Αθλητικός Τουρισμός: Ενίσχυση της Τουριστικής Περιόδου target=”_blank”

0
Αθλητικός-Τουρισμός:-Ενίσχυση-της-Τουριστικής-Περιόδου-target=”-blank”

.

Ο τουρισμός είναι ένας από τους τομείς που πλήττονται περισσότερο από το ξέσπασμα της πανδημίας, θα πουν κάποιοι.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού πιστεύει ότι το 2020 ήταν ένα καταστροφικό έτος για τον Τουρισμό και οι πρώτοι μήνες του 2021 δεν έχουν αλλάξει τα δεδομένα δυστυχώς για τη σημαντική αυτή βιομηχανία.

Είναι δεδομένο ότι η Ευρώπη είναι ο κορυφαίος τουριστικός προορισμός στον κόσμο και ότι ο τουρισμός είναι στο επίκεντρο ενός τεράστιου οικοσυστήματος επιχειρήσεων που συμβάλλουν σημαντικά στην ευημερία και την απασχόληση σε όλα τα κράτη μέλη.

Στην Ελλάδα δε κατέχει το 21% του ΑΕΠ, έχοντας μια από τις μεγαλύτερες σχέσεις εξάρτησης σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση.  

Υπαίθριες Δραστηριότητες 

Στην αντίπερα όχθη από τον τουρισμό και τις επιχειρήσεις έχουμε τους καταναλωτές, τους επισκέπτες, τον απλό κόσμο, όλους εμάς. 

Απομακρυνθήκαμε από μικρές απολαύσεις όπως είναι ένας καφές με θέα την Ακρόπολη για εμάς τους κατοίκους στην Αθήνα ή τη δυνατότητα να ατενίζουμε το απέραντο γαλάζιο στον Πειραιά ή τη βόλτα στο Σούνιο.

Χάσαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε έναν φίλο ή φίλη μας, να διασκεδάσουμε, να γευτούμε ένα υπέροχο γεύμα και μάλλον η έλλειψη του ανθρώπινου παράγοντα, της παρέας σε όλα τα προαναφερόμενα είναι ίσως αυτή που επιδείνωσε τον εγκλεισμό μας όλους αυτούς τους μήνες.

Έτσι, κάπου ανάμεσα στις αμέτρητες τηλεδιασκέψεις και τις ατελείωτες ώρες μπροστά σε μια οθόνη, οι άνθρωποι άρχισαν να κοιτάζουν ένα άλλο παράθυρο, μη εικονικό, ένα πραγματικό παράθυρο και να βλέπουν έξω από αυτό.

Συνειδητοποιήσαν λοιπόν γρήγορα ότι η διαφυγή στη φύση ήταν μία εφικτή διέξοδος που θα μπορούσε να τους προσφέρει πολλά.

Ανακάλυψαν την ύπαρξη της υπαίθρου και το πλήθος των δραστηριοτήτων που θα μπορούσαν να απολαύσουν εκεί.

Σε συνδυασμό με την προσοχή που δίνεται ήδη πλέον σε υγεία, διατροφή και ευεξία, μπορούμε εύκολα να συμπεράνουμε ότι οι Υπαίθριες δραστηριότητες αναμένονται να εκτοξευθούν και να μείνουν στην κορυφή για πολλά χρόνια στις προτιμήσεις του κόσμου.    

.

Δεν χρειάζεται για το προφανές, να περιμένουμε έρευνες δεκαετιών όπως αυτές παρουσιάστηκαν στα έγκριτα περιοδικά British Journal of Sports Medicine & Neurology. 

Μην ξεχνάμε άλλωστε όπως η ActiveMedia Group παρουσίασε πρόσφατα στο συνέδριο sports management “Front Runners 3.0”, δραστηριότητες ευεξίας όπως το ποδήλατο και το τρέξιμο  (cycling, hiking, walking, paddling trips), έχουν μεγάλη αύξηση δημοτικότητας από τον κόσμο γιατί είναι εκ φύσεως δραστηριότητες στις οποίες τηρούνται οι αποστάσεις ασφαλείας (naturally socially distanced activities).

Ενώ ακόμα και η τάση στον τομέα της βιωσιμότητας (sustainability) δεν έχει να κάνει μόνο με το αποτύπωμα του άνθρακα πια, αλλά με το πως θα αφήσεις τον τόπο που επισκέπτεσαι καλύτερο μετά την επίσκεψή σου.    

.

 Αθλητικός Τουρισμός  

Στον Αθλητισμό λοιπόν πάντα λέμε “Lead by  example”. O αθλητισμός ηγείται πάντα δίνοντας το παράδειγμα και το ίδιο οφείλει να κάνει τώρα και η αθλητική επιχειρηματικότητα, οι αθλητικές διοργανώσεις τουρισμού μετά την πανδημία.  

Για να είμαστε ειλικρινείς στον βαθμό που μπορούσε (όπου το επέτρεψαν φορείς, δήμοι με τη σύμφωνη γνώμη της εγκεκριμένης Υγειονομικής Επιστημονικής Επιτροπής της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού), πραγματοποιήθηκαν αθλητικές διοργανώσεις τουρισμού και μάλιστα πετυχημένα.

Με αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα, κάτι που για παράδειγμα εκτίμησαν πολύ οι συμμετέχοντες, με αρκετή εκπαίδευση προσωπικού πάνω στις νέες εξελίξεις στη διαχείριση των διοργανώσεων με κόσμο, οι αθλητικές διοργανώσεις Τουρισμού έδειξαν τον δρόμο.   

.

Εδώ πρέπει να τονίσουμε την αντίδραση της Ελλάδας στην πανδημία, τα αυστηρά μέτρα που είχαμε ως χώρα τα οποία δημιούργησαν μια εμπιστοσύνη από την Ευρώπη προς τη χώρα μας.

Κάτι που επιβεβαίωσε πρόσφατα για παράδειγμα και ο Πάτρικ Κομνηνός, διευθύνων σύμβουλος του Champions League του μπάσκετ, σχετικά με την επιλογή της Αθήνας από τη FIBA ως διοργανώτρια του F8 του Champions League.

Αν προσθέσουμε το πράσινο πιστοποιητικό και τα τεστ αντισωμάτων, θα έχουμε περισσότερα όπλα τη φετινή χρονιά και κυρίως στην έναρξη της.

Αν καταφέρουμε να εντάξουμε και τον εμβολιασμό των απασχολούμενων με τον τουρισμό και τον Αθλητικό Τουρισμό, μιλάμε για την απόλυτη θωράκιση από πλευράς κράτους. Κάτι που είναι σίγουρα πιο εύκολο στην Ελλάδα να γίνει από ότι στην Ισπανία, Ιταλία ή στους ανταγωνιστές μας την Τουρκία.  

Δεν χωράει όμως αμφισβήτηση για την προσφορά εν γένει του Αθλητικού Τουρισμού στον συνολικό τομέα του Τουρισμού.

Πρόσφατα η εξαιρετική κ. Δρέττα από το πάντα δραστήριο Marketing Greece χαρακτήρισε τις διοργανώσεις αθλητικού τουρισμού drivers του τουρισμού.  Μια από τις δράσεις μας ως εταιρεία είναι η παροχή οπτικοακουστικού υλικού σε Δήμους και Περιφέρειες και πιστέψτε μας η πλειονότητα τους δεν έχει υλικό να προωθήσει τις περιοχές τους.

Πάντα ξεκινάμε από τα βασικά, αυτά είναι τα ουσιώδη όχι μόνο στον Αθλητισμό αλλά και στις Επιχειρήσεις.

Ο Αθλητικός τουρισμός συνολικά είναι μια μορφή που μας βγάζει από το πλαίσιο του μαζικού τουρισμού, προσφέρει ουσιαστικά στη χώρα μας. 

Με βάση όσα παρουσιάσαμε για τον Τουρισμό και τις Υπαίθριες Δραστηριότητες, ένα είναι βέβαιο, ότι η πανδημία θα λειτουργήσει ως επιταχυντής στις αθλητικές διοργανώσεις τουρισμού. 

Πελοπόννησος, Κρήτη, Ήπειρος, Στερεά Ελλάδα είναι μόνο μερικές περιοχές με αξιόλογες Υπαίθριες Δραστηριότητες που πιστεύουμε ότι για το 2021 θα πρέπει να προσαρμοστούν για να βοηθήσουν τον Ελληνικό Τουρισμό.

Ομοσπονδίες, ευρύτερο δημόσιο, ιδιώτες και η κοινωνία είναι οι παράγοντες που παίζουν ρόλο, οι εμπλεκόμενοι στις Αθλητικές Διοργανώσεις Τουρισμού. Οι παίκτες μιας ομάδας που κάποιες φορές δεν γνωρίζει καν ότι είναι ομάδα ή δεν γνωρίζουν όλοι τους ότι είναι ομάδα.

Δίπλα τους χορηγοί τοπικοί ή εθνικής εμβέλειας αλλά και μεγάλες πολυεθνικές.   

Όλοι μαζί λοιπόν θα πρέπει με οδηγό το παρελθόν, με βάση τη λογική με την καθοδήγηση των δυο αρμόδιων Υπουργείων αλλά και του ΕΟΤ, της Marketing Greece κ.α., να σχεδιάσουν για το 2021 μια διαφορετική προσέγγιση του Αθλητικού Τουρισμού.

Στόχος πια δεν είναι μόνο η επιμήκυνση της Τουριστικής Περιόδου αλλά η ουσιαστική ενίσχυση.  

 

 Μετατόπιση των Αθλητικών Διοργανώσεων τους πρώτους μήνες του καλοκαιριού  

Navarino Challenge, Santorini Experience, Zagori Mountain Running, Ημιμαραθώνιος Κρήτης, Αυθεντικός Μαραθώνιος Κολύμβησης, Oceanman κ.α

Με βάση τις υπάρχουσες συνθήκες είναι βέβαιο ότι οι πρώτοι μήνες του καλοκαιριού θα είναι πολύ δύσκολοι. Ήδη η μετατόπιση των κρατήσεων έχει γίνει τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο. 

Οι αεροπορικές πτήσεις επίσης σχεδιάζονται κυρίως μετά την 1η Ιουλίου σε πολλούς προορισμούς και οι Ολυμπιακοί Αγώνες πρόσφατα ανακοίνωσαν ότι θα γίνουν χωρίς θεατές από ξένες χώρες.

H Γερμανία έχει μέχρι 18 Απριλίου το αυστηρότερο lockdown, στην Αγγλία πριν λίγα 24ωρα συζητούσαν απαγόρευση μετακινήσεων στο εξωτερικό μέχρι 30 Ιουνίου, όταν το τρίτο κύμα δεν τους έχει χτυπήσει.

Γιατί να περάσουμε άλλη μια περίοδο όπως πέρυσι με ξενοδοχεία των 50-100-300 δωματίων που είχαν το 80%-90% των δωμάτιών τους καθημερινά ελεύθερα και να μην ενισχύσουμε τους μήνες αυτούς τον Εσωτερικό Ελληνικό Τουρισμό με τις Αθλητικές Διοργανώσεις Τουρισμού; 

Όπου οι συνθήκες το επιτρέπουν, γιατί για παράδειγμα δεν μπορείς να τρέχεις μαραθώνιο τον Ιούλιο, εκτός αν είσαι στο Ζαγόρι, επομένως διορθώνω να τρέχεις μαραθώνιο εκτός βουνού, δεν θα ήταν πιο φρόνιμο, πιο λογικό να μεταφερθούν Αθλητικές Διοργανώσεις τον Ιούνιο ή και αρχές Ιουλίου; Να βοηθηθεί ο Εσωτερικός Τουρισμός, να ενισχυθεί ο Ελληνικός Τουρισμός.  

 Μην  ξεχνάμε ότι δεν είναι μόνο οικονομικό έσοδο της περιοχής αλλά και ένα όπλο ενίσχυσης του brand Ελλάδα. 

Θα κλείσουμε με την προτροπή μας να βοηθήσουμε όλοι, όπως και όσο μπορούμε, αυτή τη δύσκολη περίοδο με το προφητικό τραγούδι “Be Free” που γράφτηκε για το Santorini Experience και τις μαγικές εικόνες που προσφέρει το νησί της Σαντορίνης. 

 

ΠΗΓΗ: