεύονται από οθόνες με διαγώνιο από 6,5 έως 9,2 ίντσες. Πιο συγκεκριμένα, τα smartphone μπορούν να συνδεθούν στο αυτοκίνητο μέσω ασύρματου συνδέσμου SmartLink χωρίς την ανάγκη καλωδίου και να φορτίζονται επαγωγικά με την αρωγή μιας ειδικής βάσης. Επίσης, διαθέσιμος είναι και ο έλεγχος πολλών λειτουργικών μέσω χειρονομιών καθώς και ο ψηφιακός βοηθός φωνής Laura, ο οποίος κατανοεί 15 γλώσσες.

Τα συστήματα πλοήγησης στο νέο Skoda Fabia υποστηρίζονται από διαδικτυακά δεδομένα, ενώ οι χάρτες ενημερώνονται από το διαδίκτυο. Διαθέσιμες είναι επίσης έως και πέντε υποδοχές USB-C για φόρτιση περαιτέρω φορητών συσκευών – μία εκ των οποίων βρίσκεται στην πίσω πλευρά του κεντρικού καθρέφτη για να φορτίσει μια κάμερα.

Στον τομέα της ασφάλειας, το νέο Skoda Fabia μπορεί να εξοπλιστεί με έως και 9 αερόσακους. Από εκεί και πέρα, συστήματα όπως το Travel Assist και το Park Assist, κάνουν το ντεμπούτο τους στο νέο Fabia. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι το πρώτο παρέχει αυτόματη υποστήριξη στον οδηγό και μπορεί να ενεργοποιηθεί με το πάτημα ενός κουμπιού συνδυάζοντας πολλά συστήματα βοήθειας ταυτόχρονα. Με τη σειρά του και για ταχύτητες έως και 210 χλμ./ώρα, το Adaptive Cruise Control (ACC) προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου με εκείνη των προπορευόμενων οχημάτων.

Το Lane Assist, όπως υποδηλώνει το όνομα, βοηθά στη διατήρηση του οχήματος στη λωρίδα ασκώντας την απαραίτητη διορθωτική ροπή στο τιμόνι, εάν χρειάζεται. Το βελτιωμένο Blind Spot Detect (Side Assist) είναι μια ακόμα επιλογή προειδοποιώντας τον οδηγό για οχήματα που απέχουν έως 70 μέτρα και θέλουν να προσπεράσουν ή που βρίσκονται στο τυφλό σημείο του αυτοκινήτου.

Με 5 ολοκαίνουργια και 8 ακόμα που κάνουν το ντεμπούτο τους στo νέο Fabia, το νέο σούπερ μίνο μοντέλο της Skoda προσφέρει τώρα συνολικά έως και 43 πρακτικές λεπτομέρειες που κάνουν το όχημα ευκολότερο στη χρήση στην καθημερινή ζωή. Στο χώρο αποθήκευσης στην κεντρική κονσόλα, για παράδειγμα, ένα νέο κλιπ για πιστωτική κάρτα ή εισιτήριο στάθμευσης και μια ελαστική ζώνη κρατάει τα πράγματα τακτοποιημένα. Ένα αφαιρούμενο στήριγμα κυπέλλου ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα είναι ένα προαιρετικό πρόσθετο για μεγαλύτερη ευελιξία, ενώ ένα κουτί στο τούνελ μετάδοσης προσφέρει στους πίσω επιβάτες μια έξυπνη επιλογή αποθήκευσης για μικρά αντικείμενα – το τελευταίο πρέπει απλώς να τοποθετηθεί μεταξύ της κεντρικής κονσόλας και των πίσω καθισμάτων και στη συνέχεια ασφαλίζεται στη θέση του.

Φυσικά, παρούσες είναι πολλές από τις γνωστές Simply Clever λύσεις που έχουμε δει σε άλλα μοντέλα της Skoda – όπως μια θήκη αποθήκευσης πολλαπλών λειτουργιών που προσαρτάται κάτω από το κάλυμμα του χώρου αποσκευών και μετατρέπει έναν κατά τα άλλα αχρησιμοποίητο χώρο σε τέλειο χώρο αποθήκευσης για παλτά ή σακάκια και μπορεί να φιλοξενήσει αντικείμενα βάρους έως 3,5 κιλών, οι εύκολα προσβάσιμες τσέπες αποθήκευσης smartphone στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων, η αναδιπλούμενη πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού κ.α.

Στον τομέα των μονάδων κίνησης, το νέο Skoda Fabia εξοπλίζεται με μία ευρεία γκάμα κινητήρων εσωτερικής καύσης (όχι όμως ντίζελ) που συμμορφώνονται με το αυστηρό πρότυπο εκπομπών Euro 6d. – η ισχύς τους κυμαίνεται από 65 έως 150 ίππους. Τα μοντέλα με απόδοση έως 95 ίππους είναι εξοπλισμένα με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων, ενώ υπάρχει η επιλογή ενός χειροκίνητου κιβωτίου 6 ταχυτήτων και ενός αυτόματου DSG κιβωτίου 7 σχέσεων για τον 1.0 TSI που παράγει 110 ίππους.

Αναλυτικότερα, διαθέσιμοι είναι δύο 3κύλινδροι βενζινοκινητήρες 1.0 MPI EVO με φυσική αναπνοή και ισχύ 65 και 80 ίππους. Πιο ψηλά στην πυραμίδα, οι δύο υπετροφοδοτούμενοι κινητήρες άμεσου ψεκασμού 1.0 TSI ΕVO διαθέτουν μπλοκ κυλίνδρων με επίστρωση πλάσματος που αντικαθιστούν τις επενδύσεις κυλίνδρων από χυτοσίδηρο, γεγονός που μειώνει την εσωτερική τριβή στους τρεις κυλίνδρους τους. Αυτό μειώνει την κατανάλωση καυσίμου, τις εκπομπές και, με καλύτερη κατανομή και απαγωγή θερμότητας στον θάλαμο καύσης, το θερμικό φορτίο.

Τέλος, ο τετρακύλινδρος 1.5 TSI EVO, με ισχύ 150 ίππω, είναι ο νέος κορυφαίος κινητήρας για το νέο Skoda Fabia. Η τεχνολογία ACT μειώνει την κατανάλωση καυσίμου καθώς και τις εκπομπές CO2, ενώ όταν το φορτίο του κινητήρα είναι χαμηλό, το σύστημα αυτόματα και ουσιαστικά χωρίς να το προσέξει ο οδηγός, κλείνει τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι όλοι οι κινητήρες TSI που διατίθενται στο νέο Skoda Fabia διαθέτουν φίλτρο σωματιδίων βενζίνης.

ΠΗΓΗ: